2020-05-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
I Stockholm är det tvärtom. Om man inte behöver stå på listan för att komma förbi den långa kön, då är stället inte mycket att hurra för..

Restaurangbranschen både ägs o drivs v invandrare. De är just de som dör som flugor.

Vem skulle ni helst vilja ha som den somnhåller ordning i restaurangkön: en tysk eller en kaosblatte?

Inte kök utan kön..
Citera
2020-05-11, 13:06
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Vilken evidens är det? Gieseckes magkänsla? En rad regioner har visat att lockdown i vissa situationer har varit den enda åtgärden som fungerat när spridningen nått en viss nivå. Kina kommer ha en positiv ekonomisk tillväxt i år, och de har knappt några nya fall. 17 nya fall idag på en befolkning på över en miljard, och det pratas i Sverige om ett återfall där. Helt absurt. En rad länder har visat att det går att hålla borta viruset, eller i alla fall på en låg nivå. Viruset sprider sig från de länder som inte lyckats stoppa det. Med dramatiskt utbyggd testkapacitet, som pga stordriftsfördelar kommer pressa ned priset per test, kommer det här viruset (i alla fall till sin farliga variant) att kunna hållas borta till hösten om viljan finns.

Dom måste fortsätta med denna lock down 1-2 år, Lycka till. Nej, Vaccin kommer inte att finnas det närmaste två åren..
Citera
2020-05-11, 13:08
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Absolut. Särskilt över there.
Men halterna är giftiga..
Det beror på att D-vitamin är fettlöslig och därför accumuleras i kroppen, du kissar inte ut överskott som du gör med de vattenlösliga vitaminerna. Det skall till relativt höga nivåer av en vitamin för att den skall vara livsfarlig, men det är absolut inte att leka med för den okunnige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Dom måste fortsätta med denna lock down 1-2 år, Lycka till. Nej, Vaccin kommer inte att finnas det närmaste två åren..

Man pratar om vaccin i höst o början av nästa år för att lugna ner folk
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
I Stockholm är det tvärtom. Om man inte behöver stå på listan för att komma förbi den långa kön, då är stället inte mycket att hurra för..

Restaurangbranschen både ägs o drivs v invandrare. De är just de som dör som flugor.

Vem skulle ni helst vilja ha som den somnhåller ordning i restaurangkök: en tysk eller en kaosblatte?

I dessa tider skiter jag i om stället är något att ”hurra för”. Jag sitter hellre på ett tomt skithak än ett fullt ”bra” ställe. Men alla tycks inte resonera som jag.
Citera
2020-05-11, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är inte en influensa, hela världen försöker förstå viruset men du jämför det rakt av med en influensa? Det är helt meningslöst att jämföra de två typerna av virus då de beter sig olika, och ingen i hela världen vet hur detta virus kommer att utveckla sig då det är första vågen fortfarande. Sådana som du sa att det skulle upphöra till våren (Spanien och Italien har sommar nu) och att det liksom influensa bara drabbar kalla länder (Tropiska länder som inte drabbas av influensa på samma vis som vi gör får covid19).
Du missat ju helt min poäng och börjar prata om något annat.

Poängen var att den som exponeras för ett virus, och tillfrisknar, utvecklar ett immunförsvar som gör en bättre rustad nästa gång.

Det är inget unikt för influensan.
Citera
2020-05-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det beror på att D-vitamin är fettlöslig och därför accumuleras i kroppen, du kissar inte ut överskott som du gör med de vattenlösliga vitaminerna. Det skall till relativt höga nivåer av en vitamin för att den skall vara livsfarlig, men det är absolut inte att leka med för den okunnige.

C-vitamin kan man äta säckvis.. därför säljs den dom influensavitamin.

Nej, man dör kanske inte, men mår dåligt.
Citera
2020-05-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
I dessa tider skiter jag i om stället är något att ”hurra för”. Jag sitter hellre på ett tomt skithak än ett fullt ”bra” ställe. Men alla tycks inte resonera som jag.

Inte de i Malmö i alla fall
Citera
2020-05-11, 13:12
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Har aldrig varit mycket för de "fina" ställena men vad ska man med ett tomt skithak till? Då kan man lika gärna stanna hemma
Citera
2020-05-11, 13:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Har aldrig varit mycket för de "fina" ställena men vad ska man med ett tomt skithak till? Då kan man lika gärna stanna hemma

Jag har knegat hemma nu i en liten lägenhet i två månader. Många polare vill inte ses över huvud taget. Jag och bruden tär på varandra eftersom hon också knegar hemifrån. Att komma ifrån ett par timmar, sätta sig på ett ställe med en polare och ta en bärs, betyder fan mycket för mig just nu.

Det handlar inte om att stället ska vara bra på nåt sätt. Det handlar om miljöombyte och att glömma bort krisen för ett par timmar.

Sen är jag ingen finsmakare när det kommer till krogar. Ge mig en stol, ett bord och en bärs så är jag nöjd. Så länge det inte luktar illa. Där går min gräns.
Citera
2020-05-11, 13:17
Medlem
Men stäng ner djurmarknaderna https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9v1W3l/nya-fall-i-wuhan-skapar-oro
Citera
2020-05-11, 13:18
Medlem
Vad tror ni är bion död? alexander bard sa det i nyhets morgon att ingen kommer vilja sätta sig på en biograf efter corona för det finns netflix!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in