Citat:
Ursprungligen postat av
raskens
Dom måste fortsätta med denna lock down 1-2 år, Lycka till. Nej, Vaccin kommer inte att finnas det närmaste två åren..
Jag tror inte det behövs lockdown, så länge smittspridningen är på en låg nivå. Det som behövs är masstestning, speciellt av alla inresande (då behövs inte 14 dagars karantän). Det stora hotet kommer från länder som låter smittan sprida sig i det egna landet, dessa länder kommer stängas av från omvärlden. Vi bör sikta på att Sverige till hösten inte ska bli det land som blockeras av andra rena länder. Svenskar måste börja kämpa, sluta med sin passiva självaggressivitet. Oj, jag har blivit sårad, då lägger jag mig och dör, istället för att kämpa och uttöma alla möjligheter till att leva - så verkar en del resonera här i Sverige. Finns det en minsta chans att man dör då ger man upp. Fruktansvärt deprimerande. Det är ett land som kommer vara jättelätt att invadera och ockupera om någon stormakt gör det i framtiden. Svenskar bör se den här krisen som ett tillfälle att ändra sin kultur - inga andra europeer beter sig på det här sättet.