2020-05-08, 13:29
Avstängd
BATTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Nu har även multikulti-kramaren bakom Dyngbaggegalan uppmärksammat detta och beordrar alla att åka till Midan. Enligt de allra flesta är det rasistiska och vita kränkta män som vill vräka kebabstället. Gillar man inte allting som invandrare producerar då är man självfallet en rasist! Kul att köpa en lägenhet för flera miljoner, gå ut på balkongen och mötas av detta - https://www.instagram.com/p/BzipfxDi..._web_copy_link

I och för sig exotiskt men musiken är inte riktigt min smak. Vidare bra sjömän verkar de inte vara heller
Citera
2020-05-08, 13:33
Avstängd
BATTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Stockholms TR T 12933-19:
* Dom

Gissar på att tillströmningen av nyfikna lär öka dramatiskt i sommar. Ganska klantigt skött av BRF och deras ombud.

SVT rapporterar:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/b...idan-blir-kvar
Senast redigerad av BATT 2020-05-08 kl. 13:38.
Citera
2020-05-08, 13:39
Medlem
Trulfs avatar
Usch vilket vidrigt ställe den här Kebab-kiosken är.

Inte nog med att de har Sveriges absolut sämsta mat (prövat både kebab, lamm och kyckling), så är klienteriet hämtat direkt från djupaste orten. Knarklangare, brorshor, Adidasriddare, hela klaner och halva Mogadishu. Skrik, bråk och hasslande. Bilar uppradade utanför och skräpigt.

Jag har full förståelse för BRF, det måste vara ett helvete. Otryggheten kom väl som ett brev på posten.
Dyrköpt läxa för föreningen.
Citera
2020-05-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
hur långt hyresavtal har de?
det brukar väl inte vara på mer än tre år så det är väl bara för brf att säga upp dem i god tid.
det ligger kanske något eller ett par år bort men sedan är de ju utslängda.

Har för mig att det i en artikel stod att deras avtal från början var på 7 år, så hoppas för de som bor där att de lär sig leva med det. Tror inte 7 år är särskilt ovanligt att skriva avtal på om stora investeringar behöver göras för de som hyr, vilket enligt aftonbladet de behövde göra.
Citera
2020-05-08, 14:10
Medlem
NormanRosemonts avatar
Problemet med Hornsbergs strand verkar vara att folket som bor där tror att de bor på landet/skärgården. Dags att de uppdaterar sig lite och inser att det trots allt är innerstad. Jag tror det blir lättare att acceptera varför det är som det är då.
Citera
2020-05-08, 14:12
Avstängd
BATTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottisa
Har för mig att det i en artikel stod att deras avtal från början var på 7 år, så hoppas för de som bor där att de lär sig leva med det. Tror inte 7 år är särskilt ovanligt att skriva avtal på om stora investeringar behöver göras för de som hyr, vilket enligt aftonbladet de behövde göra.

Hur brukar det se ut med eventuell förlängning efter 7 år? Kan Midan begära fler års kontraktstid.
Citera
2020-05-08, 14:15
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulf
Usch vilket vidrigt ställe den här Kebab-kiosken är.

Inte nog med att de har Sveriges absolut sämsta mat (prövat både kebab, lamm och kyckling), så är klienteriet hämtat direkt från djupaste orten. Knarklangare, brorshor, Adidasriddare, hela klaner och halva Mogadishu. Skrik, bråk och hasslande. Bilar uppradade utanför och skräpigt.

Jag har full förståelse för BRF, det måste vara ett helvete. Otryggheten kom väl som ett brev på posten.
Dyrköpt läxa för föreningen.

Ja, jag åkte dit med ett öppet sinne för att testa, men vände i dörren, för först när man kommer dit förstår man digniteten i den fullständigt vedervärdiga atmosfären.
Stället är stort, anspråksfullt och inhalerar en med dess äckliga arab-atmosfär. Fullt med araber som breder ut sig i lokalen med skrän-arabmusik, sjalar, hijaber och endast mellanösternfolk. Och denna atmosfär är påtaglig även under vintertid. Hur fan är det inte då på sommaren?

Domen verkar vara ett pk-beslut?

Men som sagt, dessa flådiga, välburgna människor som flyttat dit borde ha större möjligheter att hitta ett annat boende än de mindre besuttna människor som fastnar i segregation i förorter (där deras barn rånas och misshandlas, bilarna eldas upp, samt att de inte ens vågar gå ute på kvällar).

Allt är relativt. Jag lider delvis med de boende vid kebabstället, men det finns de som råkat ut värre i mångkulturens Sverige.
Citera
2020-05-08, 16:01
Medlem
Araztras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Problemet med Hornsbergs strand verkar vara att folket som bor där tror att de bor på landet/skärgården. Dags att de uppdaterar sig lite och inser att det trots allt är innerstad. Jag tror det blir lättare att acceptera varför det är som det är då.

De boende var naiva. Man trodde sig säkra en bit vit mark genom nyproduktion i city men tänkte inte på akilleshälen - närheten till blå linjen.
Citera
2020-05-08, 17:38
Medlem
Sonny00s avatar
Någon som vet hur det brukar vara med hyresnivån för företag? Skulle föreningen kunna höja hyran med 1000% nu och på sä sätt få bort Kebabsvarvarna? Eller brukar hyran vara låst i ett antal år?
Citera
2020-05-08, 17:52
Medlem
Borde väl finnas en hel del man kan göra för att mobba ut en oönskad hyresgäst. Man behöver inte göra något dramatiskt utan bara djävlas lite varje dag så kommer de ge sig av till slut.
Citera
2020-05-08, 18:01
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Hornsberg är en Riviera med sandstrand. Finns inga lika centralt belägna sådana platser
i huvudstaden som är lika lättillgängliga. Lilla Essingen och Hammarby Sjöstad kommer
inte i närheten.

"Vi såg inte det här komma" är faktiskt en rätt bra och sann beskrivning i det här fallet.

Det är väl klart de kunde se detta komma? Hornsbergs strand ligger inte många minuter från några av Stockholms ghetton. I Malmö är det en liknande situation i Västra Hamnen. Det är nära till förorterna och det är trevligt att hänga där. Att det är gratis och öppet för allmänheten gör ju att det inte finns någon spärr, ingen kontroll.

Varför skulle inte drägg hänga där?
Citera
2020-05-08, 18:07
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Det är väl klart de kunde se detta komma? Hornsbergs strand ligger inte många minuter från några av Stockholms ghetton. I Malmö är det en liknande situation i Västra Hamnen. Det är nära till förorterna och det är trevligt att hänga där. Att det är gratis och öppet för allmänheten gör ju att det inte finns någon spärr, ingen kontroll.

Varför skulle inte drägg hänga där?

Ehh vilka förorter menar du ligger nära västra hamnen? Ghettot Slottsstaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in