2020-05-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Då kanske en vettig siffra är hälften då? Eller tänker jag helt fel nu? 9% låter dessutom som en ganska resonabel siffra.

30,000 to 50,000 people probably.
Citera
2020-05-08, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest

Tegnell har ingen koll - överhuvudtaget. Tegnell är störd i huvudet och lever inte i verkligheten.
Avser du honom som person (du kanske känner honom?) eller i sin funktion som talesman för myndigheten?
Oavsett vilket låter 'störd i huvudet' intressant- har du fler detaljer?
Citera
2020-05-08, 18:07
Medlem
Citat:
Varför inte ha en tyst minut för alla som avlidit i Sverige i år?

Have one for those people if you like. I don’t dictate what/who you personally choose to commemorate.
Citera
2020-05-08, 18:08
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
A moment of silence for the 3,200 people in this country who have lost their lives.

Citat:
Varför inte ha en tyst minut för alla som avlidit i Sverige i år?

En sekund per människoliv,

det blir 53 minuter,

då börjar man förstå hur många det är.
Citera
2020-05-08, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Varför vill du strypa livsglädjen ur folk? Låt friska människor umgås. Är man rädd så stannar man hemma.

Det är tyvärr därför flera väljer att skriva här.
Citera
2020-05-08, 18:10
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag vet.
Jag har tre veckor i Naxos bokat i sommar.
Ska bestämma mig om en vecka huruvida jag ska betala in huvuddelen av resan eller inte.
Hjärna och hjärta brottas med frågan...🤔

Känns tveksamt. Det är nog säkrast att inte räkna med resor i sommar.
Citera
2020-05-08, 18:10
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Nja, med tanke på att 99% är coronahysteriker i denna tråd hade troligen inte tonläget ändrats nämnvärt. Om däremot alla hade fått en släng av arbetslöshet, eller cancerdiagnos om några år när vi bränt alla resurser på att rädda några coronaliv och försatt oss i en gigantisk lågkonjunktur så staten inte har råd med cancermedicin... Då hade ev tonläget varit annat i denna tråd.

Vad är en Corona-hysteriker egentligen? Du talar om några coronaliv och förhoppningsvis får du själv COVID-19. Då tror jag inte att du talar om några Coronaliv på det sättet som du gör i detta inlägg.
Citera
2020-05-08, 18:11
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Man kan trolla hur mycket man vill genom att vrida och vända på alla jävla kurvor. Faktum kvarstår: 135 döda idag mot 87 (var det väl) igår är en ökning av antalet döda. INTE en minskning.
Att 135 rapporterades idag säger ingenting om vilken dag de dog. Det är för tidigt att uttala sig om hur många som faktiskt dog just idag. Det är nästan alltid fler rapporterade på veckodagar och färre på helgen. Du måste lära dig mer om vad siffrorna egentligen avser, annars blir du tokig och exploderar.
Citera
2020-05-08, 18:12
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Jag tror att Danmark kommer att skjuta upp i döda snabbast av de som öppnar upp.

Nu lär det ju i så fall först synas på en kraftig ökning av nyregistrerade fall. Som du vet kommer dödsfallen med en ordentlig förskjutning på tidsaxeln. Så just det får du nog vänta på, en stund.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Snittdöda per dag veckovis från starten

Data från 1/5
v 11: 1,0
v 12: 6,4
v 13: 27,1
v 14: 64,7
v 15: 94,7
v 16: 92,7

Uppdatering hur det ser ut en vecka senare och senaste är nästan 3 veckor tillbaka. Förändringar är satta med + och -

Data från 8/5
v 11: 1,0
v 12: 6,3 (-1)
v 13: 27,1
v 14: 64,6 (-1)
v 15: 95,0 (+2)
v 16: 94,3 (+11)
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Runt om i världen så minskar kurvorna och i vårat grannländer så är det noll per dag på flera länder samt någon enstaka hos andra.

Sverige redovisar idag 135 döda och jämför man med noll på andra länder i närheten så är det ju astronomiska siffror. Men Sveriges försvar för att försvara sin strategi

Sverige skyller på eftersläppning (alla andra länder har samma princip)
Tvätta händerna och gå inte till jobbet om du är sjuk.
Vår strategi funkar och kurvorna går ner. (om man fördelar det på rätt sätt så går det och påverka kurvorna bara man skyller på eftersläppning och fördelar dom rätt)

För att försvara så skickar man in en FD statsepidemiolog och försäkrar att Norge och Finland kommer få lika många döda som Sverige på sikt (att det är många döda spelar ingen roll bara hedern och försvar av den svenska modellen i PK media)

Frågor..

Just i skrivande stund så är Sverige på fjärde plats för dagen över rapporterade döda. Hur kan man säga att det minskar när glappet och kurvorna på de länder som noterade samma siffror som oss när det började ligger under 5 döda per dag och flera noll per dag?

Om toppen var var den 8 april och nu går allt ner hur kan man då ligga på snitt på ca 500 döda per vecka stadigt?

Andra länder öppnar upp för deras statistik säger att de kan göra det. Ska då Sverige stänga ner?

Tegnell älskarna som ändå tycker Sverige gjort rätt och enligt lite vinkling så går siffrorna ner är de nöjda med ett snitt på 100 döda per dag?

Själv är jag sugen att öppna en bookmakingsfirma dessa tider med lite special odds

Kommer Finland ha mer döda i Covid til slutdatum 19e 2021 15 maj
Ja 300 gånger Nej 1,0001

Kommer Norge har mer döda i Covid-19 Slutd. 19e maj 2021 15 maj
JA 1000 gånger Nej 0,99

Kommer Anders Tegnell avgå självmant eller få sparken innan 2020 1 nov
JA 1,25 Nej 3,75

Kommer länder inom Europa stoppa Svenskar resa till deras länder under 2020
JA 1,15 Nej 4,95

Kommer Sveriges strategi fördömas av övriga världen (merparten av alla länder)
JA 1,04 NEJ 7,75

Stefan Löfven försvara strategi och skyller på att svenskar inte gjort som de ska (skylla i från sig helt enkelt enligt sedvanlig sosse anda) Det var inte vårt fel utan andras dvs.

JA 1,01 NEJ 10,00

Anders Wallensten lämnar sitt nuvarande under 2020 och innan 2021 så får han ett nytt topp jobb eller ambassadör i något tropiskt land med sin familj

JA 1,25 NEJ 3,75

Jag kollar med Malta och se vad det krävs för öppna licens och tjäna lite pengar på dessa dumheter

Jag tror dina odds är i princip rätt satta. Med undantag för det fetade. Oavsett dödstal i Sverige så kommer denne man att bli nominerad till årets svensk eftersom hans mål hela tiden har varit att bibehålla den, enligt apologeterna, fantastiska Sverigebilden. Han behöver inte avgå heller eftersom han går i pension snart.
Citera
2020-05-08, 18:13
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Ja. Jag har också fattat begreppet förnekaren. Men är beredd att gå så långt som möjligt för att få "vinna" och ljuga med vad som helst.
Vem I HELVETE bryr sig om de 135 dog idag?!?
Det är för fan inte det som är poängen.

I hela världen har det redovisats hur många som dog senaste dygnet.
I INGET land motsvarade den siffran hur många som hade dött senaste dygnet.
I INGET LAND.

Så den siffran tjänar bara till ett syfte. I Sverige och i resten av Sverige.
Påverkar opinionen.

När det stod att i Italien dog det 600 personer, som vågade inte en enda människa gå ut. Och ingen fick gå ut heller.
För landet hade stängts ner.

De 600 personer som hade dött, hade INTE dött senaste 24 timmar. Och när varje enskild av dessa jävla 600 personer hade dött det vet fö fan INGEN!!!!!!

Så ingen bryr sig ett skit hur många som har dött senaste 24 timmar.
Ingen vanlig människa tänker på det.
Ingen vanlig människa går och tar reda på hur många som dött en viss dag.
Dedt är bara aspies eller oärliga människor.

Du vet själv vilken kategori du tillhör.

Varför skriver du då att 135 människor dött idag i Sverige? Blir ju helt missvisande. Du verkar ju fatta att så är inte fallet. Men ändå skriver du det. Du har kabelbrott i skallen eller nåt. Du motsäger dig själv som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in