2020-05-07, 22:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Lenas barn lider av att bo så nära SD. Tyvärr tror jag inte han har vett att flytta därifrån. Nej, istället flinar han åt Ester.
www.bildtagg.se/bild/zaqn6xxy9a0roxfstk3amb

Man blir ju nästan galen av att höra det.
Hur har han mage!

Jag hoppas att åklagaren inte blir helt knäckt av det här, utan tar tag i utredningen och kanske tar hjälp för att få ordning på det hela!

Nu är jag ingen expert, men jag har ändå följt fallet från start.
Jag tycker att vissa invändningar inte håller måttet i domen heller när man vet vad som framkommit i FUP.
Citera
2020-05-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Är Stefan och Hanna här inne och läser tro?

Övertygad om det. Han vill i alla fall se om någon träffar rätt i sina spekulationer.
Citera
2020-05-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Lenas barn lider av att bo så nära SD. Tyvärr tror jag inte han har vett att flytta därifrån. Nej, istället flinar han åt Ester.
www.bildtagg.se/bild/zaqn6xxy9a0roxfstk3amb
Det måste ju vara en mardröm för barnen att ha SD så nära inpå som granne som mördat deras mamma.
Citera
2020-05-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja du, vad säger man?

När Hiding skickad kommandostyrkan på MGM i augusti i fjol trodde jag att de verkligen hade fått det stora genombrottet som skulle lösa upp alla knutar och se till att fallet fick det avslut som önskades, jag kunde inte då tro att Hiding skulle göra en så meningslös maktdemonstration bara för att möjligheten fanns men nu när vi fått FUP och dom så inser jag att det var bara spel för galleriet, ett fult knep för att dölja hur djävla svagt fallet egentligen var.

Det känns inte bra hur det här fallet har skötts, det är en väldigt bitter eftersmak.
Är det för tidigt att redan nu börja fundera på oddsen för en kommande JO-anmälan?

Var det insatsstyrka som användes vid både SD:s och HD:s spektakulära gripanden?
Kan det vara ett korrekt utnyttjande av polisiära resurser?
Jag undrar.
Citera
2020-05-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man blir ju nästan galen av att höra det.
Hur har han mage!

Jag hoppas att åklagaren inte blir helt knäckt av det här, utan tar tag i utredningen och kanske tar hjälp för att få ordning på det hela!

Nu är jag ingen expert, men jag har ändå följt fallet från start.
Jag tycker att vissa invändningar inte håller måttet i domen heller när man vet vad som framkommit i FUP.
Jag hoppas också att åklagarna överklagar domen till Göta hovrätt.
Att de inte ger upp i första taget.
Citera
2020-05-07, 23:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Jag hoppas också att åklagarna överklagar domen till Göta hovrätt.
Att de inte ger upp i första taget.

Har du läst domen?
Du har väl följt fallet hyggligt, läst FUP?

Vilken är din åsikt?

Jag undrar över hur en överklagan går till?
Nu har jag precis börjat läsa domen, men jag är inte helt övertygad om att invändningarna som TR har om åklagarens bevisning inte skulle gå att fixa till. Det är ju omedelbarhetsprincipen som gäller, och kanske det inte alltid har blivit så tydligt vad åklagaren ville få fram?
Citera
2020-05-07, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det skulle kunna vara HD med som var i huset på natten med. Om de samarbetat. Vad jag minns så hade SD och HD samma kodlås i huset. Bara att LW hade en nyare modell.

Och SD hade samma kod hos LW, som han hade hemma i huset...? Är ganska säker på att det var så. Den koden borde ju till och med HD komma ihåg om SD gett henne den.

Däremot har jag svårt att tro att HD skulle vara rätt person för att gå in i LW´s dator och städa... Precis som random Mållgan inte heller hade kunnat ta sig in i LW´s hus, eller i en hennes dator.

Så nej, det måste varit SD. Men HD hade någon typ av roll. Varför skulle hon annars slinga sig så och ljuga? Och veta om att LW var död eller åtminstone troligen död redan på morgonen, 07:40: "Jag hoppas hon är död".

#TeamÅsaHiding

SD använde samma kod hos LW som han hade till sitt eget hem.

Det säger han själv klart och tydligt i ett av förhören i rättegången, i
ett av de allra första delarna i förhören man kan lyssna till, på www.youtube/rättegången
Citera
2020-05-07, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har du läst domen?
Du har väl följt fallet hyggligt, läst FUP?

Vilken är din åsikt?

Jag undrar över hur en överklagan går till?
Nu har jag precis börjat läsa domen, men jag är inte helt övertygad om att invändningarna som TR har om åklagarens bevisning inte skulle gå att fixa till. Det är ju omedelbarhetsprincipen som gäller, och kanske det inte alltid har blivit så tydligt vad åklagaren ville få fram?
Jag tycker att åklagarna ska vara tydligare i en överklagan vad de vill få fram till hovrätten.
Har också precis börjat läsa tingsrättsdomen, den verkar lite rörigt skriven iochmed att de lagt vittnesförhören i en bilaga i domen.
Ja jag har läst fupen och följt rättegången via media.
Citera
2020-05-07, 23:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tycker att åklagarna ska vara tydligare i en överklagan vad de vill få fram till hovrätten.
Har också precis börjat läsa tingsrättsdomen, den verkar lite rörigt skriven iochmed att de lagt vittnesförhören i en bilaga i domen.
Ja jag har läst fupen och följt rättegången via media.

Tack för svar!

Ska bli intressant att läsa domen, men det känns ganska tungt med de hårda sågningarna.

Jag har förstått att det inte kunde vara lätt för åklagaren, men trodde ändå att indicierna tillsammans skulle kunna väga lite tyngre. Men nu verkar det inte vara ett enda indicium som TR verkar tycka håller.

Ändå säger ju magkänslan att det är klart att det inte håller för att han planerar, ljuger, raderar, får andra att radera och ljuga och det är så uppenbart att han ljuger för att dölja brottet.

Inte ens dödshoten kan ligga honom till last. För att en del var så länge sedan och annat för att han bad om ursäkt och att det inte kan visa att de har med mordet att göra.
Citera
2020-05-07, 23:48
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Det måste ju vara en mardröm för barnen att ha SD så nära inpå som granne som mördat deras mamma.
Och ännu ett indicium; det är familjen W som lider och känner rädsla för mördare, inte familjen D. Deras barn är inte oroliga att någon ska mörda mamma. Far ror, mor är rar.
Citera
2020-05-08, 00:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Och ännu ett indicium; det är familjen W som lider och känner rädsla för mördare, inte familjen D. Deras barn är inte oroliga att någon ska mörda mamma. Far ror, mor är rar.
"Mor är en orm"
Citera
2020-05-08, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Det som talar emot att den mannen var SD är hans egna utsagor om att han fixade växlarna och därför var ute på små cykelrundor på mordkvällen, uppgifter han senare är osäker på då han ändå inte blev iakttagen av någon.

Längs utredningens gång har han kommit fram till att det är bättre att ha varit hemma, för att slippa förklara varför han lämnat hemmet utan sin mobiltelefon.

Det som talar för att mannen var SD är att han är GM och hade fullt upp med att undanröja mordvapen, LWs mobil och eventuellt något nerblodat plagg. Bristen på DNA på LW och brottsplatsen tyder på att GM hade handskar och dessa har han förmodligen gjort sig av med innan gryningen.

Var den gående mannen SD kan han dessutom ha varit på väg till sin cykel, han kan ha lämnat den en bit bort av något skäl som fyllde en praktisk funktion i hans mordplan.

Åh, den som fick resa i tiden och finkamma SDs hus och tomt morgonen LW konstaterades försvunnen...

Du sa något här.
Jag hade funderat på om den gående mannen är en alternativ MGM, alltså inte SD.
Den gående mannen var tydligen synlig "senare" och kan ju sammanfalla med att LW:s
mobil flyttades inom området för masten Hjalmar Bergmans väg 54 just senare än 24.07
då den först gav signal.
Mannen kan ju ha gått fler än en gång på den där vägen, fram och tillbaka.
Strax efter mordet och någon timme / timmar senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in