2020-05-10, 14:24
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
Fattar inte detta med att det fastar virus på munskydden som man smetar runt. Alltså, antingen är det väl mina virus och då spelar det ingen roll, eller så är det virus från andra individer. Och om man inte har munskyddet, skulle viruset istället fastnat på huden i ansiktet och även flyga in i munnen? Eller tänker jag fel? Och vadå ta sig i ansiktet? Tar man sig inte i ansiktet när man inte har munskydd? Större risk och peta runt mun/näsa när man inte har munskydd. Tänker jag fel?
Nej, du tänker rätt men det blir för komplicerat för de enkelspåriga förnekarna att förstå tankegången. Om du inte hade ett munskydd i vägen skulle viruset naturligtvis hamna i din hals. Om du var sjuk skulle virusen hamna på insidan av ditt munskydd, de eventuella virus du får på fingrarna för att du rättar till munskyddet skulle utrotas av de eviga tvätta händerna-kampanjerna.

Den ”falska tryggheten” idioterna pratar om är ju bara fria fantasier, varenda gång jag ser någon med munskydd på stan blir jag påmind om att det pågår en pandemi, de utan munskydd riskerar dock att vagga in en i en falsk trygghet. Hur man än vrider på saken är munskydd ett plus i kombination med andra åtgärder och jag kan för mitt liv inte förstå vad poängen är med att gå över lik för att dissa munskydden?
Citera
2020-05-10, 14:24
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Nja Våra grannländer har inte fått in skiten på boendena i samma utsträckning. 70% kanske var överdrivet men stämmer nog om vi tar med alla gamlingar som dör hemma också. Inte många under 60 som dör totalt sett. Vad Sverige, Belgien och UK misslyckats med är att skydda dem. Antagligen för att vi har kassa rutiner när det gäller åldervård

Ja du överdriver rejält åt båda håll. Varför?

Även om man trollar bort äldrevården så skiljer sig de svenska siffrorna i spannet 5-10 gånger vår nackdel, i dödstal alltså.
Citera
2020-05-10, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejpen
Han har dragit paralleller med andra länder ett otal gånger. Det som jag invände mot var att man påstod att han gör det på eget initiativ. Jag påstår att dessa paralleller alltid föregåtts av ifrågasättande av Sveriges strategi från journalister. Då behöver han belysa vårt val genom att jämföra med andra länders val. Är du med i mitt resonemang?

Det är klart han gör det på eget initiativ.

Det är ingen som tvingar honom att kommentera andra länder.

Och det hela blir bara löjligt.

Andra länder baserar sina beslut på offentliga studier.
FHM privata påhittade sådana som allmänheten inte får ta del av.
Citera
2020-05-10, 14:25
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Annars var hälften av alla testade masker värdelösa, en del höll 50% och en del endast 18% av partiklarna. Men kina har tjänat storkovan genom att sälja 4 miljarder (!) masker bara under marsmånad. För att skydda oss mot något maskerna inte skyddar oss emot. Men gör kinesiska regimen nöjdare.

Tror att hela världen börjar tröttna på dessa amoraliska kineser och deras undermåliga produkter vars enda konkurrensfördel är lägsta pris.
Citera
2020-05-10, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Bra att stora jävlar börjar ifrågasätta psykopaten Tengelle.

Vilka ”stora jävlar” syftar du på? Menar du rikspajasen och globalistmongot Bildt?
Citera
2020-05-10, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ja du överdriver rejält åt båda håll. Varför?

Även om man trollar bort äldrevården så skiljer sig de svenska siffrorna i spannet 5-10 gånger vår nackdel, i dödstal alltså.

Vi har större befolkning :-p eller pratar du per capita?

Våra grannländer har ju också haft nedstängt mer det har såklart hållt ner den generella smittspridningen. Vi får helt enkelt se om några år var vi står....
Citera
2020-05-10, 14:28
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
För att vi pratade om befolkning.

London poulation - 8,982 miljoner (2019)

Vi pratar inte om kultur.

Kultur går inte att jämföra.

London är Europas huvudstad där många reser in och ut dagligen.
Går inte att jämföra med Stockholm.. Såvida man inte är på Tegnells sida såklart.

Då är vi BÄST I VÄRLDEN med VÄRST SIFFROR. Vi är liksom BÄST på att vara SÄMST!
Och det är BRA!
Vad har befolkningen att göra med hur många som reser in och ut? Londons tunnelbana är bara knappt 4x större än Stockholms, räknat i resor per år.

Och vad menar du med att London skulle vara Europas huvudstad? De är inte ens med i EU längre. De gick ur innan pandemin. Vilket gjirde att färre sökte sig dit för att etablera sig, och många lämnade för att söka lyckan annorstädes.
Citera
2020-05-10, 14:29
Medlem
Grekland ser bra ut. Sverige och Grekland har nästan lika stor befolkning.
Grekland 151 döda
Sverige 3239 döda
Fattar ni hur mycket svenskar som dör??
Citera
2020-05-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Och det finns 0 evidens om falsk trygghet. Kom fram på någon av pressisarna under veckan.

Nä, det saknas stöd för många teorier och påståenden i all denna röra. Som jag skrev, jag TROR det finns risk med falsk trygghet. Men kan man se till att hålla distans och sköta handhygien mm i kombination med munskydd så tror jag absolut att det är en fördel.
Citera
2020-05-10, 14:30
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
https://www.svtplay.se/video/24909804/morgonstudion/morgonstudion-8-maj-06-00-2?start=auto

Du kan titta på bilder och lyssna så slipper du läsa fler värdelösa texter.

Varför kallar du forskningsrapporter, information från myndigheter och ansedda tidskrifter för "värdelösa texter"? Det är en kraftigt avvikande uppfattning min vän.

Jag tänker inte sätta mig och titta i tre timmar på Morgonstudion, tack så mycket. Är det någon speciell del du kan rekommendera så är jag förstås intresserad.
Citera
2020-05-10, 14:30
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Vi har större begolkning :-p eller pratar du per capita?

Våra grannländer har ju också haft nedstängt mer det har såklart håll ner den generella mittspridningen. Vi får helt enkelt se om några år var vi står....

Per capita.

Ännu en som lallar om " vi får se om nägra år..."

iofs har du rätt men det är nog mer en snuttefilt, en tröstnapp, och skyddsmekanism som de/du har som envist försvarar vår strategi.

Jag sätter allt på att våra jämförbara grannländer fortfarande om 1 år har betydligt mycket lägre dödstal per capita än vi har. Finns inget i vetenskapen som säger något annat.
Citera
2020-05-10, 14:31
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejpen
Flockimmunitet fungerar alltid. Tänk på det!

- Ifall en epidemi får svepa genom samhället, så kommer resultatet att bli flockimmunitet. Men priset kan bli mycket högt. Vill vi betala priset?

Med den teknik som finns tillgänglig idag, så skulle vi kunna uppnå flockimmunitet mot HIV. Det enda som behövs, är att alla människor infekteras med viruset. Ett fåtal människor saknar mottaglighet för HIV. Dessa skulle överleva. Resten skulle försvinna från Jordelivet. Resultatet skulle bli flockimmunitet bland överlevarna.

Låter flockimmunitet som en bra strategi? Det kommer onekligen att fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in