2020-05-09, 19:27
Bannlyst
Kalmar FF vill börja med flera bortamatcher på rad p.g.a. byte till hybridgräs på arenan.

https://fotbolldirekt.se/2020/05/09/vill-inleda-allsvenskan-med-bortamatcher-da-far-de-lamna-in-dispens
Citera
2020-05-09, 19:33
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Kalmar FF vill börja med flera bortamatcher på rad p.g.a. byte till hybridgräs på arenan.

https://fotbolldirekt.se/2020/05/09/vill-inleda-allsvenskan-med-bortamatcher-da-far-de-lamna-in-dispens

Får man göra så?
Citera
2020-05-09, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Får man göra så?

Verkar konstigt, får väl söka dispens?!?
Citera
2020-05-09, 22:09
Medlem
Om allsvenskan drar igång så får vi hoppas att klubbarna passat på att smitta ner sina trupper under denna period - så att matcher inte blir uppskjutna för att spelarna är sjuka.
Citera
2020-05-09, 22:21
Medlem
Inte denna säsongen utan den 2021, kommer det fortfarande finnas en CL plats då? Appropå den nya cupen som kommer den säsongen.
Citera
2020-05-10, 08:34
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Hur mycket arenareklam får man om man inte spelar överhuvudtaget?

Sedan är ju klubbarna inställda på att börja lira utan publik i juni och det hade ju inte gjort det om de hade gått minus på det direkt.

Jojo, så är det ju men det är ju mer att det inte blir normal intäkt ändå medan ändå hyran av arenan lär ligga tämligen nära normalnivå minus kiosker etc.

Hyror etc lär ju variera rätt kraftigt mellan klubbarna och det vore intressant att se vad det verkligen kostar med en hemmamatch under förutsättningarna med ingen publik och säkerhetsåtgärderna för att hålla viruset borta som kommer krävas.

Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob

Ett alternativ är ju att spela på den reservarena man måste uppge att man har, vilken har Kalmar där? Växjö följt av typ Borås (har för mig att en måste vara plast av nån anledning).

Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Inte denna säsongen utan den 2021, kommer det fortfarande finnas en CL plats då? Appropå den nya cupen som kommer den säsongen.

CL-platsen kommer finnas kvar men EL-platserna försvinner och förvandlas till EL2-platser. (eller vad den nu heter)
Citera
2020-05-10, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jojo, så är det ju men det är ju mer att det inte blir normal intäkt ändå medan ändå hyran av arenan lär ligga tämligen nära normalnivå minus kiosker etc.

Hyror etc lär ju variera rätt kraftigt mellan klubbarna och det vore intressant att se vad det verkligen kostar med en hemmamatch under förutsättningarna med ingen publik och säkerhetsåtgärderna för att hålla viruset borta som kommer krävas.

Ett alternativ är ju att spela på den reservarena man måste uppge att man har, vilken har Kalmar där? Växjö följt av typ Borås (har för mig att en måste vara plast av nån anledning).

CL-platsen kommer finnas kvar men EL-platserna försvinner och förvandlas till EL2-platser. (eller vad den nu heter)

Klart det inte blir normal intäkt, förstår väl vem som helst. Inte det jag vände mig emot.

"Dessutom kommer lagen att förlora än mer pengar, det är inte gratis att spela match"

Var det här jag vände mig emot från moderatorn. Klubbarna förlorar inte mer pengar än om det inte spelas alls.
Citera
2020-05-10, 20:28
Medlem
Apropå om Zlatan skulle avsluta karriären på Tele2s plastgräs. Har vi tidigare haft en spelare som samtidigt suttit i styrelsen? Känns som risk för jäv?
Citera
2020-05-10, 20:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Apropå om Zlatan skulle avsluta karriären på Tele2s plastgräs. Har vi tidigare haft en spelare som samtidigt suttit i styrelsen? Känns som risk för jäv?

Han sitter väl inte själv i styrelsen, han väl en representant för honom där.
Citera
2020-05-11, 05:01
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Klart det inte blir normal intäkt, förstår väl vem som helst. Inte det jag vände mig emot.

"Dessutom kommer lagen att förlora än mer pengar, det är inte gratis att spela match"

Var det här jag vände mig emot från moderatorn. Klubbarna förlorar inte mer pengar än om det inte spelas alls.
vad har du fått informationen om att klubbarna förlorar mer utan matcher? jag är inte insatt hur klubbarnas hyresavtal men kan föreställa mig att klubbar såsom mff och norrköping, som äger sina arenor väl? kommer att få en ordentlig käftsmäll om det inte spelas matcher
Citera
2020-05-11, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han sitter väl inte själv i styrelsen, han väl en representant för honom där.
Det tror jag inte spelar så stor roll. När Jesper Jansson går till styrelsen och ber om utökat värvningsbudget, för att han fått en unik möjlighet att värva Zlatan, så finns det ett beroende.

Tidigare har vi haft spelande tränare eller sportchef (Heif förra säsongen). Jag kan se problem i det med. Min nyfikenhet var dock om vi haft spelare-styrelsekombination tidigare.
Citera
2020-05-11, 08:08
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
tja alltså det vore inte rimligt med hammarbys ekonomiska sits att kunna lyfta en sådan värvning, spelar han kommer han förmodligen få göra det med lägre lön än t.ex. källström, rosenberg etc såvida de inte hittar en extern finansiär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in