2020-05-07, 16:20
Medlem
Vi får håpe politiet er profesjonelle nok til å jobbe videre med andre alternativer. Har et inntrykk av at når det ligger mye prestisje i en sak, og politiet gjør en kjempetabbe, så lar man saken henlegges, slik man lar det henge en mistanke åpen, slik at man slipper å innrømme feil.
Det at de nå har brukt et viktig år på feil mann er en svært kostbar feil, mange spor kan ha gått tapt.
Citera
2020-05-07, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Det kan være mange grunner til det, frykt for å bli uskyldig dømt, frykt for stigmatisering av de som ikke forstår hvorfor han i så fall gjør det, frykt for å gi inntrykk av at man erkjenner noe, og sist men ikke minst at det er ganske ubehagelig å sitte innesperret i et lite rom 23 timer i døgnet.

Jag tror inte du förstår vad ordet stigma innebär. Tom Hagen är utskämd för all tid, och går till kriminalhistorien förknippad med brott som är legendariska. Där intresset och. spekulationerna aldrig upphör. Detta är en kidnappning i klass med Linberghs baby, Patty Hearst, Maddie McCann, Elisabeth Frizel m.m. Brott som ofta underhåller oss på crime TV, och som tidningarna fyller sina söndagsbilagor med.

Om nu Tom Hagen kommer undan genom att bevisen inte räcker till, är det inga trevliga sista år i livet han får. Han kommer varje dag möta folk med olika uppfattningar om hans privatliv som nu är allmänt gods. Det är ovärdigt med en miljardär som bråkat med sin fru om småpengar, även om han inte mördat henne.

Det enda Tom Hagen kan göra är att ge polisen den dokumentation han har i anteckningsböcker från relevant tid, och all den dokumentation han har om kontakt med eventuella kidnappare. Det betyder att han kan avfärdas som misstänkt gärningsman. Gör han inte det, får han leva med det sjaskiga att folk kommer ha sin åsikt om honom.

Jag undrar varför han inte samarbetade med polisen för att få fast de kidnappare som rövade bort hans fru. Nu när det finns så många resurser tillgängliga.
Citera
2020-05-07, 16:24
Medlem
Om TH blir etter all formodning blir funnet uskyldig, har en avis som VG en stor case...
Citera
2020-05-07, 16:31
Medlem
Citat:
Du har helt rett i at terskelen for midlertidig inndragelse av førerkort er lav, men man må ha noe å gå utifra: Hvis du er stanset i en tilfeldig kontroll, uten noen negativ påpekning av kjøringen, og blåseprøve og urinprøve er negative, så tar ikke tingretten fra deg førerkortet. Sånn er det bare.

Skjønner at vi mener det samme noge lunde.

Men vi kan jo også snakke om at vis du sier til legen din at du røyker marihuana i ny og ne er da legen pliktig med å opplyse det til politiet. Politiet å domstol kan da ta fra deg lappen inntill du har levert regne urinprøver over en vis tid. ( igjen kan miste jobben )

Altså jeg skjønner man ikke er beregnet for å føre motorvogn under rus, men snakker om at man kan drikke seg helseløs på alkhol for så kjøre 12-24t etterpå uten at du mister retten til å føre motorvogn. Men fks marihuana legger seg som cannoboider i blodet eller hva det heter å spores mye lenger tilbake i tid, selvom du ikke er ruset på tidspunktet. All forskning og helse personer sier du ikke er ruset etter 12-24 timer fra inntak med marihuana samme som alkohol.
Men her står domstol å politiet på sitt uten noe forskning annet en demmes ord og befatning.
Citera
2020-05-07, 16:34
Medlem
Minnimuss avatar
TH har spilt sine kort til perfeksjon og unngått enhver egenhendig befatning med drapet og bortfraktingen. Politiet har noen indisier på at han er bakmann, men ingenting som knytter ham direkte til forbrytelsen. I tillegg har han alibi.

Politiets beste kort nå blir å pågripe medskyldige og håpe at de vil snakke. De skal visstnok ha to navngitte personer under overvåkning.

Skulle TH slippe ut så er han fortsatt siktet og etterforskningen vil fortsette. Men dagens rettsavgjørelse tyder på at bevisene mot TH ikke er sterke.
Citera
2020-05-07, 16:34
Medlem
Problemet her er at de må vise bevis til tingretten for å fengsle han, de må advokat få se men love å ikke vise klient.

Problemet er da at i en hemmelig etterforskning vil politiet vise så lite bevis som mulig til alle for å unngå at advokat bygger opp forsvar så antakeligvis har de sterkere bevis enn de de har vist frem i tingretten, men tør ikke å vise de pga advokat vil få innsyn.

Hadde tingretten hatt alle hemmelige bevis vil jeg tro de fleste hadde stemt for å fortsette varetekt..

Bare min teori
Citera
2020-05-07, 16:39
Medlem
Citat:
Du har helt rett i at terskelen for midlertidig inndragelse av førerkort er lav, men man må ha noe å gå utifra: Hvis du er stanset i en tilfeldig kontroll, uten noen negativ påpekning av kjøringen, og blåseprøve og urinprøve er negative, så tar ikke tingretten fra deg førerkortet. Sånn er det bare.

https://rett24.no/articles/norsk-forerkortbeslag-opp-i-strasbourg
Citera
2020-05-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Problemet her er at de må vise bevis til tingretten for å fengsle han, de må advokat få se men love å ikke vise klient.

Problemet er da at i en hemmelig etterforskning vil politiet vise så lite bevis som mulig til alle for å unngå at advokat bygger opp forsvar så antakeligvis har de sterkere bevis enn de de har vist frem i tingretten, men tør ikke å vise de pga advokat vil få innsyn.

Hadde tingretten hatt alle hemmelige bevis vil jeg tro de fleste hadde stemt for å fortsette varetekt..

Bare min teori

Lagmannsretten er vel hakket høyere opp? Og de stemte nei. Tingretten stemte vel ja?
Citera
2020-05-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
TH har spilt sine kort til perfeksjon og unngått enhver egenhendig befatning med drapet og bortfraktingen. Politiet har noen indisier på at han er bakmann, men ingenting som knytter ham direkte til forbrytelsen. I tillegg har han alibi.

Politiets beste kort nå blir å pågripe medskyldige og håpe at de vil snakke. De skal visstnok ha to navngitte personer under overvåkning.

Skulle TH slippe ut så er han fortsatt siktet og etterforskningen vil fortsette. Men dagens rettsavgjørelse tyder på at bevisene mot TH ikke er sterke.

Ergo har norsk domstol konkludert med at det ikke foreligger bevis for at TH har noe med dette å gjøre i det hele tatt.
Citera
2020-05-07, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Ergo har norsk domstol konkludert med at det ikke foreligger bevis for at TH har noe med dette å gjøre i det hele tatt.
Jeg bøyer meg for loven, og er glad for jeg har muligheten

Men løste du den Mulholland drive-gåten?
Jeg skal se om den ligger på Netflix og gjøre et nytt forsøk
Citera
2020-05-07, 16:55
Medlem
Jofs avatar
VG:
"To av tre dommere i Eidsivating lagmannsrett mener det ikke er skjellig grunn til å mistenke milliardæren for drap eller medvirkning til drap."

Betyder de att han är släppt?

Hans advokat:
"Han sier han tror Hagen er forhåndsdømt fordi han er mannen til Anne-Elisabeth Hagen."

Ytterligare ett indicium på, att detta har folk misstänkt hela tiden. MEN tydligen inte velat säga. Det som fått mig att undra.
Sen tycker jag väl inte det var världens smartaste att just hans advokat säger det rakt ut.
Men jag håller glatt med.
Spelar ingen roll vad som händer. Få vill gifta sig med Hagen nu. Få vill skaka hand med honom. Folk vill känna sig lite obehagliga till moms i hans närhet.
Senast redigerad av Jof 2020-05-07 kl. 17:03.
Citera
2020-05-07, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av papatri

Bare min teori

Håper du har rett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in