Citat:
Ursprungligen postat av
Sosialisten
TH har sendt teorier fordi Politiet fra første stund har forespurt det, dette er godt dokumentert i det meste av aviser. Årsaken er jo åpenbar, hvis kidnappingen er reell så kan det jo hende at Tom Hagen har interessant informasjon, eller så kan det hende at han går på en smell og kommer med informasjon som politiet kan bruke mot han.
Dette var nytt for meg, har ikke hørt noe om at politiet har spurt om slikt, vil tro dette skjedde første halvåret, men ikke så aktuelt nå lenger. Det som derimot er ganske sikkert er at forskning om slike saker ofte viser at GM går langt i hjelpe politiet ved slike henvendelser. Det er en kjent sak. Handler trolig om samvittighet på et eller annet plan.
Men uansett hvordan man snur og vrir på dette kommer man jo ikke forbi det faktum at AEH har fortalt om et turbulent ekteskap til flere av sine venner/familier. Det er og gått ut info om at hun ønsket seg ut av ekteskapet. Og at det hadde vært slik i flere år. Men sikkert ikke helt enkelt å bryte opp et ekteskap etter så mange år. Nå vet vi lite om hva som gjorde at AEH ønsket seg ut av ekteskapet, man skal være forsiktig og antyde at det var pga. vold.
AEH fremstår for meg som den typen som holder ut ekteskap frem til barna er voksne, men det trenger ikke være vold med i bilde.
Det kan like godt dreie seg om forakt for ektemannen, og ikke minst et ønske om at TH ville gå av med pensjon så de kunne nyte en alderdommen sammen. Det kan være mange grunner.
Samliv kan være utfordrende uten at det er vold, og ofte blir slike problem veldig fremtredende
når barna flytter hjemmefra og man er henvist til hverandre.
Det har imidlertid gått noen rykter om husbråk natten i forveien, om det er noe hold i dette vet ikke jeg ikke, og tror ikke det er bekreftet av noen medier.
Men det trenger ikke nødvendigvis dreie seg om TH, det kan like godt dreie om AEH sin frustrasjon over å føle å måtte forbli i et forhold hun ikke lengre trives i.
Jeg skulle gjerne møtt TH for jeg føler jeg er en god menneskekjenner, jeg kunne neppe spådd om han var drapsmann, det jeg derimot føler hadde vært greit og vite om den personligheten jeg gjetter TH er stemmer.
Han er ikke nødvendigvis usympatisk, men tipper han grunnet stor søskenflokk og lite penger, en mor som døde da han var barn har fått et sterkt kontrollbehov. Og kanskje separasjonsangst som følge av at mor døde tidlig..
Det som er veldig typisk for gjerrige folk er at de vokste opp med lite penger, tror mange kan bekrefte det. Og da lite penger som følge av at familien hadde lite penger, ikke fordi mor eller far var et ødeland og brukte pengene feil.
Siden TH aldri har stått frem er det vanskelig og danne seg noe annet bilde av han, bortsett fra det som står i media.
Siden TH mistet moren som barn vil jeg også tro at han lider av en eller annen separasjonsangst. Jeg tror ikke nødvendigvis at han er en veldig vanskelig mann (med unntak av økonomi) Men han har trolig et veldig rigid skjema for dagene. Tipper han ikke er spesielt opptatt av å feste og har aldri hatt det hell