2020-05-09, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charnelle
Via en journalist som vet mer om saken enn de kan skrive.
Da er det jo veldig merkelig at han videreformidler til deg en slik informasjon som de ikke har lov til å skrive om i avisen.
Citera
2020-05-09, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Enig.

Det ligner mer en set-up.

Kanskje TH eller TEH henvendte seg til RU om hjelp. Politiet fant ingenting, og RU blir regnet for en slags ekspert på kryptovaluta lokalt. Tenkelig hendelsesforløp.

TH/TEH ba RU om hjelp. RU fikk tilgang til enkelte opplysninger fra trusselbrevet. RU prøvde så å søke på nettet etter at AEH var forsvunnet. Politet fatter mistanke til RU pga at søkene hans peker mot trusselbrev og kryptoopplegg. RU blir pågrepet og hentet inn til avhør.

Føler vel at selv politiet kan vel være så dumme at de tror denne fyren er innblandet så hvorfor gjør de dette, de må jo ha noe mer på han vil jeg tro?

Å søke på nettet etter kidnapping, drap og kryptovaluta er det sikkert mange som har gjort etter denne hendelsen fant sted. Så veldig rart at politiet vektlegger dette.

De må jo ha noe mer enn dette på han.
Citera
2020-05-09, 12:33
Medlem
https://imgur.com/a/Zuw9nCc

Her snakker RU om kryptovaluta og mangel på sporbarhet som gjør det populært som betalingsmiddel for kriminelle.

Virker som han generelt er opptatt av, både i dette og andre innlegg, at kryptovaluta skal være stuerent, og at etterretningstjenesten bør kunne utvikle systemer for å spore transaksjoner.
Citera
2020-05-09, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror Tom Hagens påståtte hjelpeløshet med digitale medier er en stor bløff. Jeg tror at TH er i stand til å skaffe seg den informasjon, kunnskap og kompetanse han måtte ha behov for.

Så jeg tror at han har gjort alt selv.

Jeg vet at mange er uenige med meg om det. Dette er ikke noe forsøk på å overbevise andre om at mitt syn er rett eller bedre enn hva andre tror. Så jeg er ikke interessert i å besvare motargumenter. Alle får tro hva de vil for meg.

Men det er hva jeg tror. Og svar på det du spurte om.

Ja, det var det jeg lurte på. Har ikke tenkt å prøve å overbevise deg om noe annet jeg heller, og som du sier alle får tro hva de vil. Syns det er interessant å høre hva andre tror og deres teorier, for det kan være andre ting jeg ikke har tenkt på. Takk.
Citera
2020-05-09, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Nedre Romerike tingrett opplyser til NTB at de foreløpig ikke har berammet noe fengslingsmøte for mannen. Hovedregelen er at pågrepne kan sitte i arrest i maksimalt 48 timer etter at de er pågrepet. Dermed vil et eventuelt fengslingsmøte trolig holdes på lørdag dersom han blir begjært fengslet."
https://www.dagsavisen.no/oslo/hagen-saken-konklusjonen-sa-langt-er-at-denne-saken-fortsatt-er-helt-apen-1.1711892

"Siktet mann i Hagen-saken framstilles ikke for varetekt lørdag"
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/09/195676641/siktet-mann-i-hagen-saken-framstilles-ikke-for-varetekt-lordag

Betyr dette at den mannen ikke vil kunne komme til å bli varetektsfengslet i løpet av helgen eller på mandag?
"Forsvarer tror siktet mann i Hagen-saken løslates lørdag"

"– Loven sier at siktede som er satt i arrest, snarest og senest den tredje dagen skal fremstilles for retten med begjæring om varetektsfengsling. Det er den tredje dagen i dag."
https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/forsvarer-tror-siktet-mann-i-hagen-saken-loslates-lordag/3423965533.html
Men den mannen er jo siktet for drap eller medvirkning til drap?
Citera
2020-05-09, 12:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
"Nedre Romerike tingrett opplyser til NTB at de foreløpig ikke har berammet noe fengslingsmøte for mannen. Hovedregelen er at pågrepne kan sitte i arrest i maksimalt 48 timer etter at de er pågrepet. Dermed vil et eventuelt fengslingsmøte trolig holdes på lørdag dersom han blir begjært fengslet."
https://www.dagsavisen.no/oslo/hagen-saken-konklusjonen-sa-langt-er-at-denne-saken-fortsatt-er-helt-apen-1.1711892

"Siktet mann i Hagen-saken framstilles ikke for varetekt lørdag"
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/09/195676641/siktet-mann-i-hagen-saken-framstilles-ikke-for-varetekt-lordag

Betyr dette at den mannen ikke vil kunne komme til å bli varetektsfengslet i løpet av helgen eller på mandag?

Min käre Poirot det ser ut att betyda att han släpps i e.m.

De har tagit en långfrukost på fengslet idag och sen har han haft en tid spa-et. Sen från 12 nu så pratar de like om man kan använda kryptovaluta om man vill till Kanarieholmarna nu under coronan.
Citera
2020-05-09, 12:37
Medlem
Citat:
Da er det jo veldig merkelig at han videreformidler til deg en slik informasjon som de ikke har lov til å skrive om i avisen.

Enkelte journalister og folk som jobber i avisen vet faktisk mer enn de kan skrive.
Eksempelvis den artikkelen du publiserte i går om en nær-hagen de mener snart blir pågrepet som er avhørt tidligere. Avisen vet garantert hvem dette er.
De vet også navnet til JPU selv om de ikke poster dette, og antagelig flere som visste om dette før han ble pågrepet også i og med at de var så raskt på stedet.
Så det kan stemme at journalisten har mer informasjon enn de har lov å skrive, og de har ofte informasjonen i ferdige artikler slik at de kan publisere med en gang de får klar signal.
En annen problemstilling her er heller at journalisten ikke klarer å holde sin taushetsplikt og sladrer til sin venn, som igjen skriver her.
Citera
2020-05-09, 12:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

"– Loven sier at siktede som er satt i arrest, snarest og senest den tredje dagen skal fremstilles for retten med begjæring om varetektsfengsling. Det er den tredje dagen i dag."
https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/forsvarer-tror-siktet-mann-i-hagen-saken-loslates-lordag/3423965533.html

De får sikta på nån annan.
Citera
2020-05-09, 12:39
Medlem
Citat:

De sa på nyhetene idag tidlig at han blir avhørt klokken 12, og at dem deretter må ta stilling til om det skal bli noe fengslingsmøte mandag? Så om han slipper ut og må inn til fengslingsmøte i mellomtiden vet jeg ikke? Kan være at søndager ikke teller som virkedag?
Citera
2020-05-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Min käre Poirot det ser ut att betyda att han släpps i e.m.

De har tagit en långfrukost på fengslet idag och sen har han haft en tid spa-et. Sen från 12 nu så pratar de like om man kan använda kryptovaluta om man vill till Kanarieholmarna nu under coronan.
Takk for svar Lonnrot! Jeg forstår snart ingen ting av hva politiet holder på med.
Citera
2020-05-09, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Åja, trodde du mente at sønnen selv var her i forumet. At noen sier de kjenner han og beskriver han som en god gutt kan være sant eller ikke sant. Hvem som helst her kan jo skrive det.

Ja, jeg tror ikke han fysisk har drept hun selv, men jeg tror han kan være med på det med TH dersom TH skulle ha bedt han om å hjelpe han med det. Dersom TH er en så kontroll freak og har et såpass kaos liv som jeg har hørt i forhold til alkohol og psyke (samt resten av familien), så er det ikke sikkert han hadde klart å si nei til sin far selv om han er en mammagutt. Det ser man jo i mange saker på grunn av redsel for far. Uansett så blir dette bare spekulasjoner fra min side.

Nytt for meg at TH har alkoholproblemer. Det går så mye rykter, noe jeg synes er rart er at noen forteller at de observerte et helt greit ekteskap, mens andre sier ekteskapet var turbulent. Heller har vi vel ikke fått noen forklaring på hva som menes som turbulent.Var han voldelig ( evnt.voldelig når han drakk) var han dominerende, drakk han mye. Var AEH en selvutslettende kvinne som fant seg i mye? Alt dette vet jo politiet men ikke vi da.

Og hvordan kan folk som kjente de vurdere så forskjellig tro?
Citera
2020-05-09, 12:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Takk for svar Lonnrot! Jeg forstår snart ingen ting av hva politiet holder på med.

De arbetar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in