2020-05-08, 07:39
Medlem
Hej

Jag pratade med en vän igår som har fryst sitt medlemskap i frimurarna i Norge.
När vi var lite halv packade så satt han och berättade om hur frimurarna jobbade med HAARP och att frimurarna var en del av militären.
Han berättade att man inom frimurarna har ett stort antal personer som arbetar med HAARP på heltid utan lön men betalt "uppehåll" precis som en del militärer.

Och en del av denna gren skal ägna sig åt "tvångs-kbt", kbt står för kognitiv beteende terapi.

Människorna som blir tvångs behandlade går runt och tror att dom är target individuals och får även detta berättat med voice to skull teknik via HAARP.

Behandlingarna kan vara från 6 månader upp till flera år och du riskerar at hamna i behandlingen av en mängd konstiga anledningar som kan vara så sjuka som att du har testat DMT och fått "fel upplevelse" eller varit stökig på ditt jobb eller kanske har aggressions problem osv.

Allt detta fick jag kastat i ansiktet igår och med tanke på tidigare startade trådar här på forumet så undrar jag, finns här ingen frimurare som kan steppa ut och berätta lite snart? Jag får höra så mycket av mina norska frimurar vänner men här i sverige pratar ingen.

Är detta med "tvångs-kbt" sant ?
Citera
2020-05-08, 07:48
Medlem
Asmodeusvults avatar
Du verkar ha missuppfattat vad KBT är.
Citera
2020-05-08, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deeto
Hej

Jag pratade med en vän igår som har fryst sitt medlemskap i frimurarna i Norge.
När vi var lite halv packade så satt han och berättade om hur frimurarna jobbade med HAARP och att frimurarna var en del av militären.
Han berättade att man inom frimurarna har ett stort antal personer som arbetar med HAARP på heltid utan lön men betalt "uppehåll" precis som en del militärer.

Och en del av denna gren skal ägna sig åt "tvångs-kbt", kbt står för kognitiv beteende terapi.

Människorna som blir tvångs behandlade går runt och tror att dom är target individuals och får även detta berättat med voice to skull teknik via HAARP.

Behandlingarna kan vara från 6 månader upp till flera år och du riskerar at hamna i behandlingen av en mängd konstiga anledningar som kan vara så sjuka som att du har testat DMT och fått "fel upplevelse" eller varit stökig på ditt jobb eller kanske har aggressions problem osv.

Allt detta fick jag kastat i ansiktet igår och med tanke på tidigare startade trådar här på forumet så undrar jag, finns här ingen frimurare som kan steppa ut och berätta lite snart? Jag får höra så mycket av mina norska frimurar vänner men här i sverige pratar ingen.

Är detta med "tvångs-kbt" sant ?

Har han någonsin presenterat någon form av bevis på att han faktiskt är den han säger att han är?
Denna typ av fantastiska historier som han drar för dig är nämligen ytters snarlik sådant som mytomaner drar och sådana individer kan också ta i extra när de är på lyset med fantastiska "bekännelser".
Citera
2020-05-08, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Du verkar ha missuppfattat vad KBT är.

Nej, beskrev det hela mindre utförligt bara. I detta fallet så ska man via Haarp teknik skicka tankar till patienten ås att denne börjar tänka i andra banor av sig själv till sist.
Citera
2020-05-08, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Har han någonsin presenterat någon form av bevis på att han faktiskt är den han säger att han är?
Denna typ av fantastiska historier som han drar för dig är nämligen ytters snarlik sådant som mytomaner drar och sådana individer kan också ta i extra när de är på lyset med fantastiska "bekännelser".

Ja både han och hans vänner som fortfarande är medlemmar i logen säger att han har fryst sitt medlemskap.
Citera
2020-05-08, 09:07
Medlem
Citat:
Ja både han och hans vänner som fortfarande är medlemmar i logen säger att han har fryst sitt medlemskap.

Att hans vänner backar upp påståendet om hans medlemskap ger i och för sig mer stöd åt just den biten, men det kan likväl vara påhitt ändå eftersom det kan handla om att de rollspelar. I rollspel så är man ju flera och att rollspelare försöker få utomstående att tro på deras fantastiska påståenden har hänt många gånger då det ger dem en kick.
Citera
2020-05-08, 09:22
Medlem
Det här måste vara den roligaste och märkligaste teorin om frimurarna någonsin.

😂🤣😂
Citera
2020-05-08, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Det här måste vara den roligaste och märkligaste teorin om frimurarna någonsin.

😂🤣😂

Det stöttar dock påståendet om att frimurarna rekryterar medlemmar genom att få dom att tro att dom är psykiskt sjuka och tar kontakt med en psykolog som sen varvar in dom som medlemmar. Det har med psykologi att göra bägge delar.
Citera
2020-05-08, 18:45
Medlem
Citat:
Det stöttar dock påståendet om att frimurarna rekryterar medlemmar genom att få dom att tro att dom är psykiskt sjuka och tar kontakt med en psykolog som sen varvar in dom som medlemmar. Det har med psykologi att göra bägge delar.

Varför skulle vi behöva lura folk att tro att de är psykiskt sjuka för att värva dem som medlemmar? Vi har inte direkt brist på relryteringsunderlag. Det är många som vill bli medlemmar, utan något manipulerande.
Citera
2020-05-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Varför skulle vi behöva lura folk att tro att de är psykiskt sjuka för att värva dem som medlemmar? Vi har inte direkt brist på relryteringsunderlag. Det är många som vill bli medlemmar, utan något manipulerande.

Det stämmer säkert, men där är väl även en stor rekryterings gren som skickar den personen som rekryteras grannar på hotel samtidigt som man lyser in med hologram hos folk för att dessa skal ta kontakt med psykiatrin för att bli värvade? 😁
Citera
2020-05-09, 21:16
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Jag tror att frimurarna aktivt använder olika metoder för att kalla folk till personlig utveckling. Det innebär sprida symboler rykten konspirationsteorier mm. Inget ondskefullt uppsåt, utan syftet är att få folk att börja söka sanningen.
Citera
2020-05-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag tror att frimurarna aktivt använder olika metoder för att kalla folk till personlig utveckling. Det innebär sprida symboler rykten konspirationsteorier mm. Inget ondskefullt uppsåt, utan syftet är att få folk att börja söka sanningen.

Det stämmer säkert, men jag undrar fortfarade om detta med tvångs-kbt stämmer och isåfall hur man kan få tillåtelse till detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in