2020-05-08, 22:02
Medlem
"«Kryptomannens» forsvarer: - Meningsløst.
Vet ennå ikke om politiet vil fengsle mannen i 30-åra som er siktet for drap eller medvirkning til drap på Anne-Elisabeth Hagen."

"- Når Hagen er løslatt, er det meningsløst å fengsle min klient, sier Svensson til Dagbladet."
https://www.dagbladet.no/nyheter/kryptomannens-forsvarer---meningslost/72447249

Hva mener han? Hans klient ble pågrepet så raskt (og pågripelsen ble fremskyndet) pga bevisforspillelsesfare (hvis jeg ikke misforsto).
Senast redigerad av POlROT 2020-05-08 kl. 22:05.
Citera
2020-05-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"«Kryptomannens» forsvarer: - Meningsløst.
Vet ennå ikke om politiet vil fengsle mannen i 30-åra som er siktet for drap eller medvirkning til drap på Anne-Elisabeth Hagen."

"- Når Hagen er løslatt, er det meningsløst å fengsle min klient, sier Svensson til Dagbladet."
https://www.dagbladet.no/nyheter/kryptomannens-forsvarer---meningslost/72447249

Hva mener han? Hans klient ble pågrepet så raskt pga bevisforspillelsesfare (hvis jeg ikke misforsto).

Jeg tror de også gikk til pågripelse av 30-åringen for at Høyesterett kanskje ikke skulle slippe TH slik at de kunne konfrontere TH overraskende med enda en pågripelse? De rakk ikke avhøre han før han ble sluppet fri.
De kan jo gjøre det nå også, men nå vil jo TH være forberedt ettersom han vet at 30-åringen er mistenkt. Han har tid til å forberede seg på eventuelle spørsmål nå.

Nå har de jo hentet ting som tilhører 30-åringen slik at de kan undersøke saken videre, så det kan være at de ikke har nok for å fengsle han heller med tanke på at TH som ble tatt først faktisk slapp ut?

Det er vel en kombo her hvor de egentlig ønsket å konfrontere begge to uten at de fikk forberede seg, og det gikk i dass.
Citera
2020-05-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Jeg tror de også gikk til pågripelse av 30-åringen for at Høyesterett kanskje ikke skulle slippe TH slik at de kunne konfrontere TH overraskende med enda en pågripelse? De rakk ikke avhøre han før han ble sluppet fri.
De kan jo gjøre det nå også, men nå vil jo TH være forberedt ettersom han vet at 30-åringen er mistenkt. Han har tid til å forberede seg på eventuelle spørsmål nå.

Nå har de jo hentet ting som tilhører 30-åringen slik at de kan undersøke saken videre, så det kan være at de ikke har nok for å fengsle han heller med tanke på at TH som ble tatt først faktisk slapp ut?

Det er vel en kombo her hvor de egentlig ønsket å konfrontere begge to uten at de fikk forberede seg, og det gikk i dass.
Takk for svar! Du har gode poeng, og det kan hende at det er slik som du skrev.
Jeg leste at TH har vært avhørt flere ganger den siste uken.
Jeg forstår ikke hva 30-åringens forsvarer mente med det han sa. Jeg synes ikke at det er meningsløst å pågripe og fengsle en person som er siktet for drap eller medvirkning for drap.

Om pågripelsen av 30-åringen:
"Fare for bevisforspillelse.
Pågripelsen er fremskyndet på bakgrunn av lagmannsrettens kjennelse torsdag, hvor det står at retten ikke finner at det ligger skjellig grunn til mistanke for at Tom Hagen skal ha begått et straffbart forhold, og at han dermed skal løslates.

– Det er klart at politiet har hatt en plan for den videre etterforskning. Det kom svært overraskende på dem at lagmannsretten ville løslate Hagen. I dag kan de risikere at Høyesterett også tar stilling til anken og at han da blir løslatt, sier TV 2s rettskommentator Inge D. Hanssen.

– Sett fra politiets ståsted øker det faren for bevisforspillelsen, dersom personen som nå er pågrepet og Hagen får mulighet til å snakke sammen. Det er nok årsaken til at de har gått til pågripelse i dag, legger han til."

https://www.tv2.no/nyheter/11434193/
Senast redigerad av POlROT 2020-05-08 kl. 22:15.
Citera
2020-05-08, 22:14
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dekkhistorien. Kidnappingsplottet. Løsepengekrav i krypto-valuta. Null spor etter ekte kidnappere, men mange falske spor, på åstedet, og kanskje i området rundt, kanskje Futurum-mennene, kanskje merkelig bilmanøvrer i nærområdet i Sloraveien rundt antatt forsvinningstidspunkt.

Alt sannsynligvis kalkulert og rigget av en gammel riking, som mest sannsynlig har drept sin kone i løpet av natten og fjernet henne fra åstedet. Men som har pønsket ut en dekkhistorie som har forhindret og forvansket politiets etterforskning.

Hvordan har han greid det? Saken er et mysterium, nesten som en klassisk Agatha Christie-krim. Derfor interessen, tror jeg.
Aha. (Allt det där som jag inte intresserade mig för eftersom jag aldrig trodde på det). Ja, det förstår jag måste varit en resa.
Men känns det inte bittert att ha gått på detta eftersom det verkar som om t o m polisen inte tror på det?
Citera
2020-05-08, 22:16
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
vad tycker du själv eftersom du är inne och skriver...

Ja, mitt intresse är som jag skrivit genomgående genom åren. När jag hoppat in några få gånger. Varför man inte ser Hagen som GM och varför man sysselsätter sig med hans villospår. Det är jag fortfarande lite intresserad av, fast jag har börjat se svaret på den frågan.
Citera
2020-05-08, 22:17
Medlem
Citat:

Det gikk ikke helt i dass - hvis begge har noe med saken å gjøre vil nå RU gå i avhør uten å vite noe som helst om hva TH har sagt i sine avhør den siste uken, noe som potensielt kan gi fravikende forklaringer om enkelte forhold.
Citera
2020-05-08, 22:18
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
True crime och såpa i realtid. En säker vinnare.
Ja, det är ofta spännande. MEN inte alltid. Inte ett ett skumt hustrumord i fyllan och villan bland missbrukare ex v.
Det krävs mera.
Citera
2020-05-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for svar! Du har gode poeng, og det kan hende at det er slik som du skrev.
Jeg leste at TH har vært avhørt flere ganger den siste uken.
Jeg forstår ikke hva 30-åringens forsvarer mente med det han sa. Jeg synes ikke at det er meningsløst å pågripe og fengsle en person som er siktet for drap eller medvirkning for drap.

Om pågripelsen av 30-åringen:
"Fare for bevisforspillelse.
Pågripelsen er fremskyndet på bakgrunn av lagmannsrettens kjennelse torsdag, hvor det står at retten ikke finner at det ligger skjellig grunn til mistanke for at Tom Hagen skal ha begått et straffbart forhold, og at han dermed skal løslates.

– Det er klart at politiet har hatt en plan for den videre etterforskning. Det kom svært overraskende på dem at lagmannsretten ville løslate Hagen. I dag kan de risikere at Høyesterett også tar stilling til anken og at han da blir løslatt, sier TV 2s rettskommentator Inge D. Hanssen.

– Sett fra politiets ståsted øker det faren for bevisforspillelsen, dersom personen som nå er pågrepet og Hagen får mulighet til å snakke sammen. Det er nok årsaken til at de har gått til pågripelse i dag, legger han til."

https://www.tv2.no/nyheter/11434193/
Ja, jeg antar TH har vært avhørt flere ganger, men jeg tror ikke de har kunnet konfrontere han med bevis mot 30-åringen før de fikk pågrepet han. Jeg skjønte det slik at dem ikke har hatt noe avhør av TH etter pågripelsen av 30-åringen.

Ang. hva forsvareren sa konkret, så er jeg enig hva du mener at det ikke ga så mye mening. Det er jo en forsvarer sin oppgave å si at deres klient ikke har noe med saken å gjøre, så han ordla seg vel dårlig når det gjaldt setningen. Han virker ikke like proff som Holden, og har mindre erfaring?

Vet ikke om det er noe regler for fengsling, om noen må godta varetekt eller om han sitter i varetekt til advokaten anker slik som TH måtte?
Citera
2020-05-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Det gikk ikke helt i dass - hvis begge har noe med saken å gjøre vil nå RU gå i avhør uten å vite noe som helst om hva TH har sagt i sine avhør den siste uken, noe som potensielt kan gi fravikende forklaringer om enkelte forhold.
Ja, enig.

Mener mer at planen deres for tidspunkt av pågripelse gikk i dass og ikke som dem hadde tenkt.
Men selvfølgelig godt å få konfrontert dem uavhengig av hvordan det går til.
Citera
2020-05-08, 22:21
Medlem
Hva om fru Hagen sitter på en tropisk øy å koser seg med alle millionene TH har betalt? Husker vi hadde et par på jobben en gang hvor alle tenkte og trodde at mannen kunne være sjefete og slem med kona, hun var jo så snill og blid alltid. Så viste det seg etter ti år at det var kona som var slem med mannen, at bak husets fire vegger var hun en tyrann, ikke han. Sier ikke at det er tilfelle her, men det hadde vært en fin vri på historien.
Citera
2020-05-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ja, jeg antar TH har vært avhørt flere ganger, men jeg tror ikke de har kunnet konfrontere han med bevis mot 30-åringen før de fikk pågrepet han. Jeg skjønte det slik at dem ikke har hatt noe avhør av TH etter pågripelsen av 30-åringen.

Ang. hva forsvareren sa konkret, så er jeg enig hva du mener at det ikke ga så mye mening. Det er jo en forsvarer sin oppgave å si at deres klient ikke har noe med saken å gjøre, så han ordla seg vel dårlig når det gjaldt setningen. Han virker ikke like proff som Holden, og har mindre erfaring?

Vet ikke om det er noe regler for fengsling, om noen må godta varetekt eller om han sitter i varetekt til advokaten anker slik som TH måtte?
Takk for svar!
30-åringens forsvarer kan anke, på samme måte som THs forsvarer gjorde.
Citera
2020-05-08, 22:30
Medlem
Jofs avatar
[quote=Lintoen|71503700]Hva om fru Hagen sitter på en tropisk øy å koser seg med alle millionene TH har betalt? Husker vi hadde et par på jobben en gang hvor alle tenkte og trodde at mannen kunne være sjefete og slem med kona, hun var jo så snill og blid alltid. Så viste det seg etter ti år at det var kona som var slem med mannen, at bak husets fire vegger var hun en tyrann, ikke han. Sier ikke at det er tilfelle her, men det hadde vært en fin vri på historien.[/QUOTE

Det hade varit något.
Man ska vara öppen för alla möjligheter. Stack av med den sk kidnapparen. Visade sig att hon blivit militant feminist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in