”Fullödig:
Uttömmande, komplett, fullständig.”
Kan du inte ens svenska?!
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Rättsläkaren är inne på att mordvapnet kan vara en liten hacka eller mindre yxa, läste jag nyss i domen.
Alternativt två olika mordvapen men åtminstone en vass kant.
Så ficklampor och armeringsjärn osv kan nog räknas bort
Edit: Rättsläkarens vittnesmål finns på sid.178 i Domen
Kan ha tolkat tokigt men läs där ni som har möjlighet.
Tänkte iallafall genast på någon typ av geocashing-verktyg
Hade det varit en "liten hacka" så hade huggen antagligen blivit djupare. Tror mer på hammare.
Ska bli intressant att läsa domen, men det känns ganska tungt med de hårda sågningarna.
Jag har förstått att det inte kunde vara lätt för åklagaren, men trodde ändå att indicierna tillsammans skulle kunna väga lite tyngre. Men nu verkar det inte vara ett enda indicium som TR verkar tycka håller.
Ändå säger ju magkänslan att det är klart att det inte håller för att han planerar, ljuger, raderar, får andra att radera och ljuga och det är så uppenbart att han ljuger för att dölja brottet.
Inte ens dödshoten kan ligga honom till last. För att en del var så länge sedan och annat för att han bad om ursäkt och att det inte kan visa att de har med mordet att göra.
Fasadbelysningen som var släckt på SD s hus på kvällen/natten när Lena blev mördad verkade tingsrätten inte lägga så stor bikt vid trots trots att vittnet uppmärksammat det och att belysningen brukade brinna de andra dagarna på året men inte då, det verkar misstänkt.
Och ännu ett indicium; det är familjen W som lider och känner rädsla för mördare, inte familjen D. Deras barn är inte oroliga att någon ska mörda mamma. Far ror, mor är rar.
Mor HD som sa ”Hoppas att hon är död” när Lena var försvunnen är mera orm än rar.
Och ännu ett indicium; det är familjen W som lider och känner rädsla för mördare, inte familjen D. Deras barn är inte oroliga att någon ska mörda mamma. Far ror, mor är rar.
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
"Mor är en orm"
Jag kanske vågar lägga till en sak?
"Far är glad i hor"
Det är inte förbjudet enligt forumets regler att resonera och spekulera i att den som åtalats för mord och dennas fd maka går in i en nästan 9000 sidor lång tråd om fallet på Sveriges största forum, eller postar i den. Att 1.06:a är, så jag ersatte nicket du skrev med *** för att vara på den säkra sidan för har inte sett en självoutning.
Det vore förbluffande om de inte läser tråden.
Det vore inte chockerande om de avstår från att posta i den enligt filosofin "inga fingrar i syltburken när TR frikänt".
Med eller utan flashback: förr eller senare kommer gp försäga sig, för att denna vill fortsätta skryta med hur hur smart hen är som kunde lura rättvisan. Det är då det brukar gå till. Så det är bara att vänta, även om det kanske kommer ta tid.
Jag stirrade på händelserna mellan 23 och framåt och velade lite om det var möjligt att för SD att cykla den sträckan på 4 min 45 sekunder (från ca 00:03) för att ta mobilen så den pingar masten runt 00:07.
Studerat upptagningsområde för H*almar B väg 54 nu och den kan ses täcka in även en mindre area i V*vallaskogen, i närheten av cykelbron som går över motorvägen. En cykeltur på 1-2 minuter R*ttarevägen-F*gelbärsgatan-cykelbana V*valla är allt som krävs för att lämna mobilen under annan mast. Och under det upptagningsområde där Mållganligan hade uppenbarat sig några nätter innan.
Citat:
Även om det var väldigt tight så skulle det gå med cykel - även om det kändes som det blev lite väl mycket fram och tillbaka.
SD instämmer i att det blev mycket fram- och tillbaka.
147, s 112: F: Okej, vad är klockan nånstans när du har avslutat den där cykelturen då?
M:Ja det var flera cykelturer jaa.
S 213: M: Så höll jag på.
BF; Så där det höll på?
M: Ja.
BF: Hur många gånger då? M:Jag gissar tre gånger?
Citat:
Detta mönster som du hittade nu ger dock tidslinjen en helt annan karaktär. Då mönstret starkt pekar åt att det är en schemalagd händelse.
Citat:
1. Tar sig ut mellan 23:15 och 23:20. Tar sig till BP med LW.
2. Slår ihjäl LW omgående.
3. Spenderar 5 minuter på platsen efter mordet. Lämnar runt 23:38. Dumpar telefonen närmare Hjalmar-masten.
4. Hemma och öppnar PDF vid 00:00:00
5. Skickar några telegram till LW. Sista vid 00:03:14
6. Svarar på mail vid 00:23 (från mobil)
7. Skickar telegram till LW vid 00:29
8. Vad som händer vid 00:47 vid LWs mobil kan jag inte svara på. Antingen så gör någon något med mobilen eller så är det en vanlig schemalagd händelse.
9. Hemma och slår på sin mobil vid 01:13
10. Cyklar ut och stänger av Lenas mobil vid 01:41. Här tar han med sig mobilen för att göra sig av med den.
Hållbart scenario, kan jag tycka.
Tillägg, som ett av flera möjliga scenarion:
LW på plats kl 23:25. Några minuter förflyter innan skrik hörs 23:29-23:30. Höga skrik i omgångar under 2-3 minuter. Efteråt tas mobilen ur vänster jackficka (synliga spår av fingrar ovanpå fickan).
23:38 Platsdatafunktionen stängs av och är då på väg bort från platsen, i riktning R*ttarevägen.
23:40-23:42 Färdmedel cykel mot F*gelbärsgatan och i riktning cykelbron V*valla. Mobilen göms här i vegetationen och kopplar upp mot H*almar B väg 54, kl 00:07
S 209:
F: Vilken annan gata cykla du på då?
M:Jag cykla förmodligen äh,ner på Betesvägen och Skördevägen (tyst en stund) jag brukar cykla vid bron alltid när jag testar växlar så det, gjorde jag säkert och över motorvägsbron enda upp på Färdemansgatan så går det en cykelbro,jag kan inte säga att jag minns det men, säkert cykla jag där. Nej jag cykla inte förbi Lena.
Färdväg tillbaka: V*valla-F*gelbärsgatan-S*ördevägen-B*tesvägen med hemkomst 23:45-23:47
00:29 meddelande till LW
00:47 LWs mobil aktiveras och kopplar upp mot H*almar B väg. - Överföring och radering av information på plats? Den som gömmer undan hennes mobil vill också bli försäkrad om att mobilen verkligen tar kontakt med annan mast än hemmamasten: uppkopplingen 00:07 är okänd för GM.
01:13 SDs mobil kontaktar återigen hemmamasten efter exakt 3 timmar (22:13).
01:47 LWs mobil stängs av, troligtvis manuellt.
Vid 02-tiden på natten vaknar SD och går ut i trädgården. Funderar på om han möjligen blivit sedd av någon granne.
S 203:
M: Hela tiden sen somna jag faktiskt ifrån, så, eh alltså jag gick och la mig och sen,jag vaknar alltid eh, jag vaknar alltid när jag har sovit en stund, alltid,eh och så (ohörbart)jävla vattenspridaren ute så gick jag ut för att stängde av den men då hade nån granne redan varit snäll och stängt av den, det var, kanske 2-tiden eller nått.
F: Så vattenspridaren var avstängd? M: Ja den var...
F: När du kom ut?
M: Ja,sista gången...
F: Vem hade stängt...
M: Och då hade, då hade det...
F: Av den då?
M: Nej det förutsätter jag är nån granne,som har sett...
Citat:
Det finns gott om tid att vara hemma, tvätta sig, byta om, sätta igång en tvättmaskin och så vidare. Alltså tiden från 00:00:00 och framåt.
Funnits gott om tid ja, för bestyr hemmavid och "justering av växlar" med tre kortare cykelturer.
SD använde samma kod hos LW som han hade till sitt eget hem.
Det säger han själv klart och tydligt i ett av förhören i rättegången, i
ett av de allra första delarna i förhören man kan lyssna till, på www.youtube/rättegången
Väldigt märkligt att LW inte bytte koder till sina konton
samt till kodlåset, ser mer ut som en stående inbjudan.
Ska bli intressant att läsa domen, men det känns ganska tungt med de hårda sågningarna.
Jag har förstått att det inte kunde vara lätt för åklagaren, men trodde ändå att indicierna tillsammans skulle kunna väga lite tyngre. Men nu verkar det inte vara ett enda indicium som TR verkar tycka håller.
Ändå säger ju magkänslan att det är klart att det inte håller för att han planerar, ljuger, raderar, får andra att radera och ljuga och det är så uppenbart att han ljuger för att dölja brottet.
Inte ens dödshoten kan ligga honom till last. För att en del var så länge sedan och annat för att han bad om ursäkt och att det inte kan visa att de har med mordet att göra.
Dom har inte ens granskat SDs förklaringar, dom sågar bevisningen
rakt av.
Citat:
Tingsrätten har analyserat var och ett av de bevis som åklagarna lagt fram. Därefter
har också en sammanvägd bedömning gjorts. Tingsrätten har kommit fram till att
det finns flera luckor i den bevisning som åklagarna menar knyter Stefan Davidsson
till den plats där Lena Wesström dödades. Åklagarnas bevisning lämnar också utrymme
för att någon annan än Stefan Davidsson är gärningsperson. Åklagarna har
därmed inte nått upp till beviskravet ställt utom rimligt tvivel. Stefan Davidsson ska
därför frikännas
Lägger till lite.
Inga mållgor som har påverkat någon dom, vill ha för mig att någon
sa att "dåren hade blivit lurad av SDs mållgor", hm, undrar vem det
kan ha varit Kurt någonting kanske.
Citat:
I nu aktuellt fall kommer bedömningen av bevisningen i målet först ta sikte på den
bevisning som åklagarna har lagt fram till stöd för gärningsbeskrivningen. Om det
visar sig att det sammanvägda värdet av den bevisning som åklagarna lagt fram inte
är så högt, att det räcker för att beviskravet ska vara uppnått, saknar bevisning som
har åberopats mot gärningsbeskrivningen – dvs. Stefan Davidssons berättelse och
bevisning – betydelse. Stefan Davidsson ska då frikännas redan på grund av att bevisningen
mot honom är otillräcklig. Om däremot bevisningen är så stark, att den i
sig är tillräcklig för att beviskravet ska vara uppfyllt, måste Stefan Davidssons berättelse
och bevisning som stöder denna granskas (se Högsta domstolens dom refererad
i NJA 2015 s. 702)
.
Senast redigerad av CarlJanne75 2020-05-08 kl. 01:55.
Eller så visade sig GM vid altandörren. Som LW hade öppen ibland. LW drog på sig bra skor och tröja och följde med den vägen.
Och då behövdes inte ytterdörren öppnas eller stängas alls. Förrän GM hade rensat lite på hennes dator frampå natten. Då stängde GM altandörren och smög ut genom ytterdörren som GM lämnade lite öppen för att undvika ljud.
#TeamÅsaHiding
Tycker det är intressant att fundera kring just detta, hur fick han LW till mordplatsen? Min teori är att han använde sig av den där raderande chatten Telegram(tror jag den heter) och att det var därför han var tvungen att plocka med sig mobilen och göra sig av med den utifall att dessa meddelanden skulle kunna återskapas, alternativt så hade inte LW ställt in den att radera automatiskt. Jag tror inte han riskerade att gå fram till LWs hus där och riskera att vittnen såg honom med tänd ficklampa eller liknande, jag tror han är alldeles för stort kontrollfreak för att ta den risken. Hans historia om cykelsexet tror jag använts för att förklara blod från LW som riskerat hamna på cykeln eftersom han cyklat till mordplatsen, parkerat cykeln en bit ifrån och sedan väntat på LW i bakhåll. Där kunde han stå osedd med munskydd, skoskydd och andra skyddskläder utan att någon(LW) kunde se honom i dessa misstänkta skyddskläder och ana oro. Efteråt packade han ner skyddskläder, mordvapen, mobil och liknande i plastpåse/väska och cyklade hem, spolade av sig och cykel och resten är historia.
"Mor ror, bror är rar och far är en orm - enormenenormorm! = en orm, en enorm orm.
Nu jobbar kanske SD på att återförenas och gifta om sig och flytta ihop med HD igen. Fan! Han har ju jobbat på att forma henne som han vill ha henne i 20 långa år! Gjort precis allt för henne!
Han kanske tycker det är för jäkligt att hon funderar på att leva vidare med Si**en? Hur ska han i så fall kunna stoppa det?7kr
Senast redigerad av zilvereko 2020-05-08 kl. 01:53.