Citat:
Ursprungligen postat av
Honeyfly
Med tanke på att ni tjatar om att ni vill testas för att se om ni har antikroppar så visar det endast vilka inbitna egoister ni är, och blir ni sjuka ska ni ha vård men ni ska inte ha ett skit utan istället bara stå där som de egoister ni är med dumstrut på.
Jag har testat mig för antikroppar (var tyvärr negativ), men definitivt inte av egoistiska skäl. Snarare tvärtom. Om jag hade haft antikroppar så skulle jag vara en mindre smittrisk för människor i riskgrupp, som t.ex. min far. Egentligen är jag inte alls så förtjust i att umgås så hemskt mycket med honom, och brukar ransonera det ganska hårt. Men i dessa tider så har han det extra svårt med framskridande sjukdom och krympande omgivning iom isolering.
Hade jag varit positiv så skulle jag nog också ha känt mig mer eller mindre moraliskt skyldig att söka mig till någon volontärverksamhet till förmån för äldre/riskgrupper.
Annars höll jag med dig om mycket i ditt inlägg (som jag klippte), men just det där med att testa för antikroppar är inte nödvändigtvis något egoistiskt.