2020-05-10, 00:36
Medlem
Förstår mig inte på folk som hatar SW prequels!

Anakin är helt klart den mest intressanta karaktären i SW-universumet och här har vi tre filmer som handlar om honom.

Ewan McGregor är LYSANDE som Obi-Wan.

Mycket SW lore inkluderat också vilket det är en total avsaknad av i sequels där all fokus ligger på några få ointressanta karaktärer.

För de som gillar action innehåller dessa tre filmer de mest episka duellerna. Inget slår Obi-Wan - Anakin duellen, otroligt bra gjort.
Citera
2020-05-10, 01:09
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Game of Thrones - De skulle skippat hela sista säsongen, och speciellt sista avsnittet.

Vikings - De skulle skippat den sista säsongen som går nu. De kunde slutat efter Ragnar dog.

Die Hard - De skulle slutat efter 1an

Fast and Furious - Behövs det verkligen 7 filmer ? 😂

Har ni NÅGONSIN sett en 2a / 3a på en film som varit lika bra som den första filmen förutsatt att den blivit en blockbuster ?
Fast and furious har jag inget emot att är så många. Alla är ungefär samma stuk, en halvbra film med bilar och action. De håller en ok jämn kvalité och man får det man förväntar sig, en halvbra actionrulle att underhålla sig med. Värre med andra serier och annat där de senare filmerna blir mer och mer pinsamma och känns påtvingade.
Citera
2020-05-10, 01:36
Medlem
JeffDaviss avatar
Under belägring 1 är en av 90talets bästa actionrullar. 2an är plågsamt dålig.

Jurassic Parks alla uppföljare är också piss.

Terminator 1 och 2 är cp-bra och sen blev det rövbajs.

Blues Brothers är hur bra som helst. Uppföljaren bajs.
Citera
2020-05-10, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Då hävdar jag att du röker det de kokar om du på allvar inte inser att serien egentligen bara har material för 3 säsonger.

ok...du kan väl visa din fantastiska breakdown på hur Walter går från hunsad högstadielärare, till att kocka meth i ett superlabb, till en meth kingpin, till en slagen spillra som till sist gör rätt för sig på 3 säsonger? Glöm inte att Hank, Jessie och Skyler ska ha sina karaktärsutvecklingar på vägen.
Citera
2020-05-10, 01:39
Medlem
DebbieHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Game of Thrones - De skulle skippat hela sista säsongen, och speciellt sista avsnittet.

Vikings - De skulle skippat den sista säsongen som går nu. De kunde slutat efter Ragnar dog.

Die Hard - De skulle slutat efter 1an

Fast and Furious - Behövs det verkligen 7 filmer ? 😂

Har ni NÅGONSIN sett en 2a / 3a på en film som varit lika bra som den första filmen förutsatt att den blivit en blockbuster ?

Sagan om kungens återkomst Är klart bästa filmen i sagan om ringen trilogin. .

Den är ändå 3e filmen.

Men Hobbit filmerna kunde man struntat i.
Citera
2020-05-10, 02:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashskid
Förstår mig inte på folk som hatar SW prequels!

Anakin är helt klart den mest intressanta karaktären i SW-universumet och här har vi tre filmer som handlar om honom.

Ewan McGregor är LYSANDE som Obi-Wan.

Mycket SW lore inkluderat också vilket det är en total avsaknad av i sequels där all fokus ligger på några få ointressanta karaktärer.

För de som gillar action innehåller dessa tre filmer de mest episka duellerna. Inget slår Obi-Wan - Anakin duellen, otroligt bra gjort.
För mycket green screen, dålig comic relief, midichlorians, TPM handlar om en jävla handelsblockad, den totala bristen på kemi mellan alla förutom McGregor och Neeson. AOTC är en origie i sörjig CGI och en kärlekshistoria som nästan får Twilight att verka bra. ROTS är däremot helt okej.
Citera
2020-05-10, 03:12
Medlem
flingflangs avatar
That '70s show - skulle slutat på säsong 7. Att någon ens tänkte att Eric Forman kunde bytas ut samt att Kelso inte behövdes som karaktär är fortfarande förbluffande.
How I Met Your Mother - skulle slutat någonstans vid säsong 4 eller 5. Det vill säga runt perioden när alla inte var gnällspikar och serien fortfarande var rolig.
Prison Break - säsong 1 var riktigt bra, precis där skulle de slutat.
Heroes - Efter säsong 1 skulle de satt P.
Terminator 2 - 2an är nog min mest sedda film, resterande är imo inte mycket att ha.

Finns många andra exempel, TBBT mjölkade dom på tok för länge men slutet var ändå helt OK, Game of Thrones behövde inte mindre utan egentligen mer och/eller bättre skriven säsong 8, Scrubs sista säsong är OK men verkligen inte i klass med resten av serien, The Bourne Legacy skulle aldrig släppts, m.m.
Citera
2020-05-10, 03:18
Avslutad
Första Hajen är en perfekt film. Hade räckt med den.
Citera
2020-05-10, 03:46
Medlem
Luckyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Westworld. Hade räckt med en utmärkt första säsong.

Matrix

Tyckte ändå säsong 3 var rätt bra
Citera
2020-05-10, 03:56
Medlem
Luckyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Scrubs skulle slutat på näst sista säsongen.
Community skulle slutat när Chevy Chase försvann.
Walking Dead skulle slutat efter säsong 1, det skulle varit en miniserie.
Naruto borde väl slutat för en sisådär 5000 avsnitt sedan. Otroligt att folk kan fortsätta glo på en serie så länge när de vet att inget av vikt kommer hända.

Om man räknar bort renodlade komediserier är det i princip ingen serie som bör vara längre än 5 säsonger. Gärna 4.
Kan inte komma på en enda serie som har en bra säsong 6 (kanske Sopranos?) Man slentriantittar bara för att man följt skiten i 5 säsonger och långsamt inser att nu är den skräp.
Mönstret är så tydligt för mig nu att jag nästan aldrig ser en säsong 6, säsong 5 hintar oftast om nedgång.
Fantastiska Breaking Bad gick balansgång säsong 5 och räddades bara för att den faktiskt slutade där. Hade det varit en säsong 6 hade den varit skit, och jag hade sagt att den borde slutat i säsong 4.

Även äldre serier som är avslutade som jag inte sett undviker jag om det är 6 eller fler säsonger, 7+ är big no-no.

Enligt mig så var femte säsongen av better call saul helt otrolig så kanske är undantaget som bekräftar regeln
Citera
2020-05-10, 08:00
Medlem
DoktorNos avatar
TV-serien med Gösta Ekman som Martin Beck som byggde på Sjöwall-Wahlöös romaner var riktigt bra. De Beckfilmer med Peter Haber skulle inte ha gjorts överhuvudtaget.
Citera
2020-05-10, 08:52
Medlem
West world. Efter S2. S3 är som en annan, sämre, serie med samma karaktärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in