2020-05-07, 23:24
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Är pandemin över i Stockholm?

Nej, mig veterligen är inte pandemin över någonstans. Det är liksom själva definitionen på en pandemi, att den finns tills den är över.
Citera
Medlem
SvaMp_s avatar
Fattar inte vad alla är så nojjiga över, siffrorna går statdigt neråt i Sverige, framförallt i Stockholm där epedimin har nått längst. 20% färre på Iva jämfört med toppen.

https://platz.se/coronavirus/?lan=stockholm
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Aktuellt. En sjuksköterska från IVA säger dom är mitt i stormen. Ingen lättnad sen påsk. Psykopaten Tegnell menar att det lättat i Stockholm
Förbannade odugliga psykopat. Han borde åtalas.

Det låter inte så bra! Frågan är hur länge man måste gömma sig för en frivillig karantän och när denna kan vara över?
Citera
2020-05-07, 23:25
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag tror inte vi får fler döda om vi testar fler. Speciellt inte när SCB går genom siffrorna nu och redovisar i dödsregistret vad som tog livet av patienten.

Sverige redovisar folk som dött med covid19 som döda av covid19. Det är sen gammalt. Och repeterades idag på presskonferensen.

Nej, vi får inte fler döda om vi testar fler. Däremot säger logiken att testar vi fler så kommer det komma fler positiva svar, därav fler döda som testat positivt för Covid 19.

De döda testas väl inte i efterhand?

Jag vet ej hur andra länder räknar. Men det kan finnas anledning att inte vara uppriktig med sånt här.

Kollar på SCB:s statistik, och v. 15 är toppnotering på hela 2000 talet. 2539 fall vilket är 362 / dag.

Hoppas och tror att det går ned då det blir ljusare tider med sol (UV), och att peaken är passerad.
Citera
2020-05-07, 23:25
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Nope. Det är bara du som blir arg av frågeställningen.

Jag har personligen pratat med många äldre, och nästan alla av dom resonerar på det viset. Att hela landet inte ska stängas för deras skull, dom jag pratat med har varit kring 80-85 år.

Förlåt om du blir arg eller ledsen av det. Men det är verkligheten.

Jag tycker ändå vi borde haft bättre skyddade äldreboenden. Oavsett.

Dom är hjärntvättade av FHM och tror att det bara finns två alternativ:

1. Sveriges semi-lockdown i 1 år.
2. Övriga världens hård-lockdown i 5 år.
Citera
2020-05-07, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Jag förstår, för dig är pandemin över nu och det är dags att räkna ihop slutresultatet.

Vad ska ni skåningar göra när enligt Sveriges briljanta plan på flockimmunitet bara händer i Stockholm? Åka till Karolinska och slicka på allt och alla?
Citera
2020-05-07, 23:27
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Källa? Är tvärtemot vad jag hört och även läst. Till och med dom äldre på boenden som dör med symtom reggas som döda av covid19 i Swe. Tvärtom jämfört med många andra länder.

Ja då är det något nytt, för godtyckligt så kan man inte säga varken covid eller inte utan man måste veta.
Jag vet att i Kina så var gränsen i början för vissa läkare lunginflammation men du kan kanske förklara för mig hur en åldring som på hemmet utan läkare och med misstänkt Covid-9 och får knappt vård och sakta dör klassas aldrig som Covid-19.

Det finns nära anhöriga som rapporterar om att deras mamma och pappa bara fick dö på hemmet och de dog ensam, men var det Covid-19 nä de visste de inte men de dog.

Jag vet att folk dör av ålder, det är ingen nytt men kom igen!
Citera
Medlem
Citat:
Det är rimligt att de i Lort-Sverige fostrar varandra att sköta om er personliga hygien, i vilken ålder man än är i. Det är ju inte så att lukt och renlighet är mindre viktigt i tonåren än det är senare.

Åk ner till Skåne och kolla hur de gör där om du är osäker!

Lycka till!

Hur menar du då? Föräldrar/dagispersonal/lärare - barn antar jag. För du menar väl inte att jag ska knalla runt på stan och tala om för gemene man och kvinna hur de ska sköta sin hygien? Eller håller ni koll på varandra på det sättet i Skeuwne?
Citera
Bannlyst
Citat:
Källa!?!

En välutbildad frågar inte efter källa på något som är uppenbart.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Det är helt uppenbart att Tegnell har målat in sig i ett hörn.
Gubbfan har blvit världskändis på bara 2 månader och har figurerat på alla möjliga internationella kanaler (BBC, CNN, Sky Australia osv osv).

Förstår ni inte hur tonläget kommer gå när Dr Tengele helt byter riktning?

Hans sk "legacy", som han jobbat ihjäl sig för i gud vet hur länge, kommer att forslas ner i kloakerna där det hör hemma.

Synd för oss som glatt får svälja hans skit.

Corona-Bob Tegnell kommer att klara sig genom hela denna COVID-19 kris. Hans tal är så tvetydigt så ingen kan lägga honom till svars för var som hänt. Tegnell glider bara vidare med en ny ide eller fakta om vad som egentligen hände,
LÅT OSS HYLLA KUNGEN TEGNELL!
Citera
2020-05-07, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Fattar inte vad alla är så nojjiga över, siffrorna går statdigt neråt i Sverige, framförallt i Stockholm där epedimin har nått längst. 20% färre på Iva jämfört med toppen.

https://platz.se/coronavirus/?lan=stockholm

Även om man inte kan tro det så finns det även en värld utanför Stockholm.
Citera
2020-05-07, 23:28
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Vad ska ni skåningar göra när enligt Sveriges briljanta plan på flockimmunitet bara händer i Stockholm? Åka till Karolinska och slicka på allt och alla?

Det var ju en svensk redneck som gjorde det, typ. Politiker var han (föga förvånande). Det gick inge bra, på sin höjd fick han syfilis och gonorré. Men ingen covid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in