Citat:
Citat:
Tack för hjälpen. Startade om fliken och nu funkar det.
Det var det här jag ville citera:
Ur domen, sid 23:
[...]"Mot bakgrund av detta och att DNA:t på kjolen bevarats flera dagar efter Lena Wesströms död, går det inte att dra några säkra slutsatser om hur gamla spermafläckarna är. Lena Wesströms kroppsbehåring vid tidpunkten för döden medför inte heller –vilket åklagarna antytt –att några säkra slutsatser kan dras om Lena Wesströms eventuella sexuella aktivitet precis före sin död. Stefan Davidssons DNA på Lena Wesströms kjol kan alltså ha hamnat på kjolen vid något annat tillfälle än kvällen den 14 maj 2018. Sperman på kjolen binder därför inte Stefan Davidsson på ett positivt sätt till brottsplatsen."
Jag misstänker att kroppsbehåring i detta fall betyder att det ser ut som att det har förekommit sexuell kontakt strax före mordet. Även om det inte har funnits någon sperma någon annanstans än på kjolen, behöver det ju inte betyda att det inte har förekommit sex.
TR gör bedömningen att åklagaren "antytt" att det förekommit sex precis före döden, men TR bedömer att det inte går att dra några slutsatser när sperman hamnat på kjolen, vilket förstås är sant.
Men nu blir det ju lite intressant med det där hårstråt som hittades i vaginan. Varför analyserades det aldrig?
) , ibland vid min surfplatta,