Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Jag tror också våran strategi är bäst. Känslan är dock att Västra Götaland snart kommer springa om Stockholms län när det kommer till tryck på vården och dagliga avlidna.
Svårt att säga att vår strategi är bäst när vi inte har provat någon annan, ser man till dödsfall är våran strategi långt ifrån bra. Men allt är relativt och eftersom det inte finns något att jämföra med som har prövats i Sverige, så kan man endast gissa hur det skulle kunna sett ut om vi hade stängt ner.
Spridningen i Sverige är högst sett till de nordiska länderna oavsett om dom kommer ikapp om ett år eller inte, så kommer våran utveckling av Corona ligga steget före till dom flesta i landet blivit smittade.
Det är den strategi FHM jobbar efter, känns lite sådär att en Svensk myndighet kalkylerar med att smitta hela landet för vad? folkhälsan? knappast, men ur ekonomisk synvinkel tjänar nog staten mest på denna strategi. Lite ironiskt när staten är du och jag och alla andra medborgare i Sverige, jag har svårt att tro på att majoriteten av svenska befolkningen tycker detta är den bästa planen för att bekämpa Corona?
Som det är nu gör FHM inget utan att ha vetenskapligt stöd, dvs man gör inte ett endaste dugg mer än ett antal rekommendationer som allmänheten själva väljer om dom vill följa.
Ta bara detta med munskydd som FHM påstår inte har någon inverkan på viruset, detta visar om något hur pass introverta dom är i förhållande till information från svensk och utländsk expertis.
Man väljer att inte göra något för det finns inga svenska studier, därför är munskydd inte bra mot att bli smittad. Väldigt sorgligt att man överhuvudtaget får agera som dom gör i frågan, varför inte bara säga att det är upp till var och en om man vill bära munskydd, men nej, dom avråder oss från detta vilket är fullständigt vansinnigt. Hur kan dom säga det när dom enligt sig själva inte vet om det hjälper eller inte, man väljer att avråda folk istället trots att det är fullkommligt uppenbart att ett munskydd är bättre än inget skydd alls.