Citat:
Ursprungligen postat av
Lyckligagatanden
Det beror på glesbygd, ungefär som om jag hade vare en Stadsepidimolog och sagt i varje stad och by jag kommer till att det är lugnt, det är just nu 46% men det ökar snart.
Jag köper inte det snacket som de kör med, det måste alltid vara bättre att vara frisk.
Jag ber hela övriga landet att hålla sig frisk, att bli smittad är inget bra även om Expressen och Aftonbladet tycker det.
Jag tror också på glesbygd, att t ex Island klarat sig ganska bra / capita. Men de hade ett läge där deras IVA topp nästan var som sveriges / Capita. Men det kan ha med deras befolkning att göra, dom är ganska enhetliga och troligen hälsosamma. (Men bara gissningar, jag känner inte så m¨ånga därifrån)
Förresten, om en Stadsepidemiolog hade kommit till min stad och sagt att det kommer öka, så hade jag misstänkt att han var en medveten smittspridare....
Nej men det är klart att försöka vidtaga åtgärder är det bästa, man vill ju inte att små barn skall nysa på en när man handlar. Det är deras föräldrars ansvar.
Expressen och Aftonbladet "tänker INTE åt dig". Dom tidningarna undviker jag, bra att Aftonbladet får banta personal. Men kritisk till att mediestödet ökar med 200 miljoner kronor per år
https://www.svd.se/200-miljoner-i-stod-till-medierna , tycker att dom pengarna kunde gått till skyddsutrustning för personal inom sjukvården, och / eller mer tester.
Solen går upp om någon timma. Så jag skall försöka sova något medans den är nere, och inte drömma Corona mardrömmar..... Så får ta en paus.