2020-05-09, 21:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.138
Källa? Hade det funnits en källa, hade vi pratat i den här tråden då? Så som det ser ut idag så räcker det att tänka lite längre så har du svaret serverat på silverfat.

Bevis för att det är ett skapat/modifierat virus istället då?

Utan bevis/källa så är det enbart ett påstående och påståenden skall tas med ett busslass av salt.
Citera
2020-05-09, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
USA saktar absolut inte ner och de har gått från att ha karantän till att allt fler stater börjar öppna upp, vissa stater valde dock att stoppa det då deras siffror såg mindre trevliga ut.

Nu är det ifoförsig fel att jämföra Sverige med en failed state, men antalet smittade ökar i nästan alla länder och lika så antalet döda. (worldometers statestik är bra om man jämför det med ländernas populationsmängd varav därför jag tog upp San Marino)

Sverige har den senaste tiden inte haft någon minskning av antal döda per dygn.
Alla andra länder uppvisar en minsking.

Tre länder har legat i botten Sverige England och Belgien. Men nu går Sverige sämst.

(lilleputtlandet San Marino har inte haft ett enda dödsfall på en vecka nu)
Citera
Medlem
Nån som har sett denna intervju med Björn Olsen, en av Sveriges främsta virusforskare? https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/professorn-om-människor-inte-åt-kött-skulle-vi-inte-ha-pandemier-12610710

Han sågar flockimmunitetsteorin totalt och säger att Corona är ett klustervirus som slår mot vissa delar av samhället men som inte har tillräckligt med kraft att spridas i bredare folklager som exempelvis influensa. Flockimmunitet kommer ta flera år att nå enligt honom.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Alternativmedia klantade bort sig självt under början av april eller slutet av mars genom att Samhällsnytt publicerade (och sedan tog bort) en artikel där man sa att Covid-19 är som en vanlig influensa.

Fria Tider har vad jag vet hela tiden varnat för viruset.
Vilket en del har klandrat dem för och kallat dem alarmister.

Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Alla kan tyvärr göra fel. Däremot är mitt förtroende för alternativmedia i allmänhet större än den till msm

Samma här.
Citera
2020-05-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Tror någon att Sveriges linje om ett öppet samhälle har att göra med alla immigranter som inte skulle klara av att ha sina barn hemma och det våld och upplopp som en nedstängning skulle kunna leda till i våra förorter? Jag menar, det sker ju upplopp för mindre.

Mycket möjligt och rimligt, och Sverige är mig veterligen det enda landet bland civiliserade länder som låter 2 miljoner bidragstagare styra och ställa över en inhemsk befolkning på x antal miljoner.

Men med slogans som:

- Tillsammans kan vi göra Sverige bättre
- Tillsammans gör vi Sverige till ett föregångsland
- Alla ska med
- Alla behövs
- Öppna våra hjärtan
- Mitt Europa bygger inga murar

är det ju inte speciellt underligt att landet har den situationen som den har nu.
Citera
2020-05-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Varför skulle det behöva vara lugnt i alla andra länder även om det var värst i Sverige?
På min altan sitter 13 ungdomar och super till. Fan vad gôtt att vi bor i land som inte är så hysteriskt.
Citera
2020-05-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Bor på en av de orter i landet som har bland de lägsta antalet Covid 19 sjuka men som är ett populärt turistmål för just Stockholmare. Inget ont om storstadsfolk men jag hoppas verkligen de håller sig hemma i sommar för allas vår skull

De kommer nog låta oss Stockholmare fortsatt resa fritt. Då har man en fin syndabock också sedan, för varför smittan spreds... Det var Stockholmarnas fel alltihop, har inget med FHM och regeringen att göra...

(Jag håller mig hemma).
Citera
2020-05-09, 21:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Fria Tider har vad jag vet hela tiden varnat för viruset.
Vilket en del har klandrat dem för och kallat dem alarmister.

Och det ska de ha beröm för varav därför jag inte har använt dem som exempel på alternativmedia som har skadat anseendet av alternativmedia, men Samhällsnytt aka Avpixlat är väl större än Fria Tider eller har jag missförstått den biten?

Men oavsett vad så är det tyvärr så att alternativmedia som återkommande sprider falska saker eller som aktivt vinklar saker är det som förstör för alla andra alternativmedier.
Citera
2020-05-09, 21:19
Medlem
Citat:
Håller med. Tyvärr helt sant.

Skulle det visa sig att han/dom gjort rätt, så blir det väl en rekorderlig pudel från min sida, hur det än svider, men tror risken är obefintlig.
Citera
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Tror någon att Sveriges linje om ett öppet samhälle har att göra med alla immigranter som inte skulle klara av att ha sina barn hemma och det våld och upplopp som en nedstängning skulle kunna leda till i våra förorter? Jag menar, det sker ju upplopp för mindre.

Ett mycket rimligt antagande att det har spelat en stor roll för Sveriges strategi under pandemin.

Jag tror inte våra poliser hade räckt till för att vidmakthålla ett utegångsförbud i de utsatta områdena.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
På min altan sitter 13 ungdomar och super till. Fan vad gôtt att vi bor i land som inte är så hysteriskt.

Underbart, stryp inte våra ungdomars livsglädje och deras bästa år.
Citera
2020-05-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Sverige har den senaste tiden inte haft någon minskning av antal döda per dygn.
Alla andra länder uppvisar en minsking.

Tre länder har legat i botten Sverige England och Belgien. Men nu går Sverige sämst.

(lilleputtlandet San Marino har inte haft ett enda dödsfall på en vecka nu)

Faktiskt om du kollar https://www.worldometers.info/coronavirus/ och utesluter släpande döda, och går på veckobasis, så sjunker faktiskt antalet döda per dygn.

Men oavsett, FHM med politikerna styrandes, har gjort ett uruselt jobb som jag ser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in