2020-05-08, 01:27
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haltbb22
Helvete vilken paranoia vissa här inne har, deras kommentarer skyddar dem häktade som in i helvete.

Tror att det är deras syskon som är inblandade i kriget och vet hur dum i huvudet b3rat är och är svin nojiga nu hemma..

Lägg ner med bergsjön fasoner, mina kusiner är en av de som styr och säger de har inget med biskopskitet att göra med. De har sina egna problem o sköta och ger sig inte in i nya krig utan större anledningar.

Detta är Biskop Södra A vs B falangerna

Då 4 av biskop A falangerna flyttat och bor i andra handskontrakter i kortedala områden och vågar inte vistas ute på hisingen efter att edd1e har torskat.

Exakt

Vissa skiner verkligen igenom här som försöker avleda mot Bergsjön istället

Inte bara pga att snuten ska minsann bli förvirrade (de blir de inte) men utan de är rädda för att det ska komma hämnd. Så de försöker skylla på Bergsjön 1. För att skydda sig själva 2. För att skapa problem med Bergsjön så de får backup

Bergsjön håller sig utanför detta
Ni får klara er själva
Citera
2020-05-08, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As654321As
Vadu på plats att du säger att dem inte fanns där jag bor nästan intill Blerim syster andra sidan gatan... thuglife har helt rätt jag såg att från fönster först var Bergsjön barnen där i en bil två tvillingar smala korta o två araber känner igen dem dem kommer ibland i old corner.. dem satt i bilen spanat på han så de stämmer helt rätt...

Dem hade tjafsat innan med Bergsjön gängen med Blerim eller berat hört att nån av bröderna slog sönder en Somalia och en grek o arab i stan tror de var i la pain som jag har hört... därför dem tog hjälp av bergsjön gängen dem känner bra område... hört från en kompis som jobbar inom polis pappers arbete han säger att dem satt in 3 häktade o en med hjälpare som dem tog.. säkert nån av Bergsjön som kan bra område i Kortedala... undrar bara vem kan de vara..han vittne såg allt med framför hans barn dem sköt han kände igen sa han till polisen som var där

Hahahahaah vadå thuglife har helt rätt.

Nu menar du självklart att judarna skulle vara inblandade eftersom dessa är de kända i Bergsjön så klart du droppar en hint om dem två.

Är precis som halt sa. Bergsjön har andra grejer att tänka på och flera här inne har nu sagt att eddies cash börjat ta slut länge, hur skulle han casha ett helt gäng för att hjälpa till för ett mord tex.

Lägg ihop logiken så ser du hur jävla ologiskt ditt tänkande är
Citera
2020-05-08, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Exakt

Vissa skiner verkligen igenom här som försöker avleda mot Bergsjön istället

Inte bara pga att snuten ska minsann bli förvirrade (de blir de inte) men utan de är rädda för att det ska komma hämnd. Så de försöker skylla på Bergsjön 1. För att skydda sig själva 2. För att skapa problem med Bergsjön så de får backup

Bergsjön håller sig utanför detta
Ni får klara er själva

Vet väldigt mycket om vad som sker i staden, och det hade varit väldigt korkat av a-falangen att begära back up från Bergsjön när det kommer till krig, med eller utan 3ddie så har ju södra barnen skötit sig fint det kan jag glatt ge dom, så va ska man säga liksom time Will tell, vi får se om berat verkligen är så tokig som det skrivs här
Citera
2020-05-08, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfishken
Vet väldigt mycket om vad som sker i staden, och det hade varit väldigt korkat av a-falangen att begära back up från Bergsjön när det kommer till krig, med eller utan 3ddie så har ju södra barnen skötit sig fint det kan jag glatt ge dom, så va ska man säga liksom time Will tell, vi får se om berat verkligen är så tokig som det skrivs här
Han har det nog själv ganska svettigt. Nu med blodshämnd i huvudet mot så mycket människor så blir han själv en måltavla för väldigt mycket människor.
Chansen att han blir skjuten innan han hinner göra ett skit är knappast försumbar.
Citera
2020-05-08, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misterblack
Den ende idioten här är du, att åklagaren la till alternativet medhjälp är för att inte riskera att de släpps om de enbart anklagas för mord vilket i detta skedet blir svårt att bevisa.

Polisen har spanat på Eddies bror och hans kumpaner sedan skjutningen mot Adrian från vilken de friades, Mariehällmålet var en utredning som påbörjades efter mordet och inte innan och det tog cirka 2 månader innan skytten greps.

Samtliga greps inom 2-3 timmar efter mordet på Blerim på flera platser i Göteborg, bilen i fråga som användes och pekas ut av vittnen hittades med vapnen inom den tiden.

Bilen i fråga köptes av Daniel Gogoski för cirka 1 månad sen, de som känner Daniel vet att han kommer sjunga för glatta livet efter 1 vecka i häktet. Han ryker på första frågan och det är varför han köpte bilen.

Så lägg ner med dina konspirationer, polisen går inte efter vad vi här på FB skriver utan de går via egna kanaler. Du slösar din tid bara...gör nån nytta och lämna nikotinpengar till Dentin eller den du försöker skydda.
Dom häktades inte för mord utan medhjälp varför då tror du? Därför att åklagaren vet kanske redan nu med sig att hon inte kommer att ha tillräcklig bevisning i en kommande huvudförhandling. Så här gör polisen för att visa musklerna som sagt.

Och jag röstar på SD så jag står knappast på Jobes sida men förstår inte att konflikten bara är ensidig.
Citera
2020-05-08, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Dom häktades inte för mord utan medhjälp varför då tror du? Därför att åklagaren vet kanske redan nu med sig att hon inte kommer att ha tillräcklig bevisning i en kommande huvudförhandling. Så här gör polisen för att visa musklerna som sagt.

Och jag röstar på SD så jag står knappast på Jobes sida men förstår inte att konflikten bara är ensidig.
Det känns ändå fullt rimligt att de enbart häktas för medhjälp allihopa. Utredarna har ju knappast någon 100-procentig bevisbild efter några timmar liksom, såvida de inte blev ögonvittnen (vilket de inte var). Däremot så kan häktningen alla ggr ändras till exempelvis mord efter någon vecka eller liknande, då polisen skrapat ihop mer bevis eller någon sjungit ut etc. Men i ett första läge så plockar de in en jävla massa för medhjälp bara för att se till så inget göms eller försvåras liksom. Nu kommer däremot polisen börja grotta ner sig och bena ut bevis hit o dit. Det är iaf vad jag tror.
Citera
2020-05-08, 09:49
Medlem
Från GP idag.
Vidare hängs varje person utan maskat där de beskrivs i detalj med brottsbakgrund osv.
Saxar ett stycke ur artikeln...

"Eddie Jobe-koppling
På onsdagen begärdes samtliga häktade.

Under onsdagen beslutade Göteborgs tingsrätt att två av dem skulle häktas på sannolika skäl misstänkta för medhjälp till mord.

En av dessa finns i Eddie Jobes direkta närhet. Eddie Jobe anses av polisen styra A-falangen. Han avtjänar just nu ett fängelsestraff för att bland annat ha förberett ett mord på en släkting till den man som mördades i Gamlestaden under söndagen.

LÄS MER: Polischefen om gängmordet: "Kan utlösa följdhändelser"

LÄS MER: Man skjuten i Gamlestaden

Häktningsförhandling
Förhandlingarna fortsatte under torsdagen,

Då häktades övriga åtta, anklagade för inblandning i det uppmärksammade mordet på Lars Kaggsgatan i söndags.

Samtliga anses som på sannolika skäl misstänkta för medhjälp till mord.

Den ene, en 20-åring, har mycket tydliga kopplingar till den så kallade A-falangen i Biskopsgården.

Detta gäller för övrigt åtminstone fem av de gripna i ärendet.

– Min klient förnekar brott. I övrigt är det yppandeförbud, konstaterar advokat David Bardavid, som företräder 20-åringen.

– Jag tycker att det råder ett synnerligen svagt stöd för misstankarna, summerar Hans Palm, advokat som representerar en 19-årig man.

Hur kunde de gripas så snabbt?
Det som förvånat i fallet är de förhållandevis hastiga gripanden som ägde rum efter dödsskjutningen.

De tio killarna hämtades in, på lite olika platser, under bara ett par timmar efter dådet.

Utredare och åklagare vill inte kommentera bakgrunden till den snabba insatsen.

– Nej, det är en fråga jag inte kan besvara, säger kammaråklagare Helena Treiberg Claeson.

En erfaren spanare ser dock ett par möjliga förklaringar:

– Det skulle kunna vara så att polisen haft någon form av tvångsmedel mot den här grupperingen. Man har förstått att något var på gång, men kanske inte riktigt när, var och vad. När det sedan small plockade man in allihop, säger spanaren.

Ett annat alternativ är att någon av de medverkan pratat i en avlyssnad telefon och sagt saker som fått polisen att reagera och agera.

Framgångskoncept
Gripanden mer eller mindre direkt har tidigare visat sig vara det tydligaste framgångsreceptet i utredningar som gäller grov gängkriminalitet.

Ett exempel är skottlossningen mot Vår Krog & Bar, våren 2015.

Det fallet löstes eftersom polisen råkade ha spaning i området och kunde identifiera en flyktbil.

Redan samma dygn greps tre ungdomar som slutligen dömdes för att ha haft roller i skjutningen på restaurangen."
Citera
2020-05-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Nu kommer däremot polisen börja grotta ner sig och bena ut bevis hit o dit. Det är iaf vad jag tror.
Ja naturligtvis. Och resultatet kommer bli att i stort sett alla släpps efter några månader medan kanske en åtalas.
Citera
2020-05-08, 10:14
Medlem
A falangs smuts.Ahm*d Alha*g poserar med bilder på arap som blev sönder pepprad av a-falangen men är idag bror med hans mördare,va säger man om dom smuts..Rasmus lilla hunden suger jobes kuk för Hg röka
Citera
2020-05-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Medhjälp till mord, kan bli fina straff, precis som när de skjöt upp krogen

Exakt. För medhjälp till mord kan samma straff utdömas som för mord. Tingsrätten i fallet Vår Krog gick lite långt när de dömde ligan för mord, detta ändrades sedan av hovrätten till medhjälp, eftersom man aldrig lyckades binda någon till själva morden (en och samma person begick båda morden).

Om det går så långt som till åtal här i Gamlestadsfallet kan flera personer alltså åtalas för medhjälp till mord, och dömas till samma straff som om de åtalats/fällts för mord.
Citera
2020-05-08, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000

Att häkta på en misstanke för att ändra under tiden är ju fullt möjligt så åklagaren begär de ju häktade på det som är mest sannolikt för tillfället. Man ska nog inte väga in för mycket i de delarna såhär i början. Några kommer säkert släppas eller få andra rubriceringar.

Ribban för medhjälp är ju lägre satt så på så sätt har du rätt. Däremot säger det inte så mycket om vad slutresultatet blir.
Senast redigerad av NoF8 2020-05-08 kl. 12:07.
Citera
2020-05-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassep418
Exakt. För medhjälp till mord kan samma straff utdömas som för mord. Tingsrätten i fallet Vår Krog gick lite långt när de dömde ligan för mord, detta ändrades sedan av hovrätten till medhjälp, eftersom man aldrig lyckades binda någon till själva morden (en och samma person begick båda morden).

Om det går så långt som till åtal här i Gamlestadsfallet kan flera personer alltså åtalas för medhjälp till mord, och dömas till samma straff som om de åtalats/fällts för mord.

Ja det går att dömas för medgärningskap och det är ju i praktiken att alla döms till medhjälp utan att någon döms för huvudmannaskap men då kan få hela straffskalan som du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in