2020-05-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Kan bare svare for meg selv, men jeg tror TH er sentralt i plottet. Blant annet det er en annen person som er nærmere TH enn RU som også er involvert i andre ledd. Denne personen har ikke noen selvstendig link til RU.

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-i-tom-hagens-naere-krets-etterforskes-som-mulig-medvirker/3423961120.html

Dessuten er TH siktet for drap mens RU "kun" for bortføring. Det tyder ikke på at at politiet tror RU er hovedmannen her.

Dette må ha noe med et alibi som nå er borte å gjøre. Møtet på Kvitfjell. Hvem dro dit 1.nov 2018.
Citera
2020-05-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg personlig tror det er sønnen som vi har snakka om hele tiden. TH må jo kjenne RU via sønnen.
Det bilde av "killing a mockingbird" som handler om et drap på halloween hjemsøker meg...
Link? Jag hittar inte sonen på face, har lätt och lätt.
Jag tror också att han är nästa som har nära kontakt med polisen
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er vel akkurat det som har skjedd, at JRU er blitt en slags løs tråd.

Vi vet ikke hva disse møtene handlet om. Kanskje det var andre typer kryptovaluta og helt andre måter å bruke kryptovaluta på, veldig fjernt fra kidnappere og løsepengekrav. Vi vet ikke hva JRU og TH avtalte under møtene. Om begge var enige om å tie om møtene, av en eller annen grunn.

Kanskje TH tilegnet seg grunnleggende kunnskaper. Som han senere har anvendt på sitt eget personlige vis, og etter egne personlige behov.

Jo, men ikke hvis ikke Hagen er innblandet, da havner jo disse møtene på JRU’s regning. Da blir jo plutselig Hagen et offer for en slu rev...
Citera
Medlem
Husk at 30-åringen har vært i flere avhør, det første allerede i 2018.
Han var også i avhør forrige helg, fra lørdag 2. mai til natt til søndag.
Citera
2020-05-10, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2020/05/10/ost---lorenskog/
- Siktelsen mot mannen i 30-årene ble endret med bakgrunn i opplysninger fremkommet i avhør. Politiet mener fremdeles vi står overfor et drap, men fordi ulike personer kan ha hatt ulike roller, vil det kunne være aktuelt med siktelser for annet enn drap. Vi mener fortsatt at mannen i 30-årene har en rolle i saken, sier Hrenovica.
Citera
2020-05-10, 18:21
Medlem
Citat:
TH betrodde seg til "en venn" i november, den samme vennen som bidro til kontakt med Holden. Ellers har han fortalt folk at "noe har skjedd" med Lisbeth, noen har trodd at hun var syk, og følt at det ble for privat å spørre om hva slags sykdom hun var rammet av.

GHH forteller selv at han sendte sms til AEH om at han ville komme ti minutter for sent til avtalen hjemme i Sloraveien. Det antyder også at TH har invitert GHH hjem til seg. Om ikke GHH har tatt kontakt med TH og invitert seg selv til et møte i Sloraveien.

Om ikke TH har fortalt om møtet, har nok politiet hatt kontroll på GHH pga sms'en.

Citat:
Det er en stor reportasje, et såkalt portrett intervju, i VG der Svein Holden forteller om da han ble oppringt av en fortvilet mann som fortalte en fryktelig historie. Denne mannen skal ha vært "en venn" eller "en bekjent" av Tom Hagen. Det ble avtalt at Tom Hagen og ett av hans voksne barn kunne møte på Holdens kontor, jeg tror det var dagen etterpå.

Tom Hagen fikk oppnevnt bistandsadvokat, jeg husker ikke navnet på vedkommende. Men Tom Hagen byttet han ut etter kort tid og erstattet han med Holden, etter hjelp fra "en venn", tror dette skjedde ca tidlig i november 2018, kort tid etter forsvinningen.

Fant ikke igjen intervjuet da jeg gjorde et raskt google-søk.
Har du link til det intervjuet nå?

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nei, men du vet vel også hva jeg sikter til..?

Jeg husker ikke hvem som hadde det, men jeg tror ikke det var VG. TV2 kanskje? Nettavisen?

Et annet intervju med Holden:
https://rett24.no/articles/totalen-er-skremmende-og-utrolig-vanskelig-a-forholde-seg-til
Senast redigerad av POlROT 2020-05-10 kl. 18:25.
Citera
2020-05-10, 18:22
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, jeg husket ikke nøyaktig tekst, men sønnen har forside bilde av det på FB ca. rundt den tiden de mener krypto-opplegget ble startet...
Ja det är ett sammanträffande och står även sonen bakom försvinnandet så är det kanske ett budskap från hans undermedvetna. Tycker även bilden på stengolvet är väldigt märklig, inga likes på den.
Citera
Medlem
Bibss avatar
JRU har tydeligvis gitt opplysninger i avhør, som gir politiet ytterligere grunn til å styrke mistanken mot TH... Og til å intensivere ransakningen. Nå gir de blaffen i det juridiske med «tredjemannsransakning», og kritikk fra Elden og Holden...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Husk at 30-åringen har vært i flere avhør, det første allerede i 2018.
Han var også i avhør forrige helg, fra lørdag 2. mai til natt til søndag.

Det stemmer med opplysninger jeg har. I 2018 ble han innkalt etter at TH hadde redegjort for et møte de hadde hatt. Ikke flere møter...så det kan bli trøblete, hvis de øvrige 9 skulle være "hemmelige". Noen som vet?
Citera
2020-05-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hvorfor skal den personen ikke ha link til RU?

Jeg personlig tror det er sønnen som vi har snakka om hele tiden. TH må jo kjenne RU via sønnen.
Det bilde av "killing a mockingbird" som handler om et drap på halloween hjemsøker meg...

Mange underlige bilder på profilen hans. Spurte om meninger rundt nest siste forsidebilde istad, men uten noen tilbakemeldinger. Tanker rundt dette? Hvorfor zoomet inn bilde av et gulv? Hva er de svarte prikkene? Bildet av hunden lastet opp i desember 2018 - hvor og når er det tatt?
Citera
2020-05-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men ikke hvis ikke Hagen er innblandet, da havner jo disse møtene på JRU’s regning. Da blir jo plutselig Hagen et offer for en slu rev...

Nei men det er ikke snakk om å endre siktelsen mot TH, han er fremdeles siktet for drap eller medvirkning til drap.

Hvordan kan du komme på at TH ikke er innblandet, etter at du fikk vite at TH hadde hatt minst 10 møter med Kryptomannen i tiden før AEH ble drept.

Det styrker jo mistanken mot TH med flere tonn.
Citera
2020-05-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ja det är ett sammanträffande och står även sonen bakom försvinnandet så är det kanske ett budskap från hans undermedvetna. Tycker även bilden på stengolvet är väldigt märklig, inga likes på den.
Enig, mye rart på den siden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in