2020-05-09, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Sitter i avhør mener du? Jo har fått det med meg, men har liten tro på at han er skyldig. Hvem sitter å googler kidnapping +kryptovaluta etter en slik hendelse. Jo nysgjerrige folk, så mest sannsynlig har han bare vært nysgjerrig.

Hadde det vært slik at han googlet dette før det var skjedd Hadde der vært mistenkelig, men etterpå?

Jeg tror heller ikke TH er så dum at han engasjerer en s gjør så dumme ting. Leste intervjuet med venneparet de hadde vært ute med dagen i forveien. Ikke akkurat overraskende fremstiller mannen TH som en person bruker lang tid før han stoler på noen.
Hvis fremstillingen av denne fyren her på flashback er riktig ville det overraske meg om TH stolte på han.

Men selvfølgelig håper jeg at jeg tar feil.

La oss tenke oss at det er sønnen som har arrangert og satt i gang dette da?
Kanskje ikke TH vet noenting, eller kanskje han vet noe men ikke hvem sønnen har satt i gang?
Hvis TH ikke vet noe, hva kan sønnens motiv være?
Citera
2020-05-09, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG

Nei, nå er det 14 timer siden. So what? Tror du han bytter profilbilde tre uker etterpå og at vennene hans da gratulerer?

Så du mener han fikk et barn 26.april, og så et nytt i går?
Senast redigerad av aniani 2020-05-09 kl. 11:51.
Citera
2020-05-09, 11:47
Medlem
[quote=aniani|71508674][quote=VG|71508633]
Citat:
Ursprungligen postat av aniani

Så du mener han fikk et barn 26.april, og så et nytt i går?

Du siterer feil person hele tiden, jeg har ikke skrevet det.
Det er VG som skrev det du svarer på.

Jeg skrev det var fjorten timer siden og folk gratulerer, så ja, jeg tror han har fått barn nå nylig. Vennene mine hadde værtfall ikke skrevet gratulerer nå hvis barnet mitt var 5 mnd gammelt. Dersom det var 26. april, så ja da kan noen venner skrive gratulerer.
Citera
2020-05-09, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG

Nei, nå er det 14 timer siden. So what? Tror du han bytter profilbilde tre uker etterpå og at vennene hans da gratulerer?

Hvis du tar en rask titt på Instagramprofilen hans ser du at konen har vært høygravid inntil nylig, og første bildet av barnet er 26. april. Ser også ut som de var på ferie/bryllupsreise da AEH forsvant, men de bildene kan være lagt ut i ettertid. Evt. at han har lånt bort huset sitt i mellomtiden.
Senast redigerad av aniani 2020-05-09 kl. 11:51.
Citera
2020-05-09, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma

Du siterer feil person hele tiden, jeg har ikke skrevet det.
Det er VG som skrev det du svarer på.

Jeg skrev det var fjorten timer siden og folk gratulerer, så ja, jeg tror han har fått barn nå nylig. Vennene mine hadde værtfall ikke skrevet gratulerer nå hvis barnet mitt var 5 mnd gammelt. Dersom det var 26. april, så ja da kan noen venner skrive gratulerer.

Det har skjedd noe krøll med quotingen, det skjer med dine og.. Trykker siter på riktig post i utgangspunktet, altså.

Edit: Ordnet opp i
Citera
2020-05-09, 11:52
Medlem
"Politiet ville pågripe Hagen på nytt - fikk nei" av statsadvokaten
Citera
2020-05-09, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Det har skjedd noe krøll med quotingen, det skjer med dine og.. Trykker siter på riktig post i utgangspunktet, altså.

Edit: Ordnet opp i
Åja, merka ikke det

Takk.
Citera
2020-05-09, 11:54
Medlem
"Politiet ville pågripe Hagen på nytt – fikk nei: Da Tom Hagen forlot Oslo fengsel fredag ettermiddag, ønsket etterforskningsledelsen å pågripe han på nytt. Statsadvokaten sa nei, skriver NRK.
Det bekrefter statsadvokat Kirsti Guttormsen til NRK lørdag formiddag.

- Det er et viktig prinsipp at påtalemyndigheten skal følge domstolens avgjørelser. Og da, etter omstendighetene, så mente jeg at det var korrekt å ikke pågripe han umiddelbart ved løslatelsen, sier hun til kanalen.

Ifølge kanalen er det uklart om politiledelsen mente at grunnlaget for en ny pågripelse var nye beviser mot han"
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=32847
Citera
2020-05-09, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
La oss tenke oss at det er sønnen som har arrangert og satt i gang dette da?
Kanskje ikke TH vet noenting, eller kanskje han vet noe men ikke hvem sønnen har satt i gang?
Hvis TH ikke vet noe, hva kan sønnens motiv være?

Nei man kan aldri vite men hvorfor skulle sønnen ville kidnappe og drepe sin mor. Hun bli jo fremstilt som en super mamma, sønnen er her i forumet som en mammadalt og veldig snill.

Jeg tror at om sønnen var involvert hadde de nok heller satset på Hagen selv hvis ikke må jo sønnen leve med svart samvittighet selv. Jeg tror også at sønnen kjente sin far godt nok til å forstå at dette ikke ville gå.
Citera
2020-05-09, 11:56
Medlem
Citat:
Nei man kan aldri vite men hvorfor skulle sønnen ville kidnappe og drepe sin mor. Hun bli jo fremstilt som en super mamma, sønnen er her i forumet som en mammadalt og veldig snill.

Jeg tror at om sønnen var involvert hadde de nok heller satset på Hagen selv hvis ikke må jo sønnen leve med svart samvittighet selv. Jeg tror også at sønnen kjente sin far godt nok til å forstå at dette ikke ville gå.
Her i forumet?? I denne tråden??
Citera
2020-05-09, 11:58
Medlem
Citat:
Sitter i avhør mener du? Jo har fått det med meg, men har liten tro på at han er skyldig. Hvem sitter å googler kidnapping +kryptovaluta etter en slik hendelse. Jo nysgjerrige folk, så mest sannsynlig har han bare vært nysgjerrig.

Hadde det vært slik at han googlet dette før det var skjedd Hadde der vært mistenkelig, men etterpå?

Jeg tror heller ikke TH er så dum at han engasjerer en s gjør så dumme ting. Leste intervjuet med venneparet de hadde vært ute med dagen i forveien. Ikke akkurat overraskende fremstiller mannen TH som en person bruker lang tid før han stoler på noen.
Hvis fremstillingen av denne fyren her på flashback er riktig ville det overraske meg om TH stolte på han.

Men selvfølgelig håper jeg at jeg tar feil.

Enig.

Det ligner mer en set-up.

Kanskje TH eller TEH henvendte seg til RU om hjelp. Politiet fant ingenting, og RU blir regnet for en slags ekspert på kryptovaluta lokalt. Tenkelig hendelsesforløp.

TH/TEH ba RU om hjelp. RU fikk tilgang til enkelte opplysninger fra trusselbrevet. RU prøvde så å søke på nettet etter at AEH var forsvunnet. Politet fatter mistanke til RU pga at søkene hans peker mot trusselbrev og kryptoopplegg. RU blir pågrepet og hentet inn til avhør.
Citera
2020-05-09, 12:01
Medlem
Både RU og MPU har vært medlem av kryptovaluta-gruppa på Facebook siden 2017. Så begge har kunnskap om dette.

Men det har forsåvidt jeg, og 16.000 andre i gruppa da😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in