Citat:
Ursprungligen postat av
FrankIsBack
Enligt en studie som publicerades i The Lancet 2016 genererade finanskrisen 2008 en halv miljon extra dödsfall i cancer runtom i världen – och det bara under de två år som följde krisen. När arbetslösheten steg minskade skatteintäkterna, vilket ledde till nedskärningar i vården vilket ledde till många fler dödsfall.
Finanskrisen 1929 beskrivs ha dödat fler än alla i första världkriget genom massarbetslöshet, politiska revolter, havererade stater, svält och var en starkt bidragande orsak till andra värlskriget.
Självklart finns det kopplingar till såna saker som finanskris och ökad dödsfall. Men att finanskris skulle utlösa någon form av cancer är jag skeptisk till då det inte har något med hur du mår.
Men annars håller jag med. Men det ena utesluter inte det andra. Och det kommer vi se i slutet av året då andra länder med högre restriktioner kommer ligga steget före. Jag är säker på att vi kommer få stora problem.
kommer vi klara det? Absolut men det kommer ta ett tag.
Personligen så ska jag inte klaga. Jag har inget att oro mig för vare sig det är ekonomi eller annat. Men jag är rädd för många som jag känner som inte har samma förutsättningar ska klara arbetsliv, ekonomi mm