2020-05-09, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Enig.

Det ligner mer en set-up.

Kanskje TH eller TEH henvendte seg til RU om hjelp. Politiet fant ingenting, og RU blir regnet for en slags ekspert på kryptovaluta lokalt. Tenkelig hendelsesforløp.

TH/TEH ba RU om hjelp. RU fikk tilgang til enkelte opplysninger fra trusselbrevet. RU prøvde så å søke på nettet etter at AEH var forsvunnet. Politet fatter mistanke til RU pga at søkene hans peker mot trusselbrev og kryptoopplegg. RU blir pågrepet og hentet inn til avhør.

Det eneste jeg ikke kan begripe med den teorien er at ikke TH har nevnt til politiet/forsvarer tidligere at han ber en venn om hjelp som er interessert i dette for å se om han kan finne ut noe?
I tillegg kan jo ikke politiet bare pågripe han fordi han har søkt på søk?
Flere av hans venner har garantert søkt på mye rundt saken, som alle oss andre, så de må da ha noe annet på han for å kunne gå til pågripelse? Da kunne de bare innkalt han til avhør?
Citera
2020-05-09, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det eneste jeg ikke kan begripe med den teorien er at ikke TH har nevnt til politiet/forsvarer tidligere at han ber en venn om hjelp som er interessert i dette for å se om han kan finne ut noe?
I tillegg kan jo ikke politiet bare pågripe han fordi han har søkt på søk?
Flere av hans venner har garantert søkt på mye rundt saken, som alle oss andre, så de må da ha noe annet på han for å kunne gå til pågripelse? Da kunne de bare innkalt han til avhør?

Hvis TH fortalte det ville jo den planlagte villedningen av politiet mislykkes.

Hvis RU er den eneste politiet finner som spesifikt har gjort søk som knytter han til trusselbrev og kryptoopplegg, kan og skal politiet iallfall avhøre han, og muligens også pågripe han.
Citera
2020-05-09, 12:08
Medlem
Citat:
Hvis TH fortalte det ville jo den planlagte villedningen av politiet mislykkes.

Hvis RU er den eneste politiet finner som spesifikt har gjort søk som knytter han til trusselbrev og kryptoopplegg, kan og skal politiet iallfall avhøre han, og muligens også pågripe han.

Ja, jeg antok at du mente at TH var uskyldig, og at han har bedt RU om hjelp og at det er derfor han er pågrepet nå fordi han har snoket for mye i saken. Derfor jeg mente at han kunne fortalt tidligere til politiet om RU dersom han var uskyldig og ba han om hjelp til å finne ut av krypto.
Citera
2020-05-09, 12:14
Medlem
Citat:
Ja, jeg antok at du mente at TH var uskyldig, og at han har bedt RU om hjelp og at det er derfor han er pågrepet nå fordi han har snoket for mye i saken. Derfor jeg mente at han kunne fortalt tidligere til politiet om RU dersom han var uskyldig og ba han om hjelp til å finne ut av krypto.

Jeg tror ikke TH er uskyldig. Jeg tror TH på alle mulige måter villeder politiet.

Dessuten tror jeg at alle som gjør presise søk som treffer innholdet i enten trusselbrevet eller kryptoopplegget, vil måtte forklare aktiviteten sin for politiet. Kan hende det er flere enn RU som vil bli pågrepet på dette grunnlaget.
Citera
2020-05-09, 12:17
Medlem
Citat:
Her i forumet?? I denne tråden??

Har fulgt denne tråden lenge, kjenner såklart ikke familien, men det er noen her som visstnok gjør det, og de beskriver sønnen som en snill god mammagutt.

Det skal jo litt til å drepe den viktigste omsorgspersonen du har hatt gjennom oppveksten og hva ville han få ut av det tro? Mer enn de fleste av oss kjenner han sikkert sin fars nøkternhet og begrensede muligheter for å få noe ut av en slik handling.

Men som sagt man skal aldri si aldri.
Citera
2020-05-09, 12:17
Medlem
Det som er spesielt med saken er tiden - det har tatt fryktelig lang tid alt sammen.

En annen ting som er spesielt er Politiet - og hvorfor de selv ETTER å ha hatt span og avlytting på TH velger å ligge rolig i sivet, selv når han blir fengslet - de har andre i kikkerten - men velger altså fortsatt å la disse gå "fri" - ergo, de ønsker å få mer informasjon mens saken ruller og TH er inne - det tyder for meg på at det er flere involverte - som de kanskje regnet med/håpet på at skulle ta kontakt med 30-åringen som nå sitter på Lørenskog Politikammer -

Om fasit sitter hos TH håper jeg bare nå at han ikke tar livet sitt - da vil vi antageligvis aldri få noe konkret svar på denne saken - men man er nok på sporet av noe.... og tid - det knekker som regel folk - spesielt om de blir utsatt for mindre menneskelig kontakt...
Citera
2020-05-09, 12:18
Medlem
Citat:
Jeg tror ikke TH er uskyldig. Jeg tror TH på alle mulige måter villeder politiet.

Dessuten tror jeg at alle som gjør presise søk som treffer innholdet i enten trusselbrevet eller kryptoopplegget, vil måtte forklare aktiviteten sin for politiet. Kan hende det er flere enn RU som vil bli pågrepet på dette grunnlaget.

Ja, da blir svaret mitt annerledes.
Hvis du tror TH villeder politiet mot RU. Tror du det er enda en som har faktisk oppretta bitcoin og brevet da?
Citera
2020-05-09, 12:19
Medlem
"Nedre Romerike tingrett opplyser til NTB at de foreløpig ikke har berammet noe fengslingsmøte for mannen. Hovedregelen er at pågrepne kan sitte i arrest i maksimalt 48 timer etter at de er pågrepet. Dermed vil et eventuelt fengslingsmøte trolig holdes på lørdag dersom han blir begjært fengslet."
https://www.dagsavisen.no/oslo/hagen-saken-konklusjonen-sa-langt-er-at-denne-saken-fortsatt-er-helt-apen-1.1711892

"Siktet mann i Hagen-saken framstilles ikke for varetekt lørdag"
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/09/195676641/siktet-mann-i-hagen-saken-framstilles-ikke-for-varetekt-lordag

Betyr dette at den mannen ikke vil kunne komme til å bli varetektsfengslet i løpet av helgen eller på mandag?
Citera
2020-05-09, 12:20
Medlem
En annen mulighet kan være at sønn Hagen har visst om sin mors tidligere påståtte utfordringer med hennes ektemann - at sønn og far ikke går helt godt overens - og sånn sett eneste utvei var at mor forlot kloden - og arv den veien.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor ikke familie uttaler seg - først etter fengsling av far har de gitt en støtteerklæring - nada om sin mor under "kidnappingstiden" - det er høyst spesielt.

Hvorfor prater flere nå - men ikke tidligere? Her ligger det noe.
Citera
2020-05-09, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Har fulgt denne tråden lenge, kjenner såklart ikke familien, men det er noen her som visstnok gjør det, og de beskriver sønnen som en snill god mammagutt.

Det skal jo litt til å drepe den viktigste omsorgspersonen du har hatt gjennom oppveksten og hva ville han få ut av det tro? Mer enn de fleste av oss kjenner han sikkert sin fars nøkternhet og begrensede muligheter for å få noe ut av en slik handling.

Men som sagt man skal aldri si aldri.
Åja, trodde du mente at sønnen selv var her i forumet. At noen sier de kjenner han og beskriver han som en god gutt kan være sant eller ikke sant. Hvem som helst her kan jo skrive det.

Ja, jeg tror ikke han fysisk har drept hun selv, men jeg tror han kan være med på det med TH dersom TH skulle ha bedt han om å hjelpe han med det. Dersom TH er en så kontroll freak og har et såpass kaos liv som jeg har hørt i forhold til alkohol og psyke (samt resten av familien), så er det ikke sikkert han hadde klart å si nei til sin far selv om han er en mammagutt. Det ser man jo i mange saker på grunn av redsel for far. Uansett så blir dette bare spekulasjoner fra min side.
Citera
2020-05-09, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkjentNordmanOslo
HVordan fikk du tilgang til denne informasjonen?

Via en journalist som vet mer om saken enn de kan skrive.
Citera
2020-05-09, 12:29
Medlem
Citat:
Ja, da blir svaret mitt annerledes.
Hvis du tror TH villeder politiet mot RU. Tror du det er enda en som har faktisk oppretta bitcoin og brevet da?

Jeg tror Tom Hagens påståtte hjelpeløshet med digitale medier er en stor bløff. Jeg tror at TH er i stand til å skaffe seg den informasjon, kunnskap og kompetanse han måtte ha behov for.

Så jeg tror at han har gjort alt selv.

Jeg vet at mange er uenige med meg om det. Dette er ikke noe forsøk på å overbevise andre om at mitt syn er rett eller bedre enn hva andre tror. Så jeg er ikke interessert i å besvare motargumenter. Alle får tro hva de vil for meg.

Men det er hva jeg tror. Og svar på det du spurte om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in