Citat:
Ursprungligen postat av
Fröken_Sverige
Det skulle kunna vara HD med som var i huset på natten med. Om de samarbetat. Vad jag minns så hade SD och HD samma kodlås i huset. Bara att LW hade en nyare modell.
Och SD hade samma kod hos LW, som han hade hemma i huset...? Är ganska säker på att det var så. Den koden borde ju till och med HD komma ihåg om SD gett henne den.
Däremot har jag svårt att tro att HD skulle vara rätt person för att gå in i LW´s dator och städa... Precis som random Mållgan inte heller hade kunnat ta sig in i LW´s hus, eller i en hennes dator.
Så nej, det måste varit SD. Men HD hade någon typ av roll. Varför skulle hon annars slinga sig så och ljuga? Och veta om att LW var död eller åtminstone troligen död redan på morgonen, 07:40:
"Jag hoppas hon är död".
#TeamÅsaHiding

LW hade ogärna följt med SD om hon sett att han var i sällskap med HD, men att HD var hemma hos SD utesluter jag inte. Tror ändå hon i så fall skulle ha använt SD dator under mordtillfället, klickat på YouTube eller gjort sökningar på resmålen i USA eller liknade.
HD vet mer än hon berättar och skyddar SD för barnens skull, hans skull, och för att hon nog tycker att LW fick vad hon förtjänade. Tveksamt om hon ställt frågan "var det du" för det behöver hon inte, hon fattar det ändå.
GM visste att LW var hemma och vaken
GM visste att LW hade en son som befann sig i bostaden men hade lagt sig för natten
GM visste att öppnas ytterdörren från insidan spelas ingen melodi
GM visste att ytterdörren inte går stänga ljudlöst
Jag tror att mordvapnet är en ficklampa och att SD lyste in i Lenas kök där hon satt och slog in paket, för att påkalla hennes uppmärksamhet utan att behöva knacka på eller låsa upp dörren eller använda mobil, SD gestikulerar "kom ut, gå till dörren" och mötte upp henne där, och sade något i stil med "jag ska visa en cool grej, följ med, det går fort".
LW snörar på sig skorna och lämnar ytterdörren öppen på glänt antingen på SDs uppmaning, eller i samförstånd på hennes initiativ för att vädra då det han skulle visa var så nära. Det var ju redan början på den varma torra sommaren 2018.