2020-05-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Absolut. Det blir bra.

Du har tjatat om en bostadskrash sedan 2018. Då fanns det andra anledningar enligt dig. Ni alarmister kommer alltid att hitta något vettu...oavsett om det blir verklighet så är ni övertygade ändå lol
Precis, nu skriker de om att kronan rasar i värde fast den stigit i värde och är tillbaka på nivåerna innan Coronakrisen ens startade.

Det är människor utan egna framtidshopp som sitter och hoppas att ekonomin ska gå åt skogen, bostadsmarknaden krascha, börsen gå ner och dödstalen i Corona ska skjuta i taket (de sitter i Corona-tråden och hoppas på att massor ska dö så att de kan hata Sverige mer). Varför man vill Sverige detta vet jag ärligt talat inte.

Jag är starkt emot invandringen, mångkulturen och feminiseringen av Sverige men det betyder ju inte att jag vill att Sverige ska gå åt helvete.
Citera
2020-05-07, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Absolut. Det blir bra.

Du har tjatat om en bostadskrash sedan 2018. Då fanns det andra anledningar enligt dig. Ni alarmister kommer alltid att hitta något vettu...oavsett om det blir verklighet så är ni övertygade ändå lol

Vadå jag har tjatat? Gick vi inte ner? Vi är för övrigt nere på de lägsta nivåerna sedan dippen.
Vänta bara.

Övertygad av vad? Förklara för mig hur man får lån och hur priser på något det finns lite av går upp när det är hög efterfrågan?
Citera
2020-05-07, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Precis, nu skriker de om att kronan rasar i värde fast den stigit i värde och är tillbaka på nivåerna innan Coronakrisen ens startade.

Det är människor utan egna framtidshopp som sitter och hoppas att ekonomin ska gå åt skogen, bostadsmarknaden krascha, börsen gå ner och dödstalen i Corona ska skjuta i taket (de sitter i Corona-tråden och hoppas på att massor ska dö så att de kan hata Sverige mer). Varför man vill Sverige detta vet jag ärligt talat inte.

Jag är starkt emot invandringen, mångkulturen och feminiseringen av Sverige men det betyder ju inte att jag vill att Sverige ska gå åt helvete.

Tänkte skriva det samma. Anledningen kan vara att de är förbannade över att inte kunna köpa den bostad de vill ha. Med all rätt, men då är det bättre att vara ärlig med sig själv och erkänna det.
Senast redigerad av joeykiller 2020-05-07 kl. 18:28.
Citera
2020-05-07, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Hur föreslår du då att man allt det du räknade upp ska gå till ända? Genom att rösta på SD?
Inse fakta, den svenska staten måste förstöras fullständigt.
Citera
2020-05-07, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Antalet döda i Corona kommer inte påverka
bostadspriserna. Hur i hela Hisingen tänkte du nu?

Men vad fan, jag presenterade ju siffrorna din jävla dåre. Nog för att det är höftat, men det ligger i rätt härad. Du får gärna göra en egen analys, väger tyngre än en massa rent tyckande. Eller så håller du käften.
Citera
2020-05-07, 20:22
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
500,000 i bostadskö i Stockholm. 10 års kötid för att få en kass hyreslägenhet, 20 år för en bra.

Vad tror du själv menas med bostadsbrist ditt stolpskott?
Vad händer med kön och "bristen" i samma ögonblick som hyressättningen släpps fri.
Citera
2020-05-07, 20:40
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Ja håller att mer rimligt med runt 25% nedgång. I själva dippen går den säkert ned till 35% men efter dippen återhämtar den sig och ligger på stadiga 3/4-delar av ursprungliga värdet.

2008 bostadspriser återhämtade sig efter 6 år till samma nivå igen dvs år 2014 va de tillbaka på ruta noll igen
SCB har ett index på fastighetspriser.
[PHP]2007 477
2008 491
2009 501
2010 538
...
2014 592[/PHP]
Är det någon som ser nedgången som Soltorkadetomater talar om?
Eller kan det vara så att Soltorkadetomater har hallucinationer?
Citera
2020-05-07, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
500,000 i bostadskö i Stockholm. 10 års kötid för att få en kass hyreslägenhet, 20 år för en bra.

Vad tror du själv menas med bostadsbrist ditt stolpskott?

Det som menas med bostadsbrist är väl att alla inte har en 5:a på Strandvägen.
Citera
2020-05-07, 20:53
Medlem
Citat:
2008 bostadspriser återhämtade sig efter 6 år till samma nivå igen dvs år 2014 va de tillbaka på ruta noll igen

Det stämmer ju inte:
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
[PHP]2007 477
2008 491
2009 501
2010 538
...
2014 592[/PHP]
Och dessutom bör man också räkna in hur mycket man spar varje månad på lägre boendekostnader när man äger jämfört med hyr. Även om det faller under nivån man köpte för kan det alltså ändå bli en vinstaffär.
Citera
2020-05-07, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
[PHP]2007 477
2008 491
2009 501
2010 538
...
2014 592[/PHP]

Årets julklapp 2014 var träningsarmband så då måste alla ha gett/fått ett sådant för precis alla kommuner har exakt samma utgång och prisbild.
Det är en volatil marknad just nu men du får även inkludera inflationen.
Ta tex thai baht år
2008 värde 1 SEK = 5,68 Baht
2020 värde 1 SEK = 3,28 Baht

Stefan Ingves trycker så mycket nya sedlar hela tiden och ”spär ut saften så den tappar färgen snart” och smakar skit. Våran svenska krona är värdelös som valuta pga all stöld från folket.. ja exakt det de gör när de minskar värdet på din 100 lapp på banken.

Så suger SCB på transparent statistik då detta är statligt dvs vinklat och missvisande som fan du kunde lika gärna hänvisat till Wokipedia eller valfri KP-tidning.
Huspriser har rört på sig och kommer också göra det! Vare sig du vill eller ej
Källa: http://www.julklappar.n.nu/arets-julklapp
Citera
2020-05-07, 21:42
Medlem
Citat:
Årets julklapp 2014 var träningsarmband så då måste alla ha gett/fått ett sådant för precis alla kommuner har exakt samma utgång och prisbild.
Det är en volatil marknad just nu men du får även inkludera inflationen.
Ta tex thai baht år
2008 värde 1 SEK = 5,68 Baht
2020 värde 1 SEK = 3,28 Baht

Stefan Ingves trycker så mycket nya sedlar hela tiden och ”spär ut saften så den tappar färgen snart” och smakar skit. Våran svenska krona är värdelös som valuta pga all stöld från folket.. ja exakt det de gör när de minskar värdet på din 100 lapp på banken.

Så suger SCB på transparent statistik då detta är statligt dvs vinklat och missvisande som fan du kunde lika gärna hänvisat till Wokipedia eller valfri KP-tidning.
Huspriser har rört på sig och kommer också göra det! Vare sig du vill eller ej
Källa: http://www.julklappar.n.nu/arets-julklapp

Du glömde att för de som har lån så är inflationen ointressant eftersom deras lån påverkas lika mycket som egendomen.
Citera
2020-05-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Konstigt uttalande, utan medelvärdesberäkning som tar hänsyn till föregående månad kommer siffrorna justeras omedelbart. Men om 2 veckor har Valuguard med april och gissningsvis är det lite ner då. Börsen bottnade den 23:e mars så rimligen var människor som mest rädd för ekonomin då och sedan har det vänt upp och gjort folk lugnare.

Det är inte så konstigt tycker jag då man vill vara transparanta och visa trovärdighet i sin produkt. Jag tror inte man ska stirra sig blint på börsutvecklingen utan snarare på hur stora lånelöften som ges samt hur ekonomin utvecklas överlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in