2020-05-11, 13:28
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det finns väl ingen nu levande icke-kines som faktiskt tror på de siffrorna?

Ja vi får hoppas på att det är 46 330 eller 463 300 döda så blir det inte så fruktansvärt pinsamt när lilla Sverige. Vi har 322 döda per miljoner invånare. Kina 3,86 per miljoner enligt deras officiella siffror.

Men lite svensknationalistisk kreativitet kan vi hundrafaldiga det till 463 300 det blir 386 per miljon invånare och då vinner team Tegnell knappt över Kina.
Citera
2020-05-11, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Jag tror inte det behövs lockdown, så länge smittspridningen är på en låg nivå. Det som behövs är masstestning, speciellt av alla inresande (då behövs inte 14 dagars karantän). Det stora hotet kommer från länder som låter smittan sprida sig i det egna landet, dessa länder kommer stängas av från omvärlden. Vi bör sikta på att Sverige till hösten inte ska bli det land som blockeras av andra rena länder. Svenskar måste börja kämpa, sluta med sin passiva självaggressivitet. Oj, jag har blivit sårad, då lägger jag mig och dör, istället för att kämpa och uttöma alla möjligheter till att leva - så verkar en del resonera här i Sverige. Finns det en minsta chans att man dör då ger man upp. Fruktansvärt deprimerande. Det är ett land som kommer vara jättelätt att invadera och ockupera om någon stormakt gör det i framtiden. Svenskar bör se den här krisen som ett tillfälle att ändra sin kultur - inga andra europeer beter sig på det här sättet.

Hur menar du nu?

Om alla 90-åringar dör, då är vi ett lätt byte till alla som vill invadera Sverige?
Citera
2020-05-11, 13:29
Medlem
brianmolkos avatar
De har lättat på restriktionerna men naturen är inte med på det
Citera
2020-05-11, 13:30
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/anders-76-fick-corona-lag-en-manad-pa-sjukhus/

Vill bara höra med foliehatterna här inne. Att Anders 76, som överlevt Corona-viruset tokhyllar den sjukvård han upplevde på sjukhuset. Gills detta vittnesmål eller är det fake news som pappa staten släppt fram för att komma i bättre skimmer?
Genuint nyfiken.

När du blir sliten ut dödens käftar då blir du evigt tacksam för det och hyllar den vård du fått. Psykologi inget annat.
Citera
Medlem
Franke88s avatar
Runt 20-25 sekunder in i detta klippet säger Bill Gates: "I call this pandemic 1". Är det inte lika märkligt sagt? Verkar som han vet att det snart kommer pandemi nummer två.

https://www.bitchute.com/video/slb58cQPpDRY/
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Jag tror inte det behövs lockdown, så länge smittspridningen är på en låg nivå. Det som behövs är masstestning, speciellt av alla inresande (då behövs inte 14 dagars karantän). Det stora hotet kommer från länder som låter smittan sprida sig i det egna landet, dessa länder kommer stängas av från omvärlden. Vi bör sikta på att Sverige till hösten inte ska bli det land som blockeras av andra rena länder. Svenskar måste börja kämpa, sluta med sin passiva självaggressivitet. Oj, jag har blivit sårad, då lägger jag mig och dör, istället för att kämpa och uttöma alla möjligheter till att leva - så verkar en del resonera här i Sverige. Finns det en minsta chans att man dör då ger man upp. Fruktansvärt deprimerande. Det är ett land som kommer vara jättelätt att invadera och ockupera om någon stormakt gör det i framtiden. Svenskar bör se den här krisen som ett tillfälle att ändra sin kultur - inga andra europeer beter sig på det här sättet.

Dom kommer aldrig kunna återgå till normala aktiviteter. Covid kommer finnas i värden för resten av mänsklighetens existens. Lika lite som vanlig influensa kan stoppas utan vaccin kan inte Covid stoppas då det smittsprids betydligt fortare. Kina passar nog på att genomföra den totalitära fasciststaten 2.0 med total kontroll av individerna. Det för en smitta som döda ca 4gg fler än influensa. Bara rökning dödar 8miljoner människor varje år. Där har vi en pandemi av episka mått, proportionalitetstänkandet har spolats ner i toaletten.
Citera
2020-05-11, 13:33
Medlem
Citat:

Oj, det var mycket ordbajseri om massa irrelevant trams. Men jag vill svara på att du nog får glömma det där med "rena länder". När livet återgår till någon form av normalitet kommer spridningstakten öka vilket vi redan sett i Tyskland. Deras R tal har gått upp. Detta är någonting vi kommer att få se i större delen av Europa, framförallt de större länderna. Innan ett vaccin kommer viruset blossa upp igen. En annan poäng är att att "rena länder" inte kommer falla väl in bland topparna i EU. Menar du på allvar att exempelvis Frankrike och Tyskland skulle ha utbyte med varandra medans Spanien vid en potentiell inhemsk spridning skulle ställas utanför detta? Tack och godnatt EU i så fall.
Mindre smittfria länder, typ dem i Baltikum kommer, kommer dock ha betydligt lättare att kväva smittan än de största och folkrikaste länderna, så dem kan dock tänkas öppna upp för varandra och ha turism sinsemellan.
Citera
2020-05-11, 13:33
Medlem
Citat:
Danmark och Norge öppnar upp allt mer – och Sverige sticker ut igen, men nu med att inte lätta på restriktioner alls
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/05/09/danmark-och-norge-oppnar-upp-allt-mer-och-sverige-sticker-ut-igen-men-nu-med-att
Citera
2020-05-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/05/09/danmark-och-norge-oppnar-upp-allt-mer-och-sverige-sticker-ut-igen-men-nu-med-att

Vore ju väldigt underligt annars? Vi har ju inte stängt ner på samma sätt? Ska vi öppna upp det öppna samhället?
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
De har lättat på restriktionerna men naturen är inte med på det

Vi som vistas i naturen ofta har svårt för stadstomtarnas valhänta intåg. Ännu värre är det med deras hundar som bytt stadsparken mot naturområdet.

Väntar otåligt på den dag då vågar återvända till krogen och till caféerna i galleriorna. Men varje lite kylig och regnig dag känns som en befrielse för alla djur och fåglar.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Runt 20-25 sekunder in i detta klippet säger Bill Gates: "I call this pandemic 1". Är det inte lika märkligt sagt? Verkar som han vet att det snart kommer pandemi nummer två.

https://www.bitchute.com/video/slb58cQPpDRY/
Det gör han ju överallt eftersom han kallar denna den första "moderna pandemin".
Citera
Medlem
stilichos avatar
SCBs dödsstatistik visar den här veckan klart och tydligt att dödligheten toppade i mitten på april:
(FB) Överdödligheten 2020 jämfört med tidigare år

Det bör betyda att Sveriges reproduktionstal har legat under 1 sedan slutet av mars. Det skulle man kunna se som en bekräftelse på att Sveriges strategi fungerar. Så länge R-talet håller sig under 1 kommer epidemin att klinga av i Sverige. Å andra sidan kan man hävda att ett R-tal under men nära 1 fortfarande kommer att leda till väldigt många smittade och döda och att det hade varit bättre att försöka få ner smittspridningen till 0 eller nära 0.

Sammanfattningsvis kan man konstatera att det inte nödvändigtvis finns ett rätt och ett fel här och folk behöver inte vara efterblivna för att de har en annan åsikt än dig (om de inte tror på flockimmunitetens välsignelser, då är de efterblivna på riktigt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in