2020-05-08, 10:20
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Kjenner jeg er mildt sagt spent på bevisene.. Er det i det hele tatt mulig å spore 'tor' e-postene??
Polisen spelar ett högt spel. Nu skall det ske förhandling om deras bevis och misstankar räcker för en häktning av den nya pågripne. Och vad händer så med Hagen? Det är vansinnigt spännande om man får säga så.
Citera
2020-05-08, 10:20
Medlem
For å oppsummere litt:

MPU sin mor, A**e *orde*gen, bor på adressen *uglerudvege*. Litt usikker på om det er far som er registrert på samme adresse eller om det er ny samboer til mor. MPU har nettopp solgt leilighet i Oslo, mulig han fortsatt bor der og at overdragelse ikke har blitt gjennomført, så det er der pågripelsen skjedde. RU som har samme etternavn som MPU har likt bilder på sønnen til Hagen sin FB adressen.

Hvis man ser på bilde av sivilpoliti utenfor den garasjen og sjekker Google Maps så ser man at adressen stemmer.
Citera
2020-05-08, 10:21
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har du någon källa på att det var sonen som var i andra änden 09.14?

Ingen offisiell, nei, siden ingen av barna har villet uttale seg i media, og ingenting om barnas rolle(r) på forsvinningsdagen er blitt offentliggjort.

Men det er kommet frem her på tråden at det var sønnen som var mottager av 09.14, det er blitt sagt og snakket om flere ganger, men personen har i det siste vært noe mer tilbakeholden med å påberope seg som kilden til denne opplysningen, noe jeg forstår.
Det kan rett og slett ikke verifiseres, i hvert fall ikke i media. Men så har ingenting om barna vært sagt i media, bortsett fra et par intetsigende uttalelser fra deres nye bistandsadvokat.

Men på forsvinningsdagen skal altså AEH både ha ringt til TEH kl. 09.14, og hatt en avtale med datteren på formiddagen, som hun ikke møtte opp til, noe som gjorde datteren bekymret, slik at hun ringte til TH og fortalte at mor ikke kom og ikke svarte på telefon, og etter å ha ringt et par ganger selv uten å få svar så dro altså TH hjem tidligere enn vanlig, og resten vet vi jo.
Citera
2020-05-08, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hva kan man se på den vgtv-videoen? Noen foreslo at politiet bare kjøpte seg nattmat på /ved den adressen?

Skjønner ikke helt om du tuller eller er seriøs. VG har, som eneste medium, vært til stede ved begge pågripelsene. Første gang prøvde vel reporteren å si at det var tilfeldig. Denne gangen var det beleilig kjøp av kebab?
Citera
2020-05-08, 10:23
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Var det isf sonen som ringde upp AE?

Nei, AEH ringte TIL han, visstnok for å videreformidle en beskjed hun fikk i samtalen med lønnsansvarlig tidligere samme morgen.
Citera
2020-05-08, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brade
Skjønner ikke helt om du tuller eller er seriøs. VG har, som eneste medium, vært til stede ved begge pågripelsene. Første gang prøvde vel reporteren å si at det var tilfeldig. Denne gangen var det beleilig kjøp av kebab?
Takk! Jeg leste det bare på vgd.
Citera
2020-05-08, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Vet du dette?
Selvfølgelig kan jeg ikke vite, men er vel litt for tilfeldig at personen som bor på adressen kjenner sønnen og har likt bildene hans på fb og studert informasjonsteknologi..
De har jo åpenbart en relasjon
Citera
2020-05-08, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Polisen spelar ett högt spel. Nu skall det ske förhandling om deras bevis och misstankar räcker för en häktning av den nya pågripne. Och vad händer så med Hagen? Det är vansinnigt spännande om man får säga så.

Det er høyt spill ja. Hvis det er 'eliten' blant Norges etterforskere som sitter med regien her blir jeg overasket hvis ikke dette fører til en domfellelse.
Citera
2020-05-08, 10:30
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk! Jeg leste det bare på vgd.

Men bruker, det har du ikke, pus..
Citera
2020-05-08, 10:30
Medlem
Skal politiet holde noen pressekonferanse vedrørende denne pågripelsen?
Citera
2020-05-08, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Selvfølgelig kan jeg ikke vite, men er vel litt for tilfeldig at personen som bor på adressen kjenner sønnen og har likt bildene hans på fb og studert informasjonsteknologi..
De har jo åpenbart en relasjon

Det er der ryktene kom fra da, om at sønnen var involvert. Men bare indirekte. Mange kjenner vel hverandre der borte.
Citera
2020-05-08, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det er der ryktene kom fra da, om at sønnen var involvert. Men bare indirekte. Mange kjenner vel hverandre der borte.
Er det dette bildet som er fra garasjen i *uglerudveien?
Står det en Ford Focus der? Hvem er eier av den bilen? Regnr står på bildet.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Jo8qx7/ny-paagripelse-i-loerenskog-saken-mann-i-30-aarene-drapssiktet
Senast redigerad av POlROT 2020-05-08 kl. 10:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in