Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Var då?
Jag syftar inte på finnen vid Dekorima, utan frånvaron av en förföljande Grandman som meddelar en medbrottsling över WT. Om förföljaren inte hade WT, hur kunde han i så fall få en GM till Dekorima efter att LOP korsade gatan? Mitt svar är: det kunde han inte. Occams rakkniv pekar på att Grandmannen är GM, svårare än så är det inte.
Det står var och en fritt att tro att det fanns 10-20 WT-män utströsslade i Norrmalm den kvällen med analoga okrypterade WT som de tjattrade om MOP på. Jag är mycket skeptisk.
Att det handlade om okrypterad kommunikation råder inget tvivel om. Hur ska man annars förklara journalisten som slog på sin polisradio?
Med ett mordkommando som fanns på båda sidor Sveavägen spelar det ingen roll om LP ville titta i skyltfönster på andra sidan.
Det finns uppgifter om en WT man mittemot mordplatsen samt en som snabbt avlägsnar sig på från mordplatsen.
Det som stör mig är dekorimamannen och IM vittnesmål.
Men det är uppenbart att flera som hastigt lämnat Dekorimahörnan när skotten faller.
Märk väl att jag inte låst mig vid detta. Alla dessa observationer kräver en förklaring. Dom är ju bekräftade att dom ägt rum.