2020-05-11, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Du menar alltså att alla som dör i Sverige inte registreras överhuvudtaget.....

Bra så.. återgå nu till mammas källare....

Jag skrattade rakt ut här, det är inte ofta inlägg får mig att göra det!

Nej, det är verkligen inte det jag menar anledningen till att jag skrattade är för att du påminner om Cathy Newman som Jordan peterson argumenterade emot under ett program där hon konstant försökte lägga ord i munnen på Peter som han aldrig sagt, "So, you're saying..", exakt som du gjorde nyss.

Kolla det klippet själv, fruktansvärt roligt
Citera
2020-05-11, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag tycker att det är fantastiskt.

Jag vet en i Finland 96 år som överlevde. Hon vill leva till hundra.

Om man ändå måste välja, om platserna inte räcker till, då anser jag att den på 96 eller 99 år står längst i kön.

De har redan haft ett långt liv.

I Sverige har man ju valt bort äldre trots att det fanns lediga respiratorplatser, läkare har gått ut i media och klagat på detta förfarande.
Citera
2020-05-11, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Då tror du förmodligen inte på något lands siffror m a o. Vad har mer öppna och demokratiska länder, typ Norge, Finland, Sverige, England, Tyskland o s v att vinna på att mörka siffror?

En hel del i denna tråd bara älskar att spy galla på Sverige, men tror mer på ett korrupt och vidrigt land som Kina som är orsaken till denna tragedi. Dom hade möjlighet att stoppa den, men valde mörkläggning under några viktiga veckor i början som kunde ha gjort hela skillnaden

Islands regering tror jag till 100% på, samma gäller Finland och till stor del Norge. Absolut *inte* sverige, det går inte och det finns inte någon trovärdighet med tanke på deras lögner kring invandring, kring hur ekonomiskt bra det skulle vara med invandring och mycket annat, det är *helt* omöjligt att lita på regeringen
Citera
2020-05-11, 10:07
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Tycker du att Sveriges strategi har fungerat bra?

Strategin har varken fungerat för vården, ekonomin eller antalet döda.

Vi får hela tiden höra att vården fungerar bra, vi har lediga platser kvar. Jag tycker NEJ vården fungerar inte bra trots starka prioriteringar. Operationer ställs in och skjuts på obestämd framtid, vårdköerna ökar och ökar, människor vågar inte besöka sjukhus pga smittorisken vilket gör att fler avlider eller blir allvarligt sjuka för de inte får vård i tid, tänker på andra sjukdomar än covid som inte är satta på paus för att coronan dök upp på arenan, avdelningar görs om till covid avd. t ex i min kommun är hela ortopeden omgjord till epidemiavdelning. Personal blir fullständigt sönderstressade.

Tycker hela tjatet om att plana ut kurvan så vården hinner med är fel, för tusan prio ETT är väl att så få som möjligt skall behöva söka vård öht.
Citera
2020-05-11, 10:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är ett gammalt klipp du hänvisade till.
Intressant ändå att du valde just det klipper där proff Matti Sällberg säger att han har fullt förtroende för FHM o att de har hanterat viruset helt korrekt.
Många TROR att man kan bli av med viruset med karantän - men det kan man inte. Det är endast flockimmunitet eller vaccin som hjälper 😂

Märkte du att han pratade om antikroppstester som kommer att vara klara inom kort? Vaccin testar man nu till möss o i vissa fall människor. Det är långt kvar till fungerande vaccin med massproduktion.

Intressant att djurskyddsaktivister har varit helt tysta angående mösstesterna! 😳

De skulle ha kunnat erbjuda sig som försökskaniner för att rädda mössen..

Ja, den är sedan slutet av april. Visst kan man bli av med viruset genom karantän, men risken är ju att det återkommer, vilket nu verkar ha skett i Wuhan och i Tyskland. Det är svårt. En fördel med karantän är ju ändå att man kraftigt kan sänka spridningen och köpa sig tid. Kanske så pass mycket tid att man kan få ett vaccin på plats, men det är verkligen balansgång på slak lina. Man kan tvingas till flera karantäner. Får man till flockimmunitet eller vaccin så hjälper det. Jag föredrar vaccin alla gånger. Jag tvivlar på att vi kommer få till stånd en flockimmunitet innan vi har vaccin.

Problemet som alla länder tampas med är ju att man inte anser sig ha råd att stänga ned, samtidigt som man inte anser sig ha råd på ett mänskligt plan att hålla öppet. Hur länge orkar Sverige med 100 dagliga dödstal per vecka exempelvis? Blir vi vana? Hur farligt är inte det. En Estoniakatastrof varje vecka och folk ska bara rycka på axlarna?
Citera
2020-05-11, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
SCB, som har medarbetare som flertal gånger har gått ut med att de har fått direktiv till att förfina siffror gällande viss statistik? Du kan absolut inte lita på SCB heller, det är ett känt faktum att de är korrupta

Så de låtsas att redan döda personer fortsätter att leva?

Det har hänt förut! Tänk på alla invandrare som lyfter pension för sina gamla släktingar, som de redan har begravt i sina hemländer..

Men ska SCB anställda dela på pengarna eller hur det är tänkt?
Citera
2020-05-11, 10:10
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Goda nyheter i corona-mörkret!

I helgen sparkar tyska bundesliga igång igen. Fantastiska nyheter för alla tyskar som bekämpat smittan! Nu blir fotbollstokiga befolkningen belönade för sina uppoffringar vilket alla flashbackare givetvis gläds åt. En enad befolkning som bekämpar smittan ska givetvis bli belönad.

När allsvenskan i corona-sverige drar igång är ännu oklart. Flockimmunitet 2021?

Citat:
The Bundesliga will resume behind closed doors on 16 May, becoming the first European league to restart following the coronavirus shutdown.
One of the games on the day of relaunch will be the derby between Schalke and Borussia Dortmund.
Champions Bayern Munich, who are four points clear at the top of the table, travel to Union Berlin on Sunday.
Most teams have nine games to play, with the final weekend of the season rescheduled for 27-28 June.

källa bbc
Citera
2020-05-11, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Belgien har ungefär samma storlek på befolkningen men med mer än dubbelt så många döda.
  • Sverige: 3225
  • Belgien: 8656

Det ser bra ut i Sverige...

Belgien har runt 1,5 miljon mer befolkning än Sverige.
Testar tre gånger mer än Sverige.
Citera
2020-05-11, 10:11
Medlem
Sverige bra strategi?? Ha,ha,ha.... Verkligen ett gott skämt.

1) Sverige stängde inte sina gränser (=) släppte in coronasmittade.
2) Sverige kollade inte om hemvändande medborgare hade corona, vilket lett till mycket av vår smitta. Så var det t ex en läkare som gick till sitt arbete och smittade ned sina patienter.

3) Sverige hade länge ingen koll på om de anställda inom vården varit smittade, vilket lett till många dödsfall.

4) Sverige har, genom bristande smittokontroll och vägran att ge adekvat vård, gjort äldreboende till dödsfabriker. Genom att till och med vägra att ge patienterna syrgas så förvandlas deras sista dagar till ett lidande i förnedring.

5) Löfén har gått och gömt sig för att i stället delegera regeringsmakten till byråkrater som okritiskt applåderas av statsmedia.
Citera
2020-05-11, 10:11
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Hur Kan Dan Eliasson sitta kvar kris efter kris? Börjar bli Titanic-vibbar över hela situationen i Sverige nu- där MSB tryggt styr skutan mot isberget. " Sitt stilla i båten nu! Kurvan planar ut!"
Citera
2020-05-11, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
I Sverige har man ju valt bort äldre trots att det fanns lediga respiratorplatser, läkare har gått ut i media och klagat på detta förfarande.

Det är hedervärt!

Dessa läkare tröttnade att de inte hade ngt att göra på intensiven och avslöjade sanningen: de har lyft lön för att fika med syrrorna!
Citera
2020-05-11, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Men......det skulle ju hjälpa......eller......det MÅSTE hjälpa, det MÅSTE finnas något skydd........inte??? Vad gör jag nu ( panik!!!...)?
Munskydd hjälper därför används de bland annat inom sjukvård.

Visste du inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in