2020-05-07, 23:29
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Nej, mig veterligen är inte pandemin över någonstans. Det är liksom själva definitionen på en pandemi, att den finns tills den är över.

Fast den svenska staten verkar mena att pandemin är över och att vi nu kan åka över hela världen!
Citera
Medlem
Acute Covid-19 illness could affect the BRAIN as well as the lungs, new study says

7 May, 2020 17:43

Conditions that severely damage the respiratory system, such as Covid-19, can also cause inflammation to the part of the brain that controls breathing, US researchers have revealed.
The new research, published in The Journal of Physiology, studied rats to show that treatment to areas of the brain that control respiration could play a key role in helping patients recover from lung injuries caused by illnesses such as coronavirus.
Inlägg redigerat med hänvisning till regel 1.02 Upphovsrätt.
Det är denna artikel som blivit citerad:
https://www.rt.com/news/488072-lung-injury-brain-acute-coronavirus/

Varning utdelad.

/Mod.
Senast redigerad av Siegfrid 2020-05-08 kl. 08:58.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nope. Det är bara du som blir arg av frågeställningen.

Jag har personligen pratat med många äldre, och nästan alla av dom resonerar på det viset. Att hela landet inte ska stängas för deras skull, dom jag pratat med har varit kring 80-85 år.

Förlåt om du blir arg eller ledsen av det. Men det är verkligheten.

Jag tycker ändå vi borde haft bättre skyddade äldreboenden. Oavsett.

Och du är förmodligen ensam om att pratat med äldre tror du? Jag kan intyga att det finns en hel del som tycker situationen är rent av för djävlig utöver det så drabbar detta inte enbart äldre, jag känner personligen flera personer i 50 års åldern som blivit riktigt sjuka av detta var av en ligger nedsövd i respirator sedan 2 veckor bakåt som uppenbarligen har ingen av dessa blivit smittade i något äldreboende.

Utöver det återigen det handlar inte om att stänga för deras skull utan för allas skull, men som sagt det är vid det här laget uppenbart att din slutledningsförmåga stannar vid nästippen.

Och ja det är fruktansvärt frustrerande att försöka argumentera med personer med nedsatt intellektuell förmåga och uppenbarligen är jag trött och har låg tolerans för idioter så lämnar detta forum för dagen nu.
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag överdriver?

Dessa är officiella instruktioner i Finland hur man handskas o tar hand om tygmasker..
Finland.. Världens ledande maskexperter!! Jag hoppas att du skämtar. Artikeln du länkade till förut med Finska självutnämnda maskexperter innehöll noll fakta. En massa tyckande ihop med en dumförklaring av människor. Någon i tråden lyfte ganska tydligt fram vad jag tänkte om den. Att du nämner Finland igen får mig att avlida lite smått för jag förstod i förväg att du skulle göra precis det.

Nej, på med mask nu!
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Källa!?!

Behöver du en expert på en myndighet för att förstå att företag hellre ser ett samhälle med en hård lockdown i en månad än en diffus semi-lockdown i ett år?
Citera
2020-05-07, 23:30
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Fattar inte vad alla är så nojjiga över, siffrorna går statdigt neråt i Sverige, framförallt i Stockholm där epedimin har nått längst. 20% färre på Iva jämfört med toppen.

https://platz.se/coronavirus/?lan=stockholm
Precis och antalet tillfrisknande är nästan 2 000 fler än dödssiffran.
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Vad ska ni skåningar göra när enligt Sveriges briljanta plan på flockimmunitet bara händer i Stockholm? Åka till Karolinska och slicka på allt och alla?

Vi skåningar? Vad pratar du om?
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ok, men om våra grannlämders ekonomi till följd av hårda restriktioner i längden skulle döda fler än de räddar då?

Det är min uppfattning. Sedan tror jag grannländerna som har dessa hårda restriktioner kommer hjälpa varandra mer. Folket håller ihop och stöttar varandra på ett sett vi aldrig skådat. Länderna kommer gå starka och på så vis hjälpas åt att stötta och fixa ekonomi.
Sverige kommer som vanligt att se sig själv över axeln och ta hand om sig själv.

Där av tror jag att det koncept vi gör att vi kommer få problem med både sjukdomen och ekonomin samt att splittringen av Sverige blir större.
Sveriges hantering är så fel på många punkter.
Citera
2020-05-07, 23:31
Bannlyst
Citat:
Det var ju en svensk redneck som gjorde det, typ. Politiker var han (föga förvånande). Det gick inge bra, på sin höjd fick han syfilis och gonorré. Men ingen covid.

Det värsta var väl att hans vän som han åkte dit med, som är läkare, hade samma plan
Citera
Medlem
Citat:
Funderar på en sak. Hur långt tycker ni ett land ska gå för att skydda sina äldre äldre och multisjuka?

Jag vill tydligt säga att jag tycker dom ska skyddas men vill veta hur ni tänker.

Ska hela landet stängas och befolkningen sättas i karantän för att skydda våra äldre äldre t.ex?

Tänker mig själv när jag är 80 år. Jag vettefan om jag skulle vela att landet stängs ner och yngre får lida på grund av mina risker. Och jag har personligen hört några äldre människor resonera på samma sätt.

Vad tycker ni?
Åtgärderna drabbar även de äldre själva på ett väldigt påtagligt sätt, i och med att pensionerna försämras. Den stora majoriteten av de äldre missgynnas således.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekka56
Vad gäller blodgrupper. Finns det nån statistik om detta?
Det sägs ibland att A har större risk medan O har mindre risk att bli allvarligt sjuk.
Hur är det med B och AB? Har Rh någon betydelse?

Ingen redovisar så vi får aldrig veta något!
Citera
2020-05-07, 23:32
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Ingen redovisar så vi får aldrig veta något!

Skit i blodgrupper. Ät C-vitamin, D-vitamin och Zink och se till att få hydrokloroxin utskrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in