Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-09, 22:03
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det kan hende at det var slik. Det er risikabelt for kidnappere å slippe fri offeret med tanke på at offeret kan gi beskrivelse av de og av stedet der hun ble holdt fanget, i tillegg til at det krever mye ressurser (vakthold m.m.)
Kanskje de tenkte at de kunne greie å innkassere deler av det opprinnelige kravet (Ni millioner euro i kryptovaluta), feks en eller to millioner euro i kryptovaluta uten å gi livsbevis, for så å bryte kontakten og fordufte. Men det som taler i mot denne teorien, er jo at motparten ikke kommuniserte mye med familien - og så ut til å ikke være mye interessert i å innkassere penger. Men det kan ev hende at motparten håpet at familien ikke kom til å kontakte politiet og at familien kom til å overføre kravbeløpet i porsjoner a 1 million euro i kryptovaluta?
Ja, jag tänker att kidnapparna satsade allt på ett kort. Att det fick brista eller bära. Att familjen skulle betala utan att kontakta polisen. Helst. Det är ju just kontakten mellan kidnapparna/familj/polis som är den känsliga biten och där det ofta brister. Alltså där det går åt helvete. Därför ville kidnapparna ha så lite kontaktutbyte med förhandlarna som möjligt. Dom spelade lotto. Och vann.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
Kan det göra att han öppnar sig? Lättare att erkänna

Det er mulig han har tilstått hvor liket er
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, så hun må være i live for at det skal kalles bortføring?

Hun kan ikke være død, også "bortført" ? Da er han jo ikke medvirket til drap, men han har jo gjort en handling etterpå?

Svensson opplyser til VG at den aktuelle paragrafen er straffelovens §255, om grov frihetsberøvelse: «Grov frihetsberøvelse straffes med fengsel inntil 10 år. Ved avgjørelsen av om frihetsberøvelsen er grov skal det særlig legges vekt på dens varighet, om den har voldt ualminnelige lidelser, død eller hatt betydelig skade på kropp eller helse til følge.»
Citera
2020-05-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Da hadde de vel ikke sluppet han ut? Da kunne han jo fjerna liket? Politiet sier det ikke er fare for bevis.
Citera
2020-05-09, 22:05
Medlem
Ryktes at 30 åringen nå er igang med å slette kommentarene sine diverse steder.
Citera
2020-05-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
lalalalalalalalalalala

Jeg liker at du plutselig mener at Politiet tar ut siktelser bare for moro skyld

Advokaten sier at han ikke vet hvorfor siktelsen er endret, så da er det kun politiet og muligens RU som vet det.
Citera
2020-05-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jag tror att det kommer att ta längre tid för honom att spricka. Han har hållit fast vid denna lögnen i nästan två år.
Citera
2020-05-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sozzen
Ryktes at 30 åringen nå er igang med å slette kommentarene sine diverse steder.

Forståelig nok, han er vel fullstendig klar over at store deler journalistene i Norge er opptatt med å saumfare de.
Politiet har kopier av alt uansett.
Citera
2020-05-09, 22:08
Medlem
Ser som politiets manglende kontroll er grenseløs i denne saken.
Citera
2020-05-09, 22:09
Medlem
Hei! Long time reader first time asking.

Nå har jeg brukt flere dager på å lese denne tråden. Og det er mange gode teorier her. Og noen av dere burde kanskje vurdere å starte som privatetterforskere. Interessant lesning!

Jeg lurer på. IOM Holden tidligere sa at bevisene ikke er "det dere tror"... Hva tror dere bevisene kan være da? Det meste pressen har "spådd" kom til å skje, har jo skjedd. Så jeg undres... Noen teorier?
Citera
2020-05-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Stemmer dette som jeg leste på vgd?

"Endring i siktelsen skjedde vel allerede før avhøret at 32-åringen, så denne endringen skjedde tydeligvis uavhengig av hans uttalelser."
Ja, det er det jeg stusser over?

De må ha funnet et bevis fra de ransaka leiligheten i går til avhøret idag?
Kan de ha funnet en samtale et sted der han skriver til noen at han skal kidnappe/har kidnappa henne og gitt henne til noen? Eller bilde/videomateriale av at han har tatt henne?

Svarene kan jo ikke være ja på spørsmålene mine over, for da hadde de jo aldri sluppet han ut? Da hadde de vel fortsatte og avhøre han til han knakk og sa hvor hun var?
Citera
2020-05-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nancy-Drew
Hei! Long time reader first time asking.

Nå har jeg brukt flere dager på å lese denne tråden. Og det er mange gode teorier her. Og noen av dere burde kanskje vurdere å starte som privatetterforskere. Interessant lesning!

Jeg lurer på. IOM Holden tidligere sa at bevisene ikke er "det dere tror"... Hva tror dere bevisene kan være da? Det meste pressen har "spådd" kom til å skje, har jo skjedd. Så jeg undres... Noen teorier?

Tror Holden mente at de hadde lite bevis. Rett og slett. Vi trodde jo alle sammen at politiet satt på veldig mye, og noe konkret.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback