2020-05-10, 18:25
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2020/05/10/ost---lorenskog/
Det ryker nästan om det pressmeddelandet, de hade inte behövt uttala sig idag (det är söndag) men det är tydligt att de vill att vissa personer skall veta vissa saker.
Citera
2020-05-10, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
Link? Jag hittar inte sonen på face, har lätt och lätt.
Jag tror också att han är nästa som har nära kontakt med polisen

.
Citera
2020-05-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ny artikkel
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=32901

Siktelsen mot mannen ble endret på bakgrunn av opplysninger i avhør! Da ble den altså ikke endret før som vi har trodd. Dette gir pipen en annen lyd!

Da kan han altså ha fortalt om de ti møtene og at han enten har laget opplegget for TH, eller gitt han en instruksjon i hvordan han kan gjøre det..?

Slik ja, der er vi nesten real time med etterforskningen.

Så kan vi faktisk gå ut ifra at en uheldig kryptointeressert "ungdom" har blitt dratt inn i dette på en eller annen måte. Så er vel hans kontaktflate videre oversiktlig får vi tro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Mange underlige bilder på profilen hans. Spurte om meninger rundt nest siste forsidebilde istad, men uten noen tilbakemeldinger. Tanker rundt dette? Hvorfor zoomet inn bilde av et gulv? Hva er de svarte prikkene? Bildet av hunden lastet opp i desember 2018 - hvor og når er det tatt?
Ja, jeg skjønner ikke hva det er? Er det et gulv, tapet?

Hunden har jeg lest her på forumet er den forrige hunden de hadde, og ikke valpen som ble låst inne, men jeg vet ikke?
Citera
Medlem
Citat:

Da kan han altså ha fortalt om de ti møtene og at han enten har laget opplegget for TH, eller gitt han en instruksjon i hvordan han kan gjøre det..?

Er fortsatt redd politiet er på villspor. TH driver med eiendom og kraft. Det ville vært rart om ikke TH var i kontakt med/møter med personer som ønsket hans tjenester til å finne lokaler for cryptominering/datasenter. Med Hagens kompetanse i forhold til både eiendom og kraft er det ingen bedre mann å ha møte med.
Citera
2020-05-10, 18:28
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei men det er ikke snakk om å endre siktelsen mot TH, han er fremdeles siktet for drap eller medvirkning til drap.

Hvordan kan du komme på at TH ikke er innblandet, etter at du fikk vite at TH hadde hatt minst 10 møter med Kryptomannen i tiden før AEH ble drept.

Det styrker jo mistanken mot TH med flere tonn.

Jo ser jo såklart den, men fasit er fortsatt hva disse møtene handlet om.
Citera
2020-05-10, 18:30
Medlem
Citat:
Hvorfor skal den personen ikke ha link til RU?

Jeg personlig tror det er sønnen som vi har snakka om hele tiden. TH må jo kjenne RU via sønnen.
Det bilde av "killing a mockingbird" som handler om et drap på halloween hjemsøker meg...

Minnimus sier det ikke er noen link mellom den personen og RU.
H* n er vel den som er mest oppdatert på saklig informasjon i denne tråden, da velger jeg å lytte til den.
O.T:
To Kill a Mockingbird av Harper Lee er forøvrig en barne/ ungdomsbok. Hovedpersonen reddet seg fra å bli drept fordi han var utkledd som hamburger på Halloween...Filmen fikk en Oscar med Cary Grant i hovedrollen.

Men jeg er enig i at den FB siden kommuniserer mye ...
Citera
2020-05-10, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Slik ja, der er vi nesten real time med etterforskningen.

Så kan vi faktisk gå ut ifra at en uheldig kryptointeressert "ungdom" har blitt dratt inn i dette på en eller annen måte. Så er vel hans kontaktflate videre oversiktlig får vi tro.
Ja, da kan jeg tenke meg tre alternativer;

Sønnen til TH, har spurt om han kan hjelpe til å lære bort/opprette noe krypto for TH uten å vite hva det skulle brukes til.

Han har lært bort krypto til TH over ti møter.

Han har blitt spurt direkte av TH om han kan lage noen kryptokontoer.

Han har visst om hele plottet, lagd krypto og tjent ti millioner.
Citera
2020-05-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om det stemmer at brødreparet skulle være involvert og ha vært i nærområdet rundt forsvinningen, tror jeg mer på en redningsaksjon heller enn at to unge, ustraffede menn skulle vært medhjelpere for TH.

Da kunne forsvinningen være en rømming, og løsepengekravet ment som livsopphold for Lisbeth, mens hun lever i skjul og ikke tør å komme hjem igjen. Noen nærstående må i så fall ha sørget for at redningsaksjonen ble satt i verk.

Men så vel er det vel ikke.
Ja, det skulle ju vara väldigt bra. Kanske någon av barnen har hjälpt henne att Rymma. Kanske därför alla barnen "tror" att TH är oskyldig. Dom kanske vet hur TH har varit mot AEH men vill inte att det ska komma fram till allmänheten och omgivningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, jeg skjønner ikke hva det er? Er det et gulv, tapet?

Hunden har jeg lest her på forumet er den forrige hunden de hadde, og ikke valpen som ble låst inne, men jeg vet ikke?

Jeg tror det er hunden som ble låst inne som er på bildet til Tr*m, og at den forrige er den grå som er på bildet sammen med AEH... Den ser ut som en eldre hund, mens den på bildet er en yngre hund (tror jeg). Får en ekkel tanke om han kan ha tatt bilde av hunden under/etter hendelsen, og så lastet opp senere på fb...

Edit: Derfor lurer jeg på om gulvet ser ut som noe som er i huset i Sloraveien
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det stemmer med opplysninger jeg har. I 2018 ble han innkalt etter at TH hadde redegjort for et møte de hadde hatt. Ikke flere møter...så det kan bli trøblete, hvis de øvrige 9 skulle være "hemmelige". Noen som vet?

Nettet snører seg sammen nå. Snart tar de inn TH igjen + V
Citera
2020-05-10, 18:33
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Från VG.no:

Citat:
Politiet opprettholder siktelsen

– Politiet mener fortsatt at boligen i Sloraveien er åsted for et drap. Flere etterforskingsskritt gjenstår, og fortsatt tilgang til bolig og også andre eiendommer er derfor sentralt for etterforskningen, sier påtaleansvarlig Haris Hrenovica.

De skriver videre at ransakingen i Sloraveien og på hytta i Kvitfjell vil gjennomføres, og at de siste dagers utvikling i saken ikke har endret politiets hovedhypotese.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in