Citat:
Ursprungligen postat av
Trulf
Usch vilket vidrigt ställe den här Kebab-kiosken är.
Inte nog med att de har Sveriges absolut sämsta mat (prövat både kebab, lamm och kyckling), så är klienteriet hämtat direkt från djupaste orten. Knarklangare, brorshor, Adidasriddare, hela klaner och halva Mogadishu. Skrik, bråk och hasslande. Bilar uppradade utanför och skräpigt.
Jag har full förståelse för BRF, det måste vara ett helvete. Otryggheten kom väl som ett brev på posten.
Dyrköpt läxa för föreningen.
Ja, jag åkte dit med ett öppet sinne för att testa, men vände i dörren, för först när man kommer dit förstår man digniteten i den fullständigt vedervärdiga atmosfären.
Stället är stort, anspråksfullt och inhalerar en med dess äckliga arab-atmosfär. Fullt med araber som breder ut sig i lokalen med skrän-arabmusik, sjalar, hijaber och endast mellanösternfolk. Och denna atmosfär är påtaglig även under vintertid. Hur fan är det inte då på sommaren?
Domen verkar vara ett pk-beslut?
Men som sagt, dessa flådiga, välburgna människor som flyttat dit borde ha större möjligheter att hitta ett annat boende än de mindre besuttna människor som fastnar i segregation i förorter (där deras barn rånas och misshandlas, bilarna eldas upp, samt att de inte ens vågar gå ute på kvällar).
Allt är relativt. Jag lider delvis med de boende vid kebabstället, men det finns de som råkat ut värre i mångkulturens Sverige.