Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2020
Jag håller absolut med om att det blir knepigt, speciellt med lögnerna och myglet. Kan ändå tänka mig att man kan styra honom till arbetsuppgifter där risken för påverkan av detta är mindre och att andra anställda finns på större avstånd. Sedan vet jag inte hur det blir m kunderna. Om de typiskt är stora bolag som köper mycket från hans bolag, slinker det nog igenom. Om de däremot är privatpersoner som vill ha en pålitlig kontrollant medan de bygger om, blir det nog kalla handen.
Tyréns och dess kunder har ju med säkerhet kunnat se hur SD´s timmar (löneunderlaget och faktureringsunderlaget som han har timdebiterat på olika projekt), har varit med och betalat såväl sexmöten, geocaching och massor med ickerelaterad arbetssurf. Och kanske även ett mord.
Jag tror inte heller kollegorna skulle känna sig helt bekväma med att han blir kvar där, även om han nu kanske har en överbetald tjänst som kaffekokare och kopieringsansvarig. Hans bild är borta från hemsidan sen länge, men han har sin anställning kvar...
Tror de kommer att försöka köpa ut honom. Men självklart agerar de inte förrän han är helt friad eller dömd.
#TeamÅsaHiding