2020-05-11, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det låter riktigt bra.
Vi får verkligen hoppas att åklagaren överklagar.
Tingsrätten såg verkligen på indicierna som enskilda saker och verkade inte kunna se helheten.
Verkligen INTE!
Förstår inte varför du önskar åkl Åsa Hiding ytterligare en juridisk chikan?!
Den stackars människan har ju i ett och samma ärende tre (3!) juridiska motgångar redan! Varför ytterligare en gång önska henne ut på ett stormigt hav i en sällsynt rank båt?

Dessutom kraftigt nedtyngd långt under Plimsoll-markeringen av alla 14 000 sidor pappersmassa..
Citera
2020-05-11, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, en Karen är väl en stereotyp av mer amerikanskt snitt. En kvinna med lätt aktivistisk läggning som är upprörd och kräver saker som kanske går lite längre än vad de faktiska rättigheterna medger. En gnällig kvinna som kräver att få prata med chefen.

https://www.dictionary.com/e/slang/karen/
Du behöver nog inte oroa dig för sådana i byggbranschen, men däremot tycker säkert en hel del män i kring honom att det är otrevligt att jobba m ngn som visat sig vara vanelögnare. Problemen med försvunna verktyg kan man hitta tekniska lösningar på, men att tilliten får sig en knäck är värre. Men jag tror ändå att en god chef kan fixa det.
Citera
2020-05-11, 12:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Du behöver nog inte oroa dig för sådana i byggbranschen, men däremot tycker säkert en hel del män i kring honom att det är otrevligt att jobba m ngn som visat sig vara vanelögnare. Problemen med försvunna verktyg kan man hitta tekniska lösningar på, men att tilliten får sig en knäck är värre. Men jag tror ändå att en god chef kan fixa det.

Ja fast isåfall borde väl sådant visat sig innan detta hände kan jag tänka.
Karen har nog potential att drabba alla, även Karen har rätt till rot och rut och likt många privatpersoner få för sig att ha rätt att kräva något som är fel (otroligt många tvister i byggbranchen härrör ur att privatpersoner förstår inte att de själva enligt kontrakten är byggherrar och ansvariga för fel som görs enligt deras egna krav).
Citera
2020-05-11, 12:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Har du lust att förtydliga?
Hur kan en god chef fixa det?
Ska hen få SD att sluta ljuga? Det går nog inte.
Ska hen få arbetskamraterna att acceptera att SD ljuger väldigt ofta därför att det är en del av hans personlighet? Då blir det ingen trevlig arbetsstämning.
Fler förslag?
Citera
2020-05-11, 12:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu har jag inte sett att åkl hävdat att någon annan tryckt på knappen.

Det är SD som tycker att det är VIKTIGT... antagligen som ett slags alibi antar jag. Men han kan lika lite som någon annan bevisa att det är han som tryckt till (om det nu måste vara en manuell).

Inte jag heller och frågeställningen verkar inte ha kommit upp om man nu ska tolka MGM,s brev korrekt men om nu Hiding & Johansson trots allt överklagar så lär det ju bli aktuellt och då har de bevisbördan, om MGM hävdar att det är han som tryckt för att aktiviteten kommit igång så måste alltså åklagarna bevisa att det inte är sant, antingen genom en ny forensisk undersökning eller så bevisa att det var någon annan än MGM som tryckte och det lär ju bli svårt.

Problemet är ju inte aktuellt men intressant, MrBarnaby har varit noggrann i sina experiment.
Senast redigerad av Reimer 2020-05-11 kl. 13:28.
Citera
2020-05-11, 12:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu har jag inte sett att åkl hävdat att någon annan tryckt på knappen.

Det är SD som tycker att det är VIKTIGT... antagligen som ett slags alibi antar jag. Men han kan lika lite som någon annan bevisa att det är han som tryckt till (om det nu måste vara en manuell).

SD behöver inte bevisa det. Åklagaren ska visa att SD ljuger. Sedan när är det den åtalades plikt att bevisa sin oskuld i rätten?
Citera
2020-05-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ska hen få arbetskamraterna att acceptera att SD ljuger väldigt ofta därför att det är en del av hans personlighet? Då blir det ingen trevlig arbetsstämning.
Fler förslag?

Det var inte så Elsa menade tror jag. Jag tolkar det som att en god chef (i meningen bra chef) inte behöver detta fallet för att bli av med SD om problem av den typ av karaktär har funnits på arbetsplatsen. Sedan beror det givetvis på vad personen ljuger om och omfattningen av förseelser. Risken för ett rövhål är ju förvisso också att omgivningen ibland kanske överskattar deras brister, ett fel som någon man retar sig ser ju värre ut än när en människa man har en neutral eller positiv inställning till gör samma sak.
Se bara på reaktionerna här på flashback när det dryftas om huruvida en GM är brunhyad eller inte.
Citera
2020-05-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
SD behöver inte bevisa det. Åklagaren ska visa att SD ljuger. Sedan när är det den åtalades plikt att bevisa sin oskuld i rätten?

Om vi nu håller oss till enbart lögn så som även flera lögner, så är det sedan länge framsprunget med de yttersta tydligheterna att den pilske kanin-hövdingen SD är en mycket stor mästare på att prata osanningarna's eget lilla speciella språk, dessutom är SD en mästare på att manipulera andra människor, ett bra exempel är hur SD tidigare manipulerat både sin maka HD så som vederbörande's då utvalda älskarinna LW och det vilar en fullständig sanning i detta sagda, det kan du slå en näve i gipsväggen på att så var det.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-11, 13:13
Medlem
Citat:
Fler förslag?
Jag håller absolut med om att det blir knepigt, speciellt med lögnerna och myglet. Kan ändå tänka mig att man kan styra honom till arbetsuppgifter där risken för påverkan av detta är mindre och att andra anställda finns på större avstånd. Sedan vet jag inte hur det blir m kunderna. Om de typiskt är stora bolag som köper mycket från hans bolag, slinker det nog igenom. Om de däremot är privatpersoner som vill ha en pålitlig kontrollant medan de bygger om, blir det nog kalla handen.
Citera
2020-05-11, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om vi nu håller oss till enbart lögn så som även flera lögner, så är det sedan länge framsprunget med de yttersta tydligheterna att den pilske kanin-hövdingen SD är en mycket stor mästare på att prata osanningarna's eget lilla speciella språk, dessutom är SD en mästare på att manipulera andra människor, ett bra exempel är hur SD tidigare manipulerat både sin maka HD så som vederbörande's då utvalda älskarinna LW och det vilar en fullständig sanning i detta sagda, det kan du slå en näve i gipsväggen på att så var det.

Mvh/ @JokerMannen
Och för denna sin opålitlighet och minst sagt något aparta personlighet skall SD alltså enligt dig dömas för mord?!

Vi är väl ändå inte i Nordkorea eller Belarus?
Citera
2020-05-11, 13:26
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jag håller absolut med om att det blir knepigt, speciellt med lögnerna och myglet. Kan ändå tänka mig att man kan styra honom till arbetsuppgifter där risken för påverkan av detta är mindre och att andra anställda finns på större avstånd. Sedan vet jag inte hur det blir m kunderna. Om de typiskt är stora bolag som köper mycket från hans bolag, slinker det nog igenom. Om de däremot är privatpersoner som vill ha en pålitlig kontrollant medan de bygger om, blir det nog kalla handen.

Tyréns och dess kunder har ju med säkerhet kunnat se hur SD´s timmar (löneunderlaget och faktureringsunderlaget som han har timdebiterat på olika projekt), har varit med och betalat såväl sexmöten, geocaching och massor med ickerelaterad arbetssurf. Och kanske även ett mord.

Jag tror inte heller kollegorna skulle känna sig helt bekväma med att han blir kvar där, även om han nu kanske har en överbetald tjänst som kaffekokare och kopieringsansvarig. Hans bild är borta från hemsidan sen länge, men han har sin anställning kvar...

Tror de kommer att försöka köpa ut honom. Men självklart agerar de inte förrän han är helt friad eller dömd.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-05-11, 13:33
Medlem
Citat:

Nu vet jag inte exakta omfattningen på felaktiga besiktningar hos SD jämfört med vem som helst som har en dålig dag, men ett större bolag har förvisso större processkapacitet jämfört med privatpersoner. Om man ser det från en arbetsgivares sida om arbetsfördelning?
Sedan är väl SD säkert en jobbig person att umgås med men det behöver man väl integöra i någon större utsträckning med en besiktningsman, om man nu skulle vara en privatperson som behöver ett byggprojekt bedömt?
Det verkar ju tillika som att just LW och SD verkligen drog fram varandras absolut sämsta sidor. SD har väl vänstrat tidigare och ingen tidigare verkar ha behövt anmäla honom för att bryta upp om de inte velat ses längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in