2020-05-09, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Rederiet minns jag också höll på alldeles för länge. Exakt när serien gick ner sig kommer jag inte ihåg. Alla duktiga skådespelare dog eller hoppade av, typ Johannes Brost, Bert-Åke Varg och Susanne Reuter, och ersattes med dåliga. Vill minnas att den första bögkyssen som sändes i svensk tv sändes i något avsnitt av Rederiet.

Den enda som dog medan serien gjordes som jag vet om är Gösta Prüzelius. Bert och Johannes var med från första till sista avsnittet. Reuter antar jag hoppade av för att hon höll på med Lorry och Svensson Svensson under samma tid. Liiite för länge kanske den kördes men det var ju inte i en miljon är som det hade blivit om det var en amerikansk serie. Har något vagt minne att Johannes sagt att det fanns planer på att fortsätta längre men någonting gjorde att man valde att lägga ner. Dem bröt ju fjärde väggen i sista avsnittet och sade att det var Magnus Glans som utan anledning lade ner serien när han fick sparken från Dahléns och började på SVT istället
Citera
2020-05-09, 11:08
Avslutad
Prison Break, första säsongen efter att de flytt fängelset. Kommer inte ihåg vilket avsnitt det är men det var inte ens halvvägs i säsongen om jag minns rätt.
Citera
2020-05-09, 11:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag stängde av efter typ 5 minuter in i andra säsongen när jag såg att de hade bytt skådis...

...själva grejen med konceptet är just att man har olika kroppar.
Citera
2020-05-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
...själva grejen med konceptet är just att man har olika kroppar.
Absolut, den premissen gillade jag som fan!

Och själva grejen med att titta på film och serier är att det ska vara bra skådisar, comprende?

Nu tycker jag iofs inte att Anthony Mackie nödvändigtvis är en dålig skådis men Kinnaman gör den rollen ungefär 6000 biljarder ggr bättre.
Citera
2020-05-09, 12:17
Medlem
Star Wars, efter orginalfilmerna, alltså 4-5-6.
1-2-3, var dataanimerade filmer utan story. 7-8-9 var pk-skit och totalt värdelösa filmer.

Game of Thrones, Blev urvattnat efter säsong 2. Kanske efter säsong 3.

Breaking bad, säsong 1-2 var bra, blev sedan urvattnade till max.

Big bang theory, skulle slutat precis innan det gick från att vara en nördserie till att bli en relationsserie.

Bron, efter första säsongen.

South Park, skulle lagts ner för många år sedan.
Simpsons likaså.

Dr Who, efter Tennant.
Citera
2020-05-09, 12:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Nu tycker jag iofs inte att Anthony Mackie nödvändigtvis är en dålig skådis men Kinnaman gör den rollen ungefär 6000 biljarder ggr bättre.

Ja men det var inte det som störde mig mest. Det kändes som om de kunde gjort säsongen mer episk genom att inkludera mer saker från föregående liv från alla karaktärerna etc. Kändes som de spenderat väldigt lite tid på manus.
Citera
2020-05-09, 14:12
Medlem
TheMentalitas avatar
Många brukar nämna The Simpsons i dessa sammanhang. Jag var aldrig riktigt fast i det, men däremot Family Guy s1-s8 ca.
Men har hamnat i något avsnitt på senare år och känner även där att det känns urvattnat. Stevie har ju gått från att vara ondskefullt geni till...något helt annat. Brian stör man sig mest på numera också.
Synd, men jag kanske ska kolla några nyare avsnitt och ge det en chans igen. Har inte sett serien kontinuerligt på flera år ska medges.
Citera
2020-05-09, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMentalita
Många brukar nämna The Simpsons i dessa sammanhang. Jag var aldrig riktigt fast i det, men däremot Family Guy s1-s8 ca.
Men har hamnat i något avsnitt på senare år och känner även där att det känns urvattnat. Stevie har ju gått från att vara ondskefullt geni till...något helt annat. Brian stör man sig mest på numera också.
Synd, men jag kanske ska kolla några nyare avsnitt och ge det en chans igen. Har inte sett serien kontinuerligt på flera år ska medges.

Jag har alltid känt att Family Guy egentligen hade varit bättre om Stewie och Brian var de enda huvudkaraktärerna, dem avsnitten brukar vara dem roligaste när dem råkar ut för något galet äventyr tillsammans som exempelvis tidsreseavsnitten. Stewie övergav väl för övrigt sin ont-geni-personlighet rätt tidigt, typ säsong 3 kanske. Bankvalvsavsnittet är nog det mest minnesvärda för mig.
Citera
2020-05-09, 14:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleave
Jag har alltid känt att Family Guy egentligen hade varit bättre om Stewie och Brian var de enda huvudkaraktärerna, dem avsnitten brukar vara dem roligaste när dem råkar ut för något galet äventyr tillsammans som exempelvis tidsreseavsnitten. Stewie övergav väl för övrigt sin ont-geni-personlighet rätt tidigt, typ säsong 3 kanske. Bankvalvsavsnittet är nog det mest minnesvärda för mig.
Det med Brians son är rätt bra också. Håller för övrigt med om att The Brian and Stewie Show hade varit bättre än Family Guy.
Citera
2020-05-09, 14:41
Medlem
Sinraths avatar
Farscape season 1. Efter en måhända lite intressant inledning så är hela första säsongen svintråkig. Jag vet knappt själv hur jag orkade se det hela. Full med skitdåliga klyschor.

Sen gör det en fullständig omvändning och introducerar en av dom mest underhållande antagonisterna jag sett. Blir fullständigt besatt av att se klart allt och efter de äntligen fick en långfilm som avslutade det hela så håller jag serien starkt om sci-fi hjärtat. Men hur dom fick göra en minut mer än första säsongen är ett mirakel som måste varit ett misstag. Av samma anledning tror alla jag har världens sämsta smak i sci-fi då ingen orkar dra sig genom dom första 10 avsnitten, det går inte rekommendera en serie som börjar svagt men sen växer. Oftast är det tvärtom.
Citera
2020-05-09, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Håller för övrigt med om att The Brian and Stewie Show hade varit bättre än Family Guy.

Då hade det inte varit en sådan rip-off på Simpsons heller.
Citera
2020-05-09, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Skulle ha slutat innan Bernadette och Amy dök upp.
Nej de kunde gott göra några till men den där jäkla Sheldon som inte vill vara med, då är det ju uteslutet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in