2020-05-07, 15:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Trodde det var en svenske jeg forklarte til 🤩😅

Vi är precis lika tacksamma. Jag hade just tänkt be snällt annars.

Då kommer snart farbror ut igen till sin demonterade villa och uppgrävda tomt. Att morsa på grannen blir aldrig detsamma igen... Skadeståndet bör förstås bli stort.

Om inte någonting plötsligt flyter upp.
Citera
2020-05-07, 15:21
Medlem
Jeg vil 60% sikkert si at nå kommer TH til å flytte alle formuer ut av landet i form av utenlandsk selskap, evt også saksøke politiet for tapt inntekt da flere evt har sagt opp kundeforhold til TH. Hasta luego skattbar inntekt for Lørenskog.

TH er en sta jævel, han har ikke èn gang utlovet dusør eller stillt opp i media. AEH forsvinning har han vært delaktig i det er 1+1 vil jeg si.. Uten og spekulerer for mye

R.I.P, AEH så ut som en utrolig koselig dame som har gjort alt i sin makt for at barna skal få en god oppvekst i form av kjærlighet bla.

Synd vi ikke så en Epstein sak her at TH forsvant på cella isteden..
Citera
2020-05-07, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Han har vært, og er villig til å forklare seg i avhør, så det ikke så rart at andre undersøkelser har blitt prioritert i disse dagene.
Hvis jeg var politi , og hadde en klient/mistenkt i en av Norges mest prestisjefylte sak, og jeg visste at vedkommende kunne risikeres løslatt, så hadde jeg brukt tiden til mest mulig avhør,DERSOM jeg hadde noe på ham. Og det ville jeg gjort før han slapp ut og fikk anledning til å snakke med andre.
Citera
2020-05-07, 15:22
Avslutad
Citat:
Enig. Men synes det var bra at politiet fikk gjort en undersøkelse på tomten slik at alle som trodde han hadde gravd henne ned der nå kan få ro.
Først og fremst er dette nok en stor lettelse for familien, mine tanker går til dem.
Vil nevne at jeg synes politiet gjør en grundig jobb, og jeg er overbevist om at de gjør sitt beste.
Enig med deg i dette.
Kanskje burde de gjort det før lenge siden, men jeg vet ikke. Tror i såfall at familien kunne blitt spart for mange unødvendige spekulasjoner.
Citera
2020-05-07, 15:23
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpdemA/tom-hagen-ska-slappas-pa-fri-fot

I dag har den norska hovrätten beslutat att det inte finns tillräcklig grund för att hålla honom häktad, rapporterar flera norska medier. Två av tre domare tycker inte att han över huvud taget borde vara misstänkt för mord eller medhjälp till mord.

Dagens beslut innebär att den misstänkte kommer att släppas på fri fot, men det sker inte i första taget.

Saken ska avgöras i högre instans, och tills vidare kommer Tom Hagen fortsättningsvis sitta häktad.
Citera
2020-05-07, 15:26
Medlem
Citat:
Hvis jeg var politi , og hadde en klient/mistenkt i en av Norges mest prestisjefylte sak, og jeg visste at vedkommende kunne risikeres løslatt, så hadde jeg brukt tiden til mest mulig avhør,DERSOM jeg hadde noe på ham. Og det ville jeg gjort før han slapp ut og fikk anledning til å snakke med andre.

Holden er en smart mann, han har nok ikke latt TH gå i avhør på samme beviser flere ganger, da han mener det er bortkasting av tid og de har fått svar på det de trenger i form av beviser nok. Avhør av samme ting gang på gang kan gi falsk grunnlag.

Huske at Holden er tidligere statsadvokat. Mer rutinert personer skal du lete lenge etter innenfor rettsyn.
Citera
2020-05-07, 15:26
Medlem
"Høyesterett skal nå ta stilling til om det eventuelt har vært en saksbehandlingsfeil eller feil tolkning av lovbestemmelser.

Hvis Høyesterett kommer frem til at det foreligger, så sendes saken tilbake til lagmannsretten. Der må den da behandles på nytt. Ettersom Høyesterett ikke gjør en vurdering av sannsynligheten for siktelsen."
https://www.aftenposten.no/norge/i/lA2lrA/lagmannsretten-vil-loeslate-tom-hagen-fra-varetekt?
Citera
2020-05-07, 15:32
Medlem
Der virker nesten som om han krim-eksperten i VG syns det var synd at TH ble begjært løslatt?
Han sier at han ante det gikk gærne veien siden det tok så lang tid. Er det folk her på forumet også som kjenner på den følelsen? Man må vel ønske sine medborgere det beste, og ikke gå rundt og håpe at en mann har drept kona si? Gud hjelpes...
Citera
2020-05-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Høyesterett skal nå ta stilling til om det eventuelt har vært en saksbehandlingsfeil eller feil tolkning av lovbestemmelser.

Hvis Høyesterett kommer frem til at det foreligger, så sendes saken tilbake til lagmannsretten. Der må den da behandles på nytt. Ettersom Høyesterett ikke gjør en vurdering av sannsynligheten for siktelsen."
https://www.aftenposten.no/norge/i/lA2lrA/lagmannsretten-vil-loeslate-tom-hagen-fra-varetekt?

Ja eneste sjangsen politiet har er at saken går tilbake og de får mer tid. Men med 99% sikkerhet vil saken ikke gå tilbake da den har blitt behandlet av 3 ulike dommere allerede.

Fra domstol.no
Ved slike grunnleggende feil ved saksbehandlingen skal det i praksis lite til før det må antas at feilen kan ha virket inn på avgjørelsen, jf. blant annet HR-2017-605-U med videre henvisning.
Altså en liten feiltolkning av lagmannsretten og politiet får en liten ny sjangse, men igjen det skjer ikke ofte.
Citera
2020-05-07, 15:34
Medlem
Citat:

Han har vært i et kort avhør etter at han ble pågrepet. Det er nok strategiske årsaker til at politiet har gjort som de har gjort, og vurderinger som er blitt tatt underveis. Kanskje har de spurt om ting i dette avhøret som de visste at de hadde muligheten til å sjekke opp ved ransakingen senere, og kanskje fant de ut at de ikke ville få noe mer ut av ham. Da er det bortkastet tid å sitte mange timer i avhør i forsøk på å gnukke ut informasjon som ikke er der.
Citera
2020-05-07, 15:39
Medlem
Citat:
Der virker nesten som om han krim-eksperten i VG syns det var synd at TH ble begjært løslatt?
Han sier at han ante det gikk gærne veien siden det tok så lang tid. Er det folk her på forumet også som kjenner på den følelsen? Man må vel ønske sine medborgere det beste, og ikke gå rundt og håpe at en mann har drept kona si? Gud hjelpes...

Vi Nordmenn er kjent for forhåndsdømming å nekte at vi tar feil. Spesielt krim-eksperter og politiet.

Samme som politiet har rett til og frata deg førekort ved mistanke om kjøring under rus ved at de lyser en STOR lommelykt i øynene dine og du kniper igjen, for så ta deg til blødprøve for utvidet test. En blodprøve tar alt fra 3 uker til 3 mnd for ferdig behandling. Under denne perioden vil også tingretten behandle saken å si seg ALLTID enig i politiets ord.

Altså du kan miste jobbe din da du ikke har tilgang på førekort på 3mnd kun pga politiet har mistanke eller hat mot deg da du evt kjører en fin bil og er i ung alder, selvom du ikke har noe rulleblad tidligere. Skjer hver eneste dag i Norge...
Citera
2020-05-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1
Vi Nordmenn er kjent for forhåndsdømming å nekte at vi tar feil. Spesielt krim-eksperter og politiet.

Samme som politiet har rett til og frata deg førekort ved mistanke om kjøring under rus ved at de lyser en STOR lommelykt i øynene dine og du kniper igjen, for så ta deg til blødprøve for utvidet test. En blodprøve tar alt fra 3 uker til 3 mnd for ferdig behandling. Under denne perioden vil også tingretten behandle saken å si seg ALLTID enig i politiets ord.

Altså du kan miste jobbe din da du ikke har tilgang på førekort på 3mnd kun pga politiet har mistanke eller hat mot deg da du evt kjører en fin bil og er i ung alder, selvom du ikke har noe rulleblad tidligere. Skjer hver eneste dag i Norge...

Er nok ikke lenge til det dukker opp konspirasjonsteorier om at dommerene er venner i TH's krets osv.

Han krim-eksperten i VG presterte å si at 2 av 4 dommeren mente at det er nok bevis , han plusset på den dommeren i tingretten med de 3 i lagmannsretten 😅 Tror vi kan konkludere med at han vil at TH skal være skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in