Citat:
Ursprungligen postat av
sno
På stränderna är risken för smitta minimal. Förutsatt att man inte ligger som sillar. Och förutsatt att man är där för att sola sig och bada..
Att smittas i klorvatten är högst osannolikt. Därför är det i princip riskfritt att simma i en bassäng. Där tvistas inte ens de lärda.
Återigen ett exempel på hur ledningen i ett land vill visa att de har agerat kraftfullt så att folk ska kunna lita på dem när det är kris... gäsp..
Precis så är det då poolen ofta är välbesökt om den ligger centralt. Nu skrämde de iallafall bort tusentals thai som varje helg reser till Pattayas smutsiga stränder men bättre än skitig luft i Bangkok. Smart tänkt för en gång skull i landet med skylten ca 50 döda som hänger med i statistiken sedan länge.
Ser själv inget här i väster mer än ansiktskydd, skydd, skydd, skydd överallt och utan det kommer du inte in i en affär med vakt som tar din status i pannan. Faan vet vad som försigår bakom kulliserna i Thailand men inte är det pedofiler i alla fall. Ubåtar i Stockholm, råttor i maten och peddo i Thailand samt livsfarlig thai massage i S, haha.
Svensken verkar ha tråkigt på hemmaplan när han blundar för egen skit i sitt liv och ger sig på andras liv. Ett svenskt ämbete för att gömma sig själv i sin självgodhet under många år. Tacka vet jag Danmark, Norge och Finland som tar hand om sitt utan att smutskasta andra länder som S och deras idol US gör. Alltid någon annans fel!
Vad vi kan bjuda på som spänning är åtminstone ca 100 st döda i trafiken varje dag. Likväl åkte jag nyss 40 mil med min MC för nytt pass i bangkok utan att se en olycka. Inte heller har jag hör talas om något covid bland vänner fast de hatar att prata om sånt så inget att lita på där.
Fortsätt, du skriver väl, tack!