2020-05-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Beror nog på vad som orsakar depressionen. För en del kanske livet förlorar mening. För andra kanske det är så att livet helt plötsligt får en mening som du säger. Själv påverkas jag nog mer av hur andra mår. Mår de skit mår jag dåligt. Mår de bra mår jag bra. Viktigt är att försöka tänka positivt och undvika stress.

Tillkommer då faktorer som arbetslöshet, ekonomiska förluster och skilsmässor. Att inte ha framtidsutsikter är ingen bra kombo för den som har anlag till självmord. Ständig oro och social isolering ger nog en och annan depression som uteblivit utan Corona tror jag. Depression kan leda till självmord.
Citera
2020-05-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Så du tror inte kosttillskott fungerar?
Då måste du ev. skaffa kosttillskott, röra dig ute bland folk och riskerar att ta på dig munskydd som gör att du tenderar att ta dig oftare i ansiktet och smittas.
Citera
2020-05-10, 23:51
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är tillräckligt med ljus då med. Även i Norrbotten. Så länge du är ute mitt på dan. Kosttillskott är för suckers.

Kiruna har polarnatt så jag antar att det är acceptabelt med kosttillskott då? I synnerhet om man jobbar i gruvan.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Ja det kan jag men folk kommenterar och jag har inget emot att föra en diskussion iallafall.
Helt ok, är ju av allmänt intresse eftersom det sägs stärka försvaret mot corona. Gör en omelett med d-vitaminberikad svamp tillagad i d-vitaminberikat matfett och ät en bit rökt lax till så klarar du dig nog.
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Viruset använder celler för att föröka sig. Hur pass skadade blir de celler som fungerat som tillfällig”fabrik”? Kan vi i värsta fall få se på längre sikt ett ökat antal cancerfall? Vilken typ av cancer i så fall? Lungcancer eller något annat?

Cellen dör och fler virus läcker ut i kroppen. Såhär fungerar alla virus och det är sällan cancerframkallande.
Citera
2020-05-10, 23:52
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Tillkommer då faktorer som arbetslöshet, ekonomiska förluster och skilsmässor. Att inte ha framtidsutsikter är ingen bra kombo för den som har anlag till självmord. Ständig oro och social isolering ger nog en och annan depression som uteblivit utan Corona tror jag. Depression kan leda till självmord.

Misstänker att den mesta av oron hos äldre kommer av att en (speciellt för dom) dödlig farsot går runt, och att de mår bättre i våra grannländer.
Citera
2020-05-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Nu ska pensionärerna ut på gator och torg igen.

Folkhälsomyndigheten tittar på vilka möjligheter som finns för att bryta isoleringen för friska ”yngre äldre” över 70 år. Det berättade myndighetens generaldirektör Johan Carlson i SVT:s ”Agenda” på söndagskvällen.

https://www.sydsvenskan.se/2020-05-10/nya-rekommendationer-for-aldre-overvags

Höre ni ni gamla gubbar och kärringar. Nu är det dags att ni ska hjälpa till att få fart på viruset.
Ni är ju friska 70åringar. Ut med er och visa att vikingablod äger!
Citera
2020-05-10, 23:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Kiruna har polarnatt så jag antar att det är acceptabelt med kosttillskott då? I synnerhet om man jobbar i gruvan.

Om man jobbar i en gruva och aldrig ser solen behöver man nog mer hjälp än kosttillskott.
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Cellen dör och fler virus läcker ut i kroppen. Såhär fungerar alla virus och det är sällan cancerframkallande.

Ok, då får vi hoppas att det viruset är likadant som alla andra sorters virus. Lite positivt i alla fall då!
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jovisst, nog har jag hört talas om smittspårning, men den lyckas inte alltid. Har läst om fall där smittan inte gick att spåra, så bara för att läkarna hittat ett smittillfälle 6 veckor innan insjuknandet så betyder det inte att de hittat det senaste smittillfället. Det verkar sannolikare att de missat ett senare smittillfälle än att inkubationstiden skulle vara 6 veckor.

Viruset sägs ju kunna smitta via ytor. Hur har de kunnat redogöra för alla ytor och föremål barnet ifråga vidrört under sex veckor? Det är omöjligt.
Det fetade: Floskelbingo för låtsasintellektuella.

Eller annars har de koll. Varför skulle det vara omöjligt? Bara för att du vill att de ska ha fel behöver de nödvändigtvis inte ha det ...
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg

Men stygga lilla herpesviruset lämnar inte kroppen och misstänks kunna orsaka alzheimer.
Citera
2020-05-10, 23:55
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoopdigga
Ytterligare en anhörig till mig har varit smittad (konstaterat både via röntgen och provsvar från ”nästestet”). Trots att min anhöriga blev inneliggande på sjukhus med under 90 i saturation så har inte dennes partner blivit sjuk eller haft en tillstymmelse till symtom. Märkligt virus det här och jag hoppas det lugnar sig snart...
Fråga något om ni vill, svarar så gott jag kan.
Hur länge fick din anhöriga vara inneliggande eller ligger h*n inne fortfarande? Hur mår personen ifråga nu, om h*n är utskriven har h*n några sviter som behöver behandlas? Har partnern fått testa sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in