2020-05-08, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om samma gäller för Göteborg som för Stockholm innan att det går 75 oupptäckta fall på varje bekräftat fall så har runt 18% av göteborgarna burit viruset. Tyvärr kanske den siffran inte är aktuell längre med den ökade testfrekvens som verkar ha skett.

Troligttvis bättre att utgå från mängden döda och Västra Götaland har ungefär dubbelt så många testade per dödsfall.
Citera
2020-05-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Även Trump siffror går upp nu i kristider. Faktum är att siffrorna för de flesta länders ledare går upp.

Även Josef Fritzl fick ju hundratals kärleksbrev i början när han hamnade i fängelse. Så det verkar handla om att folk, mestadels kvinnor, visar en egendomligt stor sympati för män i trängda situationer.

https://www.expressen.se/nyheter/nu-far-fritzl-massor-av-karleksbrev/

Smart av Löfven att försöka dra ut på krissituationen så långt som möjligt.
Citera
2020-05-08, 17:42
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Mitt begär?
Med din logik så räcker det väl att vi endast får ett värde av FHM i september månad. Allt för att inte stressa läkare och alla tjänstemän på FHM.
Nu överdriver du. Poängen är att felet inte ligger hos FHM, så det är meningslöst att anklaga dem för att du inte får dagens döda serverade på ett silverfat klockan två varje eftermiddag.
Citera
2020-05-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Verkar va en fjärdeplats nu, Mexico Spanien och USA har medaljplatserna.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Nja, Spanien har ca 5 döda per 1M bara idag.
Mexiko har typ 2 per 1M.
Och USA typ 1 per 1M.
Medan Sverige har 13 per 1M.

Så per capita har Sverige idag mer döda än de länderna.
Vet inte om det finns en sida som visa antal döda sensate dygnet per 1M.
Men misstänker Sverige kan vara först i världen på den.
Citera
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Korrekt analys.
Att vårda kommande val är betydligt viktigare än coronakrisen och korrekt metod.
Tegnell är troligen regeringens marionett och tummar nog extremt mkt på sin etik.
Han vet vad han gör. Dirty work.

Tegnell är en politiskt tillsatt politruk som först och främst företräder partilinjen kamoflerat som den ”svenska modellen”. Det märks inte minst på hur noga han är med att få in regimens narrativ. D vs man försvarar en ”strategi”, även om den strategin inte har något vetenskapligt stöd för fem öre.

Löfven sitter i bakgrunden och låter sina kommissarier hålla på så det ser ut som att vi inte har ministerstyre.
Citera
Medlem
Ja mina vänner, nu är solen och våren här. 90-talisterna samlas i tjocka flockar och slickar i sig solljuset och sina glassar. Corona har high life just nu! Men det är väl bra för flockimmuniteten?

Hälsningar,

Dr. Ben Blygd
Med. dr. Infektionsepidemiolog, Global public health, Karolinska institutet
https://ki.se/
Citera
2020-05-08, 17:46
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Du verkar ha mer än lite otur när du tänker...
Ser fram emot ditt nästa faktabaserade inlägg!

Jag har lärt mig av Tegnell, det ser bra ut, allt ligger på en stabil nivå.
Citera
2020-05-08, 17:46
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Mexiko har typ 2 per 1M.
Och USA typ 1 per 1M.

Lovar att vi inte är först i världen med 4 döda idag. Kolla siffran på idag den 8 maj. Vi vet hittills av 4 pers.
Citera
2020-05-08, 17:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Mexiko har typ 2 per 1M.
Och USA typ 1 per 1M.

Varför är det relevant?
Citera
2020-05-08, 17:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Ja mina vänner, nu är solen och våren här. 90-talisterna samlas i tjocka flockar och slickar i sig solljuset och sina glassar. Corona har high life just nu! Men det är väl bra för flockimmuniteten?

Hälsningar,

Dr. Ben Blygd
Med. dr. Infektionsepidemiolog, Global public health, Karolinska institutet
https://ki.se/

Varför vill du strypa livsglädjen ur folk? Låt friska människor umgås. Är man rädd så stannar man hemma.
Citera
2020-05-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Sverige hade en arbetslöshet på 7% i mars, stämmer det att den bara stigit till 8%? Det är den siffran jag hittar nu men hade för mig det var 10% nu?

Hursomhelst, i USA har arbetslösheten gått från 4,4% i mars till 14,7% nu.

Det här med att det är en lika hård ekonomisk käftsmäll i Sverige som i lockdownländer kanske inte stämmer?

Allt är väl bara prognoser hit och dit och jag säger nu inte att jag vet säkert, men EUs prognos är inte superbra för Sverige iaf:

Kommissionens prognos tyder på att de nordiska EU-länderna kommer att uppleva en ungefär lika kraftigt ekonomisk nedgång i år.

Danmarks ekonomi krymper med 5,9 procent, Sveriges med 6,1 procent och Finlands med 6,3 procent.

År 2021 väntas Sveriges ekonomi växa med 4,3 procent och Danmarks med 5,1 procent.

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/05/06/eus-prognos-sveriges-och-finlands-ekonomier-drabbas-lika-hart-trots-olika
Citera
2020-05-08, 17:49
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Nej, de kan ju ha dött i andra världskriget eller blivit skjutna av grannen i förra veckan. Vad är det för mening att presentera dagliga siffror över döda i Corona om det inte är just dagliga dödssiffror över döda i Corona?
För att det visar hur många som hittills rapporterats döda. Vill du inte veta så blunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in