2020-05-08, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Så med andre ord kan ikke TH bo hjemme hvis han løslates idag?

Hvis jeg kjenner politiet rett har de endevendt hele huset så det er nok ikke beboelig på en god stund uansett vil jeg tro. Politiet er ikke kjent for å rydde etter seg, men det kommer vel et vaskebyrå eller lignende om noen dager og pynter på det.
Citera
2020-05-08, 11:50
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
https://imgur.com/a/Ztd9DJT

Tidligere ansatt/medlem?
Nvm
Senast redigerad av Vossevangen 2020-05-08 kl. 11:53.
Citera
2020-05-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
https://imgur.com/a/Ztd9DJT

Tidligere ansatt/medlem?
Interessant! Kan han være pappaen til disse to guttene?
Citera
2020-05-08, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det oppsto et skrikende behov for "mer kontakt" fra de angivelige kidnapperne.

Det kan ha fremtvunget kontakt som er sporbar. Mellom Tom Hagen og en eventuell krypto-medhjelper.

Kan ikke tenke meg at verken TH eller noen andre våger å møtes på dette tidspunkt. Telefon og hus er jo avlyttet, da må de treffes i skogen om natten, men selv der tar de sjanser. Men kanskje meg som ikke har nok fantasi.
Citera
2020-05-08, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Det var da voldsomt, vet du alt politiet har foretatt seg i denne saken. Hvorfor mener du at de har driti seg ut, de har nok prøvd det meste, men et så nøye planlagt drap er ikke lett og finne nok beviser til.
Husk at det er mange meninger i dette, f.eks kontaktet dansken (Green) selv politiet i Norge etter den samtalen de hadde med Hagen og advokaten, og mente på bakgrunn av hans erfaring at TH selv sto bak dette. Han mente også at det var en for lite profesjonell kidnapping til at de kunne være hyper kriminelle, samtidig mener mange at kidnappingsstrategien er veldig profesjonell.

Så det blir vel øyet som ser vil jeg tro. Jeg føler vel ikke politiet har driti seg ut, men det kan være at det hadde vært unødvendig og varetektsfengsle Hagen etter så lang tid.

Jeg er ikke særlig god på sånt, men lurer vel på om politiet kunne foretatt seg en slik grundig granskning av hus, hytte, jobb om han ikke var varetekts fengslet.Hvis svaret er nei har det uansett verdt verd det. Hvis svaret er ja kunne de sikkert gjort dette uten å varetektsfengsle han. Men det hadde vært umulig å skjule at han var mistenkt.

Om TH er skyldig eller ei tror jeg dette var en jobb som var viktig og få utført i fred og ro. For som Milli sier i podcasten sin er det stor sjanser for at om TH skulle være skyldig at levningene befinner seg nær huset. Det er å ta sjanser å flytte et lik lengre enn nødvendig.

Hvis TH er uskyldig har han jo ikke noe å frykte som han selv sier, men det er viktig og sjekke han helt ut av saken, da er slike åstedsundersøkelser helt nødvendig.

Det er sikkert riktig at det er sjelden noen får medhold i at oppheve varetektsfengsling. Så må vi tenke at dette er ikke en hvilken som helst mann, det er en mann som har råd til å engasjere de beste advokater og har mye ressurser.

Hvis jeg ikke husker helt feil satt familien til Dung i Krabbedalssaken også i varetekt en mnd. før de ble løslatt. Men de hadde trolig ikke de samme ressursene som TH har.

Ja er kun mine spekulasjoner rundt saken Da slik opptreden av politiet kan svekke demmes sak i en domstol bla.. Jeg som alle andre er enig at man burde godta 4 uker varetekt for da blir man enten sjekket ut av saken eller videre vareteksfengslet da det er fare for bevisforspillelse, rømming eller direkte fare for samfunnet..
Samme åssen økonomi du har i din rygg, er du vareteksfengslet på drap/medvirkning vil man ikke slippe ut med mindre man har lite grunnlag på siktede. Altså vi må huske at man trenger 91% grunnlag for at en siktet skal bli domfelt og kun sterke mistanker for en vareteksfengsling. Altså de har ikke nok til en vareteksfengsling engang ( det vil høyesterett avgjøre snart )
( Ja Holden er vel den beste advokaten du kan ha, etterfulgt av Elden )

De kan foreta slike undersøkelser rundt bolig, eindommer dvs vis TH hadde latt de gjøre det, men han fratok de overvåkning pr.telefon pga privatliv bla så de måtte gå denne veien..

Men nå står vi ovenfor en ny pågripelse, om det er kun sterke mistanker fra politiets side pga denne personen driver med crypto-valuta eller om de har direkte bevis som knytter han til disse bitcoin kontoene/e-post vil tiden vise.

Jeg tenker at vis denne siktede har opprettet disse bitcoin kontoene/e-post så har nok brukt vpn og tails. Vis ikke er han IDIOT og det vil tiden vise. ( ja man er idiot vis man utfører drap også )
Citera
2020-05-08, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netflixnchill22
Interessant! Kan han være pappaen til disse to guttene?
Nei, det kan han ikke være når jeg sjekket fødselsår. Er dette samme person som på Facebook bare heter R*bin Ut*engen?
Citera
2020-05-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netflixnchill22
Nei, det kan han ikke være når jeg sjekket fødselsår. Er dette samme person som på Facebook bare heter R*bin Ut*engen?

Ja, det må det være.
Citera
2020-05-08, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flode
Og R*bin heter egentlig J*n R*bin, eller hva?
Ja jeg antar det er samme person, på fb er uten J*n
Citera
2020-05-08, 11:54
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Digitalen
Alltså kan ni inte bara maska namnet istället för att skriva MPU - RU och massa annat skit? Detta är ett anonymt forum där man kan spekulera. Men att säga MPU/RU likt bilden till Trym bla bla, come on fan.

Herregud, skikkelige norske poteter!

Unnskyld oss, vi er miljøskadet, man blir slaktet i Norge hvis man poster navn eller "spekulerer"......
Citera
2020-05-08, 11:54
Medlem
drsniffers avatar
Google Trends har i hvert fall fått dilla på #ats #atrick #tengen.

Bedre med ti fuglereder på taket enn EN Fuglerudvei i Lier?

Citera
2020-05-08, 11:55
Medlem
Dette får meg til å tenke at kanskje disse brødrene(?) er Futurum-mennene... Den ene litt mer kompakt og den andre tynnere.
Citera
2020-05-08, 11:55
Medlem
Bild på 30 åringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här