2020-05-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag ställer mig tveksam till att den omtalade elitsoldaten degraderats till servitör, men det är ju trevligt för er i TDS-kulten att behålla era feberdrömmar.
Trump har testats och är frisk. Detta beror på att han har Gudomligt Beskydd och därför är OÅTKOMLIG för allt från Russia-Hoaxes till relativt ofarliga viruspartiklar.

https://edition.cnn.com/2020/05/07/politics/trump-valet-tests-positive-covid-19/index.html

Trump har testats och är frisk. Så även Pence. Men det är ju också så att testet inte kan visa om man är på väg att bli sjuk. Men jag är säker på att de testar dem ofta.

Varför tror du inte att det är en militär som sköter de uppgifterna? De är ju den typen av folk som får serva presidenter och kungligheter.
Senast redigerad av AlbertEnben 2020-05-07 kl. 22:21.
Citera
2020-05-07, 22:17
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Du får hålla fast i snuttefilten...
Här kan du läsa om testet:
https://www.abbott.com/corpnewsroom/product-and-innovation/abbott-launches-covid-19-antibody-test.html

Nu är ju Trump hälsan själv och hans genetik är av Germansk stam, så jag tvivlar på att han kommer drabbas. Mest troligt tillhör han de 98-99 procent som inte ens märker av några symptom.
Vilken snuttefilt??
Den du snuttar på när Trump inte klarar av krisen eller???
Har han varit utsatt så kommer det visa sig snart!
Citera
2020-05-07, 22:19
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Trump har testats och är frisk. Så även Pence. Men det är ju också så att testet inte kan visa om man är på väg att bli sjuk. Men jag är säker på att de testar dem ofta.

Varför tror du inte att det är en militär som sköter de uppgifterna?
https://www.youtube.com/watch?v=Q9hfx0mTZGY
Se där han håller tal Trump igen....
Citera
2020-05-07, 22:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Haha nu tror jag du ska ta det lugnt här detta virus COVID-19 har dödat fler folk än Vietnam kriget och du rantar om annat, Det är klarlagt redan för den milstolpen vill INGEN bryta men Trump lyckads men det ser väl inte du heller!

Det är rätt gulligt hur indoktrinerad man kan bli som en Trump lojalist man försvarar sin ledare in i döden, Men nu vet vi du är en Trumplojalist och för min del räcker det bra så och jag är en realist!
Som sagt, det dör c:a 55 000 VARJE VECKA i USA. Faktum är att det dör fler av Alzheimers än som dött av covid-19, så jag skulle oroa mig mer för Bidens hälsa än för Trumps

Citat:
Heart disease: 647,457
Cancer: 599,108
Accidents (unintentional injuries): 169,936
Chronic lower respiratory diseases: 160,201
Stroke (cerebrovascular diseases): 146,383
Alzheimer’s disease: 121,404
Diabetes: 83,564
Influenza and Pneumonia: 55,672
Nephritis, nephrotic syndrome and nephrosis: 50,633
Intentional self-harm (suicide): 47,173

https://www.cdc.gov/nchs/fastats/deaths.htm

Än så länge har det alltså dött ungefär lika många av Covid som dör varje år av influensa. Jag tycker verkligen inte du behöver vara så hysterisk.
Citera
2020-05-07, 22:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Varför tror du inte att det är en militär som sköter de uppgifterna?
Varför tror du att en elitsoldat jobbar som servitör i vita huset? Att jag inte tror så beror på att elitsoldater brukar arbeta med annat än som servitörer.
Citera
2020-05-07, 22:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Tackar!

Du får försöka omformulera din fråga så det går att förstå den. Undrar du verkligen om alla som avlider i USA avlider av samma sak? Så vilsen tror jag inte att ens du är.

Du säger att det dör långt fler i USA av andra saker än covid-19, dör dessa av samma sak och under samma period eller menar du rent generellt att fler dör under ett helt år?

För om det är det senare som du menar så är min rekommendation att man väntar med sådana påståenden fram tills vi når januari/februari 2021 för då har vi ett helt år av Covid-19 i USA, och sedan så bör nog även du veta att det blir en falsk. Jämförelse om du jämför folk som dör av 100 tals olika saker med folk som dör av en och samma sjukdom.
Citera
2020-05-07, 22:22
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Som sagt, det dör c:a 55 000 VARJE VECKA i USA. Faktum är att det dör fler av Alzheimers än som dött av covid-19, så jag skulle oroa mig mer för Bidens hälsa än för Trumps

https://www.cdc.gov/nchs/fastats/deaths.htm

Än så länge har det alltså dött ungefär lika många av Covid som dör varje år av influensa. Jag tycker verkligen inte du behöver vara så hysterisk.
Nu är du på årsbasis håller inte i din teori!
På ca 3månader så slogs ett förfärligt rekord från Vietnam kriget och du säger att det inte är farligt???
Jisses du jämför äpplen och päron men men det är väl så Trump också gör för att påvisa viruset är inte farligt....
Citera
2020-05-07, 22:23
Medlem
Citat:
Varför tror du att en elitsoldat jobbar som servitör i vita huset? Att jag inte tror så beror på att elitsoldater brukar arbeta med annat än som servitörer.

Men hur obildad är du? Det är den typen av folk som får serva presidenter och kungligheter och potentater. Och han har alltså jobbat nära presidenten. Om någon fler är drabbat återstår väl att se. Men det smittar ju lätt. Tänk om Trump är smittad, det vore verkligen en gamechanger.
Citera
2020-05-07, 22:24
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du säger att det dör långt fler i USA av andra saker än covid-19, dör dessa av samma sak och under samma period eller menar du rent generellt att fler dör under ett helt år?

För om det är det senare som du menar så är min rekommendation att man väntar med sådana påståenden fram tills vi når januari/februari 2021 för då har vi ett helt år av Covid-19 i USA, och sedan så bör nog även du veta att det blir en falsk. Jämförelse om du jämför folk som dör av 100 tals olika saker med folk som dör av en och samma sjukdom.
Han fattar inte att siffrorna kommer bli så mycket värre på årsbasis för om man ser hur dödligt detta virus varit på ca 3mån hur sak det inte se ut på 1år???
Citera
2020-05-07, 22:26
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Men hur obildad är du? Det är den typen av folk som får serva presidenter och kungligheter och potentater. Och han har alltså jobbat nära presidenten. Om någon fler är drabbat återstår väl att se. Men det smittar ju lätt. Tänk om Trump är smittad, det vore verkligen en gamechanger.
Gissar nog att han är smittad om denna soldat konstaterads med Coronaviruset, För han har säkerligen varit runt Trump 2 veckor före han insjuknade så detta kan bli intressant följa om båda får detta virus Trump & Pence…..

Nu får dem inte vara nära Trump talarna i LIVEN ser man en egen pulpet och mic har dem, Nu är det oro hos den herren då han tar ut distansering mot talarna den var intressant se....
Citera
2020-05-07, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Gissar nog att han är smittad om denna soldat konstaterads med Coronaviruset, För han har säkerligen varit runt Trump 2 veckor före han insjuknade så detta kan bli intressant följa om båda får detta virus Trump & Pence…..

Han serverade bland annat Trumps måltider. Och han hade INTE mask enligt de uppgifter som finns nu. Och detta var i går så att helt säkert att han inte smittat Trump vet man ju inte nu. Men jag tror inte Trump är så nära sin personal på det sättet. Men vem vet, han kanske står och skriker dem i ansiktet.
Citera
2020-05-07, 22:29
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Jag menar precis vad jag skrev. Förstår faktiskt inte vad som var svårt att förstå med mitt inlägg. Det dör alltså ungefär lika många varje vecka, som dog i Vietnamkriget. Det verkar ju vara den nya HEMSKA referensen så den är klart värd att nyansera. Förstår att det känns jobbigt.

Det framgår tydligt i länken och i mitt senare inlägg vilka åkommor som ligger i tio topp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in