Citat:
Ursprungligen postat av
dettol
Hej på er! Jag följer tråden och skapade ett konto ifall jag vill delge eller diskutera något.
Vill dela då vi har en vän till familjen som jobbar på Sahlgrenska sjukhuset (Göteborg).
Jag vet inte om någon redan delat detta då tråden går rätt fort men nu finns Covid-19- smitta på dom "vanliga" avdelningarna på Sahlgrenska sjukhuset. Fast Sahlgrenska var det sjukhuset som skulle hållas "rent".
Patienter har alltså legat inne för någon annan åkomma än Covid-19 men fått symptom och visat positivt på provtagning. Därefter har personal som vårdat patienter insjuknat i Covid-19- symptom.
Cheferna skickar inte sin personal på provtagning, varken sjuka eller till synes "friska".
Så smittan härjar nu fritt i husen där och arbetsplatsen går vidare som om inget har hänt.
/D
Tack för att du delar med dig.
Vet du om din vän vet hur länge de har vetat om att smittan härjar fritt på sjukhuset?
Enl. GP tar de regelbundet prover på avloppsvattnet i Gbg och smittonivån har legat konstant en längre period men har nu senaste veckorna drastiskt ökat.
Kan det vara slarv på sjukhusen som ligger bakom den dramatiska ökningen sista tiden?