2020-05-08, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mizzemjaou
Snälla inge påhåpp på mig nu... Och snälla skriv inte att jag får skylla mig själv o att jag ska dö m.m som det stått..
Jag är en riktigt grinig gubbjävel som ofta uttrycker att det ska göra ont att vara dum. Att springa ned till affären en kväll i en liten svensk stad för att köpa cigg sorterar inte ens jag in i den kategorin, bry dig inte om dem som försöker göra det heller.

Det finns nog inga bra avslut på sådant här men jag önskar dig ändå ett avslut av något slag och att livet kan läka ihop igen.
Citera
2020-05-08, 12:14
Medlem
Mångkultur således. Vet vi vad offret röstat på?
Citera
2020-05-08, 12:40
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Öh. jo

Tänkt ( och SETT!) en hel del faktiskt

Lär lite om livet innan du yttrar dig. Tack.

Är det någon som ska lära sig lite om livet så är det nog du. Jag vet inte hur du lever ditt liv?Hur kommer det sig att Mohammeds s.k anhängare har åkt fast tidigare när det gäller våldtäkter🤔 men i din värld så finns det väl inte några av den sorten i våra fängelser😆😂 😂
Citera
2020-05-08, 14:00
Medlem
crusades avatar
Citat:
Snälla inge påhåpp på mig nu... Och snälla skriv inte att jag får skylla mig själv o att jag ska dö m.m som det stått..

Ta hand om dig och hoppas du läker snabbt både i kropp och själ så att du kan fortsätta med ditt liv.
🙏
Citera
2020-05-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Tack. Du skriver att du vill ha lugn och ro, det är jag inte säker på att det blir här på fb nu.

Alltså lugn och ro.. Jag vill mest bara inte bli attackerad och att folk ska önsa mig död för detta... Jag tar inte åt mig på det sättet att jag sitter och bölar över vad de säger men de gör mig väldigt arg att personer är fega och sitter bakom en skärm och säger sådana fruktansvärda saker till andra människor som de inte ens känner. Jag sitter inte och tycker synd om mig själv och är inte ute efter putti nuttande alls men jag tycker det är fel av dem som sitter och säger saker så som att jag borde ta mitt liv m.m

Jag önskar för allt i världen att dessa två män åker fast så att ingen annan ska behöva bli utsatt för det jag blev utsatt för. O h att dessa två män får psykiatrisk hjälp för dom är inte friska på en fläck.
Citera
2020-05-08, 16:36
Medlem
glajarns avatar
Citat:

En tjej ska kunna gå vart hon vill och vara klädd hur hon vill utan att för den delen bli våldtagen.
Det finns våldtäktsmän och så finns det idioter även här på FB tyvärr som inte kan bete sig som män. Men bry dig inte om dessa sjuka människor. Jag hoppas verkligen dom åker fast och får ordentliga straff.
Citera
2020-05-08, 16:40
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Så himla osmakligt hela grejen, från början till slut. Så sjukt att man inte finner ord.
Citera
2020-05-08, 18:01
Medlem
LFCYNWAs avatar
Som vanligt får man en känsla av att polisen har order uppifrån om att inte gå ut med vissa typ av igenkänningstecken. https://polisen.se/aktuellt/handelser/2020/februari/29/29-februari-0159-valdtakt-gavle/

Citat:
29 februari 01:59, Våldtäkt, Gävle
En anmälan om våldtäkt har upprättats efter en händelse på Brynäs.

Polisen får in ett samtal från en kvinna i 35-årsåldern som säger att hon blivit våldtagen i närheten av Brynäs centrum vid 22-tiden i lördags. Kvinnan uppger att en okänd man våldtagit henne samtidigt som en annan okänd man hållit fast henne. Hon ska ha satt sig till motvärn och fått motta sparkar.

En patrull har hållit förhör med kvinnan och kommer att skriva en anmälan om våldtäkt.

Polisen är angelägen om att få in vittnesuppgifter från personer som rört sig i området kring Brynäs centrum vid 22-tiden i lördags. Tips lämnas till 114 14.

Publicerad
01 mars 14:23

Citat:
Alltså lugn och ro.. Jag vill mest bara inte bli attackerad och att folk ska önsa mig död för detta... Jag tar inte åt mig på det sättet att jag sitter och bölar över vad de säger men de gör mig väldigt arg att personer är fega och sitter bakom en skärm och säger sådana fruktansvärda saker till andra människor som de inte ens känner. Jag sitter inte och tycker synd om mig själv och är inte ute efter putti nuttande alls men jag tycker det är fel av dem som sitter och säger saker så som att jag borde ta mitt liv m.m

Jag önskar för allt i världen att dessa två män åker fast så att ingen annan ska behöva bli utsatt för det jag blev utsatt för. O h att dessa två män får psykiatrisk hjälp för dom är inte friska på en fläck.

Vet du varför man väntade så länge med att gå ut med signalement på förövarna till allmänheten? jag antar att du uppgav den information som du delgivit här i tråden till polisen första gången ni talades vid. Jag vill bara beklaga det som hänt och hoppas att du så snabbt som möjligt blir återställd och kan återgå till ett normalt liv. Guld värt om någon får tag i dessa odjur innan polisen.
Citera
2020-05-08, 18:10
Avslutad
Nu får vi försöka gå på de få detaljer vi har i fallet. Vi behöver även gissa. (Förhoppningsvis med viss logik) Vid alla utredningar är det givetvis intressant att veta om någon sorts vapen har varit med i bilden.
Eftersom detta rör sig om en våldtäkt med att man använt aluminiumburk som själva våldtäktsvapnet kommer här min teori av vad som kan ha använts. Eftersom dessa burkar förts in i kvinnan så bör burkarna haft något sånär rimlig dimension.

Min teori är att det är aluminiumburken "Red Bull" som använts.

Bild Red Bull:
https://imgur.com/a/8fKzkA0

En Red Bulls ytterdiameter = 10.2 cm.
De flesta penisar är mellan 6 och 10 centimeter i omkrets när de är slaka, och mellan 8 och 12 centimeter vid stånd.

Slutsats: Mycket troligt att Red Bull användes vid övergreppet.

Man kan väl även då dra en slutsats att dessa två GM hade dragit i sig varsin Red Bull och sparat varsin burk i fickan för ett eventuellt offer. Man kan också misstänka att man var narkotikapåverkade och använde denna energi dryck för att höja ruset.

Dessa ingredienser ingår i Red Bull.
Red Bull Energidryck – Ger dig vingar när du behöver dem. Drycken uppskattas över hela världen av toppidrottare, studenter, under krävande arbetsdagar och av förare vid långa bilkörningar.

• Livar upp kropp och sinne.
• Med vatten från österrikiska och schweiziska alperna.
• Innehåller kolsyra, serveras väl kyld.
• En 250 ml burk Red Bull Energy Drink innehåller 80 mg koffein, ungefär lika mycket som i en kopp kaffe.

År 1987 lanserade Red Bull inte bara en ny produkt, utan skapade också en helt ny produktkategori energidryck. Sedan dess har Red Bull gett vingar åt människor och idéer.
Hur man bäst använder Red Bull Energidryck under sportaktiviteter varierar från utövare till utövare och typen av sport. Red Bull Energidryck kan drickas såväl före som under och efter sportandet.

Red Bull Energidryck är en funktionell produkt. Men den har inte tagits fram för att återställa vätskebalansen. Därför bör man även komplettera genom att dricka vatten i samband med träningspass eller tävling.

Red Bull-burkarna –lätta och 100 % återvinningsbara!
Red Bull har gjort ett medvetet val att använda aluminiumburkar. I dag väger Red Bull-burkarna betydligt mindre än för några år sedan, vilket gör att man sparar in på dyrbara råvaror. När burkarna har samlats in kan de återvinnas till 100 %, om och om igen, utan att tappa i kvalitet.

Doseringsanvisning: Konsumeras i måttliga mängder.

Information: Denna produkt bör ej användas som ett alternativ till en varierad kost. Förvaras oåtkomlig för små barn. Tänk på vikten av en mångsidig och balanserad kost och en hälsosam livsstil. Produkten är avsedd för friska personer över 18 år. Om du lider av sjukdom eller behandlas med läkemedel bör du alltid kontakta läkare innan du använder produkten. Energidryck - hög koffeinhalt (32 mg/100 ml). Rekommenderas ej för barn och gravida eller ammande kvinnor.
Citera
2020-05-08, 18:42
Avslutad
Livsmedels affären Tempo Brynäs Centrum ligger på 6e Tvärgatan 26.
https://imgur.com/a/gKTeR2k
Man har dessa öppettider.

• Mån: 7:00 - 22:00
• Tis: 7:00 - 22:00
• Ons: 7:00 - 22:00
• Tor: 7:00 - 22:00
• Fre: 7:00 - 22:00
• Lö: 9:00 - 22:00 29 Feb överfallet. (ca kl 22.00)
• Sön: 9:00 - 22:00

Karta över området:
https://imgur.com/a/71eQIjo

Nu ser vi 3 st möjliga platser som dessa GM kan komma ifrån. Dels har vi Pizza House, Brynäsgrillen&Pizzeria samt från andra hållet ligger Chicken house.

Som sagt det var Lördagskväll och dessa 3 objekt behöver genomlysas ytterligare. Återkommer med mer info om dessa ställen lite senare.
Senast redigerad av sherlocksnake 2020-05-08 kl. 19:10.
Citera
2020-05-08, 21:07
Medlem
Ska göra vad jag kan för o se om jag kan hitta dom.känner en hel del i gävle.
Citera
2020-05-08, 21:58
Avslutad
Bästa stället utav dessa tre matställen verkar helt klart vara

Brynäsgrillen&Pizzeria :
Sjätte tvärgatan 26,

Recensioner: 4 st (av 135st)
Bästa stället i Gävle, utan tvekan! Alltid ett toppen bemötande och riktigt god mat!

Grym mat och trevlig personal

Helt klart bästa snabbkäket i hela Gävle.

Jätte goda pommes och kebab bästa pizzerian i gävle rekommenderar starkt!
Öppettider:
fredag 10–22
lördag 10–22
söndag 10–22
måndag 10–22
tisdag 10–22
onsdag 10–22
torsdag 10–22

Pizza House Gävle: Är idag registrerad som Pizza och salladsbar i Gävle AB
Femte Tvärgatan 34 A
Verkar grön reg sedan 2008.
Har tydligen revisor inkopplad.
Stänger kl 22.00

Ser inte ut att ha Red Bull i sitt sortiment.
Bild:
https://imgur.com/a/noF3A4w
https://imgur.com/a/XLXkpnt

Chicken house : Heter nu Chicken och chips.
Femte Tvärgatan 23
Öppettidertill Chicken & chips Gävle
• Måndag10:00-22:00
• Tisdag10:00-22:00
• Onsdag10:00-22:00
• Torsdag10:00-22:00
• Fredag10:00-22:00
Lördag11:00-22:00
• Söndag11:00-21:00
Vill helst inte synas. Här är det facebook som gäller.

Här tror jag man får chansa lite att dessa två GM kan ha besökt det bästa matstället lokalt och då får det bli Brynäsgrillen&Pizzeria : Den ligger då på 6e Tvärgatan. Det är relativt kort bit till livsmedelsbutiken Tempo. Här måste då BO kommit ut på Tvärgatan mellan grillen och Tempo. Där har då GM fått syn på BO.

https://imgur.com/a/Pzmv9IN

Brynäsgrillen street wiev:
https://imgur.com/a/2sOKkXs
Sedan gatan mot Tempo:
https://imgur.com/a/Hx8zJpn
Avståndet till Tempo är sedan bara 39 m gångvägen.
https://imgur.com/a/xHY0TZQ

I så fall var det max otur att korsa vägen just där när GM dök upp bakifrån. (Dock kom dom springandes.)

Kan BO kommit ifrån andra hållet emot Tempo så även GM?.
Senast redigerad av sherlocksnake 2020-05-08 kl. 22:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in