2020-05-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Jo selvfølgelig, men hvis de står frem med tips så vil det vel komme inn veldig mange tips så blir vel ikke lett å skille på falske og ekte tips?
Er vel slik at tipsmengden øker drastisk med pengesum, som kan gjøre det vanskelig å sjekke opp alle?
Er vel også ofte at man kommer med dusør dersom man står fast og ikke får noe mer tips i en sak? Her har dem vel nok å etterforske foreløpig ser det ut til.

Det er jo derfor jeg skriver tips som fører til oppklaring. Ikke all verdens tips. Dette er vanlig
Citera
2020-05-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brade
Utrolig lett å beskylde TH for å stå bak dette, og det vil vel ikke overraske veldig mange om han faktisk er skyldig.

Men, det er faktisk enkelte ting som virker underlig også. Som søsknene sier er TH særs lite glad i rampelyset. Å iscenesette noe som dette, som åpenbart ville vekke enorm oppmerksomhet, virker veldig rart. Å arrangere en "ulykke" ville krevd langt mindre, og i tillegg fått minimalt med oppmerksomhet.

Samtidig tror jeg ingen av oss er av den oppfatning at TH kunne fikset dette alene. Noen med gode it/krypo-ferdigheter, noen som tok seg av selve handlingen etc. Flere involverte gir større risiko. Flere involverte gjør at TH mister kontrollen - og det i det største og viktigste han noen gang kommer til å være en del av. Kunne TH levd videre vel viten om at det eksisterer andre personer som kunne ødelegge ham ved å knipse i fingrene?

Jeg synes også VG skal passe seg litt. De har åpenbart en nær dialog med politiet, og jeg synes innholdet i Podcasten og enkelte uttalelser virker lite nøytrale.

Helt til slutt: for en enorm fadese dagen har vært for politiet.

Helt enig. Tror en del i VG ble veldig lange i maska i dag, ikke minst han krim-eksperten. Det er for meg helt usannsynlig at TH står bak dette. Man må regelrett bestemme seg for at det er ham for å kunne tro det tenker jeg.
Citera
2020-05-07, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Kan jo supplere til din post for å unngå å plage Vossevangen unødig, selv om jeg er sikker på at hen leser postene mine likevel: det er som regel ikke så stor terskel for å kunne varetektsfengsle noen.

Men så må man også huske dette: Dersom noen blir varetektsfengslet for et drap de ikke har begått, vil konsekvensene være særdeles uforholdsmessige, nærmest fatale, for denne personen, og hans/hennes nærmeste.

Derfor vil vurderingen av mistankegrunnlaget også være skjerpet i en slik sak. Det sitter altså lengre inne å varetektsfengsle noen drap enn for å stjele en sykkel, når mistankegrunnlaget ikke er åpenbart.

Dette må man ha i bakhodet.

Man kan såklart heller ikke utelukke at statusen til TH påvirker dommere heller. Vil tro det er verre å få varetektsfengsle en milliardær en en narkoman for å si det sånn
Citera
2020-05-07, 21:27
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jof, her ser du litt av årsaken til at folk vegrer seg for å si det de mener, når man har "debattanter" (troll) som dette, som er veldig raske med å be folk om å skamme seg, grundig og inderlig, for at de er så slemme og ufølsomme at de kan mistenke den stakkars ektemannen. Mange av de drar "tenk på barna"-kortet også.

Ja, jag förstår mer och mer.
Hehe. Berätta detta för min fru som varit i Norge och mött kollegor till henne som stolt berättat hur mycket mer fördomsfria dom är i Norge. Mot i Sverige.
DET stämmer inte alls. Finns en trångsynthet hos er. Kamouflerad som hänsynsfullhet.
Det är väl därför ni hänger här i ett svenskt forum.
Har undrat över det!

Värt en egen tråd. Men nu är det kopplingen till Hagen och hans lilla dråp det ska handla om.
Och här driver jag tesen att detta är en form av Jantelag,. som förkröbblet deres sinne och gjort att en mördare fått gå lös. Allt för länge. Man vill inte se verkligheten. Man vill inte tala om LIK, när polisen grävde i hagens Hage. Dom skulle inte sätta potatis! evilgrin39:
Hänsynsfullt att inte skriva ut det? Nej. En form av lögn och självbedrägeri.
Citera
2020-05-07, 21:28
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Helt enig. Tror en del i VG ble veldig lange i maska i dag, ikke minst han krim-eksperten. Det er for meg helt usannsynlig at TH står bak dette. Man må regelrett bestemme seg for at det er ham for å kunne tro det tenker jeg.

Jeg ser ingen forskjell på dette og de som bare har bestemt seg for at det IKKE er han.
Citera
2020-05-07, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Man kan såklart heller ikke utelukke at statusen til TH påvirker dommere heller. Vil tro det er verre å få varetektsfengsle en milliardær en en narkoman for å si det sånn

Ja, helt klart.
Citera
2020-05-07, 21:34
Medlem
Citat:
Er det andre som syns det er merkelig at søstera legger til "til det motsatte er bevist" etter å ha sagt at hun er sikker på at han er uskyldig?
Jeg er jo enig i det hun sier at han er det til motsatte er bevist, men det gjør jo at andre folk kan tenke at hun er usikker da? I andre saker ville vel familien sagt at han er helt uskyldig? Aldri lagt til "tvil"?

Reagerte på det samme, hun er ikke 100% sikker på at han er uskyldig.
Citera
2020-05-07, 21:34
Medlem
Uansett tror jeg at hvis TH nå blir sjekket ut av saken noe som er sannsynlig er det på tide at politiet ligger vekk denne saken. Politiet har brukt mangfoldige mill.av folks skattepenger, de har holdt på i 18 mnd.

Man kan si at TH har betalt sin skatt og har såklart krav på samme service som alle andre. Men grensen må likevel gå et sted, og TH har midler om saken skulle være så viktig for han

Så det er på tide at han gir politiet noe tilbake nå, for hvordan skal politiet løse denne saken når det er å leite etter en nål i en høystakk. Er hun ikke på eiendommene til TH kan hun likegodt befinne seg på botnen av Atlanterhavet. Er kidnappingsteorien riktig så er det bortimot umulig og finne ut hvor hun er. Bare en dusør kan få frem flere opplysning er og som kjent kan ikke politiet utløse det.
Så nå er det opp til Hagen selv om han vil finne ut hva som skjedde med kona.
Citera
2020-05-07, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg ser ingen forskjell på dette og de som bare har bestemt seg for at det IKKE er han.

De støtter seg blant annet på dommen dra norsk domstol i dag, samt bruker sunn fornuft.

Hvorfor skal det være mer sannsynlig med konedrap enn pengeutpressing? Fordi man ikke klarer å løse saken.
Og i tillegg å gå så knallhardt ut som politiet gjør, virker som om de prøver å kompensere for manglende bevis.
Citera
2020-05-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Ja, det er sånn jeg også tolker det.
Andre ville ikke lagt på den setningen dersom det ikke var tvil. (Ubevisst eller ei)
Citera
2020-05-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern

La merke til det samme, ikke overbevist om at han var uskyldig men frem til det motsatte var bevisst er han uskyldig og det er jo sant.

Undres igjen hvorfor søsken går ut med dette, istedenfor barna som hadde hatt viktigere ord.
Uansett det finnes en svoger som er ute av slekta som frivillig tok kontakt med politiet tidlig i etterforskinger og sa han trodde lite om denne kidnappingsteorien.

Antar at dette var en fraskilt svoger, uansett har han lite og vinne på og fortelle noe slikt. Derimot har kanskje biologiske søsken noe og vinne på å stå frem sånn.

For øvrig uten at jeg tror det er tilfelle, kjenner typen som TH er, de gir ikke ved dørene selv om det var bi8logiske søsken så var trolig AEH som sørget for at de fikk julepresanger vil jeg tro.
Søsteren karakteriserte jo også AEH som barmhjertig og snill som igjen bekrefter at hun neppe hadde noen fiender.
Citera
2020-05-07, 21:42
Bannlyst
Citat:
Er det andre som syns det er merkelig at søstera legger til "til det motsatte er bevist" etter å ha sagt at hun er sikker på at han er uskyldig?
Jeg er jo enig i det hun sier at han er det til motsatte er bevist, men det gjør jo at andre folk kan tenke at hun er usikker da? I andre saker ville vel familien sagt at han er helt uskyldig? Aldri lagt til "tvil"?

Kanskje de bare har et håp om at navnet deres ikke skal skitnes til. Betyr ikke nødvendigvis at de tror at han ikke har drept henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in