2020-05-08, 01:57
Medlem
Adiemuss avatar
Som rubriken lyder, jag hör fåglar kvittra just nu och har hört dem de senaste nätterna.. Vet att andra år har dom börjat tidigt typ 04, men inte mitt i kolsvarta natten? Det låter som småfåglar av olika slag
Citera
2020-05-08, 02:02
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Klimatförändringen medför både det ena och det andra. Mycket som är annorlunda ute nu.
Citera
2020-05-08, 02:36
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Klimatförändringen medför både det ena och det andra. Mycket som är annorlunda ute nu.

Det var väl egentligen inget riktigt svar på frågan, eller hur?

Jag har också reagerat på det TS och kan inte minnas att det varit så förut nej.
Citera
2020-05-08, 02:44
Bannlyst
Månen är väldigt stark i natt, det gör att dom dumma fåglarna tror det är morgon/dag.
Citera
2020-05-08, 02:48
Avstängd
jjujjus avatar
Jag har också reagerat på det, jag minns att det brukade vara vid 5-6 tiden dom började kvittra.. men visst är det mysigt för oss som är uppe sent
Citera
2020-05-08, 02:49
Medlem
Näktergalen är en beundransvärd liten fågel
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3275&artikel=2776360
Citera
2020-05-08, 03:04
Medlem
Spännande... Jag har också reagerat på att fåglarna sjungit mitt i natten i år. Jag kan inte minnas att jag har hört dom göra det förr men jag kan ha fel.
Citera
2020-05-08, 03:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiemus
Som rubriken lyder, jag hör fåglar kvittra just nu och har hört dem de senaste nätterna.. Vet att andra år har dom börjat tidigt typ 04, men inte mitt i kolsvarta natten? Det låter som småfåglar av olika slag

Jag sitter på jobbet just nu med fönstret på glänt och det är redan fågelsång sen en timme tillbaka ca.

Kan det hela bero på klimatförändringarna? Naturen är helt klart i obalans, det är nog knappast bara jag som sett alla dessa jättestora humlor som tar sig in i lägenheter och hus dagtid?
Citera
2020-05-08, 06:02
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Intressant. Nu drar jag mig till minnes att jag var ute med hunden en tidig natt för inte länge sedan och faktiskt reagerade på högljudd småfågelsång. Det är ett ljud jag annars har förknippat med extremt tidig morgon. Din iakttagelse är nog rätt, det brukar inte låta så kl ett-två på natten. Så märkligt.
Citera
2020-05-08, 07:19
Medlem
Dimpens avatar
Att dom kvittrar harmoniskt gör mig inget. Det är bara lugnande och trevligt.
Det som är irriterande och stör däremot det är de förbaskade skatorna.
Citera
2020-05-08, 07:25
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Ja, som att det sitter psykiskt rubbade individer sent på nätterna och tror att klimatförändringarna är svaret för allt.
Citera
2020-05-08, 08:20
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Ni kan väl berätta hur och i vilken miljö ni bor som upplever detta fenomen Jag bor ute på landet vid en sjö med ett rikt naturliv och MYCKET fåglar (har även egna) samt att jag jobbar till 23.30. Inte håller fåglar på att sjunga här vid den tiden för då hade mina gått banans,de får ryck och sjunger med andra fåglar.

Så som svar på detta mysterium så har jag inte hört en fågel ens fisa vid dessa tider ni nämner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in