2020-05-07, 21:15
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Ut?

Risken att smittas är mycket större inomhus, på arbetsplatser och bland vänner, familj och släktingar.
I stället för att låsa in bör vi låsa ut så många som möjligt.
Japp, och nästan alla våldtäkter begås i hemmet av närstående så den statistiken kommer gå i taket också... om vi nu orkar tro mer på experterna. Sk vetenskap i form av killgissande byråkrater verkar inte vara i närheten så användbart som normalt sunt förnuft· När en expert pekar på en färgglad liten orm och intygar att den är helt ofarlig så säger mitt förnuft att jag inte rör den trots intyganden om dess ofarlighet·Det är sunt förnuft och försiktighetsprincip·
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
I Sverige var de bara 28 som skrev ett gnällbrev.

Och de svenska forskarna som kritiserade Corona-Bob Tegnell, fick sina karaktärer avrättade via PK-media. Ingen fick säga emot kungen Tegnell.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Kan du förklara detta lite mer ingående tack. Hurdå testat?

Det var känt! hybrid varianterna var inte kända än!, ta ett spektrum på molekylnivå, du kan bara se spår av Gud.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-danmark-fortsatter-oppna-upp-landet/

Danmark öppnar upp.
Spännande, det sätter teorin som sprids i tråden, att dom nu ska närma sig 100 döda om dagen likt Sverige, på prov.

Det behöver inte alls vara 100 döda per dag.
Det räcker gott och väl med 50 döda per dag.
Då kommer alla förnekare gå å köpa dom perignon för att fira.
För då är det självklart att det är död per capita som kommer vara intressanta.

Däremot, när Sverige är först i världen i döda per capita är det inte så där jätte viktigt.
Kommer fortfarande finans några få länder som har mer döda än Sverige.
Även om det skulle vara USA som har 30 gånger mer invånare vill man förstås mäta sig med dem och säga att de fuckades upp mer.

Välkommen till förnekarnas värld. Där allting är tillåtet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men jesuskristus. Stora EU-länder som Italien och Spanien vill tvärtom ha hjälp av oss! Frankrike konfiskerade ansiktsskydd som Sverige redan hade betalat så att vår egen sjukvård skulle kunna skydda sjuksköterskor och läkare i sitt arbete. Det är modern sjöröveri på land som gäller..

Och Sverige blev precis KRITISERAD för att svetsaren INTE skickade våra ansiktsskydd och handsprit till Italien då när smittan var som värst. Trots att det rådde brist på just dessa här i Sverige och Stockholm!

Är du så naiv att du tror att någon skulle hjälpa oss när alla tvärtom tjuvar så mycket de bara kan?

Hjälpte de andra EU-länderna Sverige under flyktingkrisen?

Ingen satte en pistol i på svenskarna och bad de ha en av världens sämsta flyktingpolitik. Så sluta ljuga att vi inte fick någon hjälp, vi öppnade våra gränser själva.
Citera
2020-05-07, 21:16
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Du kanske missade uppropet med 2000 forskare?
KÄLLA?!?
Citera
2020-05-07, 21:16
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Massmördaren är ett skämt, 3000 döda och han kör samma linje hela tiden.

Håller med. Det är skrämmande.
Citera
2020-05-07, 21:17
Medlem
madchances avatar
Jag tror herr Tegnell just nådde toppen på kurvan ikväll på Aktuellt. Samtidigt som vi passerar 3000 döda försöker han försiktigt förklara att munskydd kan rädda liv och samtidigt vara konsekvent vad som sagts tidigare.
Citera
2020-05-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Smittan har kraftigt minskat där till följd av deras lockdown, därför är det möjligt.
Färre smittade i samhället + öppning => marginell ökning av fallen tills volym byggts upp
Många smittade i samhället + öppning => kraftig ökning av fallen.

Sen efter en viss tid kan man behöva stänga ner igen och svälta ut smittan igen.
Syftet är att öppnar del för del, för att försöka mäta vad som gick bra, och var smittan tog fart igen.
för att hitta nån typ av sweet-spot där det gör mest effekt, men till minst belastning.
Nej då, enligt tråden är Sveriges resultat oundvikligt.
Danmark kan vidta vilka åtgärder somhelst slutresultatet blir ändå samma dödstal som Sveriges.
Nu får vi pröva detta i praktiken.
Citera
2020-05-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Mycket insiktsfullt. Vad gäller munskydd/visir så är frågan att skydda brukarna från personalens eventuella smitta en helt ny tankebana för folkhälsomyndigheten. Det satt väldigt långt inne.
Dom har suttit och fikat +10 år..
Seriöst, om man tänker efter.. vad har de givit för incitament som inte en vanlig dödlig kunnat förstå..???
Ingenting är det bistra svaret!
Vill du ha en angenäm tillvaro med lön utan att uträtta något sök till FHM..
Citera
2020-05-07, 21:18
Medlem
What-The-Fucks avatar
Det är så här:

- Sverige har valt en väg där man låter viruset milt sprida sig. Skapa en antivirologisk aktion hos de smittade som i slutändan borde leda till immunitet.

- Tusentals personer kommer att dö, men det hade de gjort ändå. - Men kanske ändå fler får chans till liv om man inte överbelastar sjukvården...

- Andra länder har valt en helt annan väg, att totalt försöka isolera viruset... Enligt min flickvän är det omöjligt: - Inte bara att det finns hos människor utan även har konstaterats hos katter, hundar och andfådda minkar...

Vilket skapar en mycket märklig situation.

- Världen väntar på ett vaccin på olika sätt.

Låt oss vara globalt solidariska. - För vaccinet kommer, det är bara en fråga om tid...

Tills dess:

Önskar jag er all lycka! - Vänster som höger! - And don't be stupid...

/Sanctus Grobianus
Citera
2020-05-07, 21:19
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Och de svenska forskarna som kritiserade Corona-Bob Tegnell, fick sina karaktärer avrättade via PK-media. Ingen fick säga emot kungen Tegnell.

Nu är inte just epidemiologi mitt expertområde, men hade jag skrivit ett öppet brev till en myndighet utifrån min egen expertis, hade jag aldrig uttryckt mig så taffligt. Som jag ser det gjorde det ett grovt självmål om det nu var en öppen respektfull debatt som de eftersökte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in