2020-05-07, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Plenkjøringen var motsatt vei. Plenkjøringen var fra blokka og i retning gangveien.

Det kan selvfølgelig være samme bil, som drev med merkelige kjøremanøvrer, litt her og litt der, i området like etter at Tom Hagen dro til jobben ca 09:00 forsvinningsdagen.

Det hadde gitt så mye mer mening om den kjørte andre veien, tatt i betraktning disse andre observasjonene...
Citera
2020-05-07, 23:39
Medlem
[quote=Jof|71492311]
Citat:
Ursprungligen postat av aniani

Den psykologisk processen hos omgivningen i denna affären har intresserat mig.

Inledningsvis trodde många på Hagens version och HOPPADES att man skulle hitta kidnapparna, att Hagen skulle få sin fru tillbaka. Att allt skulle få ett lyckligt slut.

Man svalde Hagens scenario. Så långt så att man ömmade för honom.

Man drömde då inte ens om att han skulle kunna ha dödat sin fru. Fast just det är det statistiskt vanliga.

Det blev en emotionell chock när man sakta (!) började inse att allt inte stod rätt till.

En stor omställning, att se offret som eventuell gärningsman. Många ville inte det. Och många vill fortfarande inte det.

Känslorna har styrt mycket i detta fall. Tyvärr för utredningen.

Ja, det kan godt hende at det har vært sånn for mange, men ikke for min del Jeg har ingen personlige følelser innblandet i dette, bortsett fra det generelle ønsket om at færrest mulig skal ha det vondt.
Citera
2020-05-07, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, jeg leste også at han gikk ut bakvei (via garasje?) og ikke hoveddøra som han pleier.
Kanskje rett i bil derfra så dem ikke rakk det de egentlig hadde tenkt?
Igjen rart planlagt ja dersom de ikke tok høyde for å bruke flere dører.
Tror de gjorde med vilje og skapte media hysteri. Jeg tror de vil ha saken frem? Vise at dem pågriper noen?
Säkert. Eftersom de misstänker fler inblandade vore det logiskt för att se reaktioner hos andra.
Citera
2020-05-07, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ja. Jeg tror at det står om det i denne artikkelen:
https://www.aftenposten.no/norge/i/pL2BmE/da-drapssiktede-tom-hagen-skulle-paagripes-ble-norges-beste-terrorjegere-tatt-i-bruk
Tack Poirot, där var den. Du är bäst på att hitta källorna
Citera
2020-05-07, 23:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Som regel bruker de mp5. Det er bare å søke på google: "politi automatvåpen" , så ser du at bildene som kommer opp er mp5 fra Heckler og Koch. Dog har de vel noe heftigere ammo enn vanlig mantlet kule.
5.56, er noe helt annet. Det er riflepatroner. Det er det samme som Breivik hadde i sin Ruger mini-14, og er et rent drapsvåpen. Men det var ikke poenget mitt. Poenget mitt er at de ikke væpner seg uten grunn, og at det tyder på at TH hadde våpen. Det er jo ikke slik at de truet TH med disse, de lå i bakrommet til en Mondeo, i fall noe skulle gå galt. Så jeg ser ikke at det kan være for å skremme. Siktelsen var alvorlig, og det kunne gått galt. I verste fall kunne TH skutt rundt seg, og til slutt på seg selv, som andre har vært inne på.

En mp5 är en pistol som sprutar kulor. Om så behövs. Det är inget att bråka om.

Klart att de ska ha en till hands i skuffen.
Citera
2020-05-07, 23:45
Medlem
Noen som har noe interessant info om Hagen jr. og evt. øvrige bandmedlemmer?
Citera
2020-05-07, 23:45
Medlem
Hvor sannsynlig er det å planlegge å drepe eller planlegge å få noen til å drepe sin partner i sitt eget hjem og å få det til å se ut som en kidnapping?

Ville det ikke være mer logisk å planlegge at forbrytelsen ("kidnappingen") skulle foregå utendørs?

Angående hjernen(e) bak forbrytelsen, hva tenkte han/hun/de at politiet skulle tenke om dette: Hvor ofte kommer kidnappere hjem til mennesker på morgenen/formiddagen for å kidnappe mennesker?
Skjer det ikke kidnappinger oftest andre steder enn hjemme hos ofrene?

Den/de som tok seg inn i huset og angrep og flyttet AE ut fra hjemmet: De må vel ha visst at AE var alene? Kanskje de observerte at TH reiste til arbeid. MEN den/de kunne ikke vite om AE var alene hjemme? Ekteparet kunne jo ha hatt overnattingsgjester feks som fremdeles var i huset?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-07 kl. 23:49.
Citera
2020-05-07, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Tack Poirot, där var den. Du är bäst på att hitta källorna
Takk
Citera
2020-05-07, 23:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jeg har ikke lest noe om det i nyhetene. 2 av THs søsken uttalte seg:
https://www.tv2.no/nyheter/11433143/

Betala så mycket för Holden och sen prata själva hade ju inte verkat genomtänkt...
Citera
2020-05-07, 23:50
Medlem
Citat:
Hvor sannsynlig er det å planlegge å drepe eller planlegge å få noen til å drepe sin partner i sitt eget hjem og å få det til å se ut som en kidnapping?

Ville det ikke være mer logisk å planlegge at forbrytelsen skulle foregå utendørs?

Angående hjernen(e) bak forbrytelsen, hva tenkte han/hun/de at politiet skulle tenke om dette: Hvor ofte kommer kidnappere hjem til mennesker på morgenen/formiddagen for å kidnappe mennesker?
Skjer det ikke kidnappinger oftest andre steder enn hjemme hos ofrene?

Den/de som tok seg inn i huset og angrep og flyttet AE ut fra hjemmet: De må vel ha visst at AE var alene? Kanskje de observerte at TH reiste til arbeid. MEN den/de kunne ikke vite om AE var alene hjemme? Ekteparet kunne jo ha hatt overnattingsgjester feks som fremdeles var i huset?

Ja, dette har jeg også stusset over. GM må ha vært helt sikker på at AEH var alene hjemme denne morgenen, og må også ha visst at hun ikke ventet besøk. GM må også ha visst at det ikke var sannsynlig at noen stakk innom akkurat denne morgenen (venninne, barn, naboer osv).
Citera
2020-05-07, 23:52
Medlem
Jofs avatar
[quote=aniani|714923

Ja, det kan godt hende at det har vært sånn for mange, men ikke for min del Jeg har ingen personlige følelser innblandet i dette, bortsett fra det generelle ønsket om at færrest mulig skal ha det vondt.[/QUOTE]

Jo du hoppades att det inte var Hagen. Det är en personlig känsla. Inget fel med det. Bara intressant.
Citera
2020-05-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Ja, dette har jeg også stusset over. GM må ha vært helt sikker på at AEH var alene hjemme denne morgenen, og må også ha visst at hun ikke ventet besøk. GM må også ha visst at det ikke var sannsynlig at noen stakk innom akkurat denne morgenen (venninne, barn, naboer osv).
Enig. Man skulle nesten tro at det var spionkamera el.l. som overvåket AE inne i huset slik at angriperen(e) kunne følge med før han/hun/de slo til. Noen slike spionkamera er svært små og kan skjules i en kulepenn, i en knagg på feks badet eller kjøkkenet som man henger håndduker på o.l.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in