2020-05-08, 12:23
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Synes MPU ligner en del på Tr*m H, men kanskje det bare er skjegget...

Samme miljø/påvirkninger?

Den stilen var jo in en god stund i den aldersgruppen.
Citera
2020-05-08, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
De ti millionene skal oppføres som Arv/Gave under post 1.5.3 i skattemeldingen for 2019.

Har de ikke gjort det og ikke er privat næringsdrivende slurver de med tidsfristen og Skatt Øst er kjent for å kunne være særs brutale......
Haha, ja jeg tenker bitcoin blir oppført som gave
Citera
2020-05-08, 12:27
Medlem
Det som blir spennende nå er om vis denne nye personen som er siktet ( RU ) blir koblet til AEH forsvinning. Har politiet bevis på at TH er medskyldig annet en medvirkning/villedning i form av små ting som selge 2 biler dvs sende brev til politiet om antatte gjerningsmenn.

Selvom RU hadde snakket å sagt det var bestilling/hjelp fra TH uten noen beviser så går vel TH fri på anklagene.

Denne personen RU kunne ha tenkt tanken selv med kidnapping og trengte litt cash. Som politiet sier virker det uprofesjonelt ( politiets syn ) så vil tiden vise om denne RU er den amatøren med at han opprettet bitcoin lommebøkene/e-post på sin egen IP/PC/Telefon uten noe form for vpn og tails.
Citera
2020-05-08, 12:28
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg tenker på litt mer substansielle ledetråder enn dette.

HVEM er mannen som kjente Holden først, og som satte han og TH i kontakt med hverandre?

Hvis jeg ble stilt foran en eksekusjonspelotong og måtte gjette for om mulig berge mitt liv, så hadde jeg satset på SEE eller noen av de andre skurkene som har en klar link til advokatfirmaet hvor Holden er partner og THs nære krets forøvrig.
Citera
2020-05-08, 12:29
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja er dessverre ikke slik at folk slutter å tenke slike tanker selv om man ikke får lov og skrive de på et forum. Først og fremst pga. statistikk, hvor drap på partner er den vanligste. Dernest er kidnapping av en slik karakter så sjelden i Norge at de færreste klarer å tro på noe slikt. Men man skal aldri si aldri.

Men uavhengig av denne fengslingen og skyldspørsmål vil jo dette henge over TH resten av livet, særlig om politiet ikke finner noen alternativ drapsmann. Så dette må han sikkert lære seg og leve med om det er aldri så belastende.

Og her ligger det jo.... Hvis man da altså ikke finner bevis for andre involverte, så vil jo mistanken for alltid ligge på han.

Men som han selv sa: "Jeg dauer ikke av dette".
Citera
2020-05-08, 12:29
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Hvordan tenker politiet at de vil samkjøre seg tro? Jeg er så naiv at jeg har trodd at politiet har spanet TH døgnet rundt siden starten av dette. Det var jo ikke tilfelle, men tviler på at noen innen dette vil våge å ta kontakt med hverandre på lang tid. Jeg ville i alle fall tenkt at politiet spanet meg døgnet rundt.

Politiet har åpenbart hatt spaning på flere enn TH, men de andre har nok ikke visst at de ble overvåket. Da TH ble arrestert var det garantert viktig å holde de andre fri i tilfelle de skulle snakke seg i mellom. Etter pågripelsen. Da kunne det framkomme inkriminerende info. Det kan ha skjedd også. Nå når det finnes risiko for at TH slipper ut var tiden inne for å aksjonere med det de har å gå etter.
Citera
2020-05-08, 12:30
Medlem
Har søkt i aviser og finner at RU har vært svært aktiv i skyting og medlem av Skedsmo skyteklubb
Citera
2020-05-08, 12:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Hvis jeg ble stilt foran en eksekusjonspelotong og måtte gjette for om mulig berge mitt liv, så hadde jeg satset på SEE eller noen av de andre skurkene som har en klar link til advokatfirmaet hvor Holden er partner og THs nære krets forøvrig.

Her er vi inne på noe.
Citera
2020-05-08, 12:32
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charnelle
Har søkt i aviser og finner at RU har vært svært aktiv i skyting og medlem av Skedsmo skyteklubb

Ivrig pistolskytter, men digger strips? Nææææ
Citera
2020-05-08, 12:32
Medlem
Citat:
Spørsmålet er jo om det er samme mannen.

Men aller mest er jeg nysgjerrig på hvem som satte TH og Holden i kontakt med hverandre.......

For Holden ble jo "gitt" til TH, av "noen".. De kjente ikke hverandre fra før av... Det var en venn av TH, som hadde kontakt med Holden, som "ga" Holden til TH...

Og Holden har vist seg meget lojal...

Hvem er denne fuckings mellommannen?!?

Ja nå var vel ikke Holden noen ukjent advokat før dette heller. Men det var en ting jeg husker jeg reagerte på med Holden, og det var den gang han frivillig sto frem i media og fortalte at kidnapperne hadde tatt kontakt igjen (ca en mnd. etter at politiet hadde gått vekk fra hovedhypotesen)

Først og fremst er det vel eneste gangen Holden holdt pressekonferanse på eget initiativ fra familien. (altså ikke etter en pressemelding fra politiet)
Plutselig sto han der og fortalte at kidnapperne hadde tatt kontakt og sagt at AEH lever (var vel da de betalte de 10 mill) Og denne gangen flakket øynene hans slik at det så ut som han ikke selv trodde det han fortalte.
Han så rett og slett ukomfortabel ut, i motsetning til de andre gangene han har stått frem.

Ellers er vel det og si at Holden såklart er lojal mot TH, det er jobben hans. Han får nok godt betalt for det også, nå som forsvarsadvokat er det jo våre skattepenger det går av. Men som bistandsadvokat måtte vel Hagel selv betale?
Citera
2020-05-08, 12:34
Medlem
Citat:
Og her ligger det jo.... Hvis man da altså ikke finner bevis for andre involverte, så vil jo mistanken for alltid ligge på han.

Men som han selv sa: "Jeg dauer ikke av dette".

Vil tro han har god psyke ellers hadde han vel ikke kommet så langt i livet.
Citera
2020-05-08, 12:34
Medlem
"På denne datoen endret også mannen profilbildet på en konto i sosiale medier som ved første øyekast kan tyde på at han var et annet sted i landet enn Østlandet."
https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-er-den-drapssiktede-mannen-i-30-arene-i-hagen-saken/3423965086.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in