2020-05-07, 13:47
Medlem
Ja fattar inte varför b-falangen inte kör över dom där jävlarna,fan vill dom hitta somalier fanskapen stå ställ er utanför socialhuset den 25 varje månad så ser ni dom säkert där.
Citera
2020-05-07, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Apan sitter väl häktad redan?

Ja apan sitter länge sen
Citera
2020-05-07, 14:42
Medlem
Någon som har uppgifter från Tingsrätten hur det går?
Citera
2020-05-07, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molonk
Någon som har uppgifter från Tingsrätten hur det går?

Samtliga är häktade.
Citera
2020-05-07, 17:00
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassep418
Samtliga är häktade.

Samtliga lär ju inte vara inblandade.. Bara ett sätt att få två veckor till på sig att försöka få någon att prata bredvid mun eller gola

Nu stödjer jag inte på något sätt dessa herrar men det borde prövas rättsligt på högre nivå. (Inte just detta fallet specifikt, men det känns som om polis och åklagare kan få folk häktade på vilket jävla hittepå som helst, och att de sen aldrig får ta konsekvenserna av hittepå-bevis, olagliga förhörsmetoder, olaglig bevisföring, bevis som talar emot hamnar i slasken, bevis som skulle leda till åtal mot åklagare eller polis försvinner mystiskt. Fattar att en del av detta känns OT men jag tror inte de har minsta bevis mot hälften av de inblandade (att de i de flesta fall är multikriminella det fattar jag med, det handlar mer om bevisning och rena hittepåsaker från polisen.) Även om kräken borde utvisas på livstid(borde aldrig fått PUT) så innebär inte det att jag stödjer vidriga myndighetsövergrepp..
Citera
2020-05-07, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Samtliga lär ju inte vara inblandade.. Bara ett sätt att få två veckor till på sig att försöka få någon att prata bredvid mun eller gola

Fattar att en del av detta känns OT men jag tror inte de har minsta bevis mot hälften av de inblandade
Det kommer vara inga kommentarer som gäller.

Sedan har du rätt. Det kommer i slutändan inte resultera i fällande domar. Antagligen inte. Bara för att någon har varit på plats betyder det ju inte att personen är inblandad. Men vänd på det. Polisen griper inte någon. Hur skulle det se ut? Inte bra. Det irriterar politikerna t ex. Så att agera kraftfullt och gripa och häkta 10 personer är polisens sätt att visa musklerna helt enkelt. Att visa samhället vad man har kapacitet till.
Citera
2020-05-07, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz

Nu stödjer jag inte på något sätt dessa herrar men det borde prövas rättsligt på högre nivå. (Inte just detta fallet specifikt, men det känns som om polis och åklagare kan få folk häktade på vilket jävla hittepå som helst, och att de sen aldrig får ta konsekvenserna av hittepå-bevis, olagliga förhörsmetoder, olaglig bevisföring, bevis som talar emot hamnar i slasken, bevis som skulle leda till åtal mot åklagare eller polis försvinner mystiskt. Fattar att en del av detta känns OT men jag tror inte de har minsta bevis mot hälften av de inblandade (att de i de flesta fall är multikriminella det fattar jag med, det handlar mer om bevisning och rena hittepåsaker från polisen.) Även om kräken borde utvisas på livstid(borde aldrig fått PUT) så innebär inte det att jag stödjer vidriga myndighetsövergrepp..

Eftersom allt skett bakom stängda dörrar idag är det inte lätt att veta hur bevisningen ser ut för en utomstående. Men det är domstolen som häktar och gör en egen bevisprövning, inte åklagaren och framförallt inte polisen. Dessutom kan häktningarna överklagas till hovrätten.

Samtliga häktas för medhjälp till mord.
Citera
2020-05-07, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Det kommer vara inga kommentarer som gäller.

Sedan har du rätt. Det kommer i slutändan inte resultera i fällande domar. Antagligen inte. Bara för att någon har varit på plats betyder det ju inte att personen är inblandad. Men vänd på det. Polisen griper inte någon. Hur skulle det se ut? Inte bra. Det irriterar politikerna t ex. Så att agera kraftfullt och gripa och häkta 10 personer är polisens sätt att visa musklerna helt enkelt. Att visa samhället vad man har kapacitet till.

Du är ju helt väck.

Man har hittat flyktbilen och mordvapen. Kan garantera dig att dessa idioterna inte ens slängt kläderna man använde dessutom så det kommer finnas DNA förmodligen krutstänk osv.

Man märker hur du älskar jobesidan.

Bilägaren kommer gola ner rubbet om jag tror rätt då hans ålder är en jobbig faktor när det kommer till mord. Många år som väntar
Citera
2020-05-07, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Du är ju helt väck.

Man har hittat flyktbilen och mordvapen. Kan garantera dig att dessa idioterna inte ens slängt kläderna man använde dessutom så det kommer finnas DNA förmodligen krutstänk osv.

Man märker hur du älskar jobesidan.

Bilägaren kommer gola ner rubbet om jag tror rätt då hans ålder är en jobbig faktor när det kommer till mord. Många år som väntar

Ingen från a-falangen är åtalad för mord endast medhjälp måste varit bergsjön barn som utfört detta då folk greps i torslanda och Odins förövarna måste ha piskat upp mot Bergsjön efteråt
Citera
2020-05-07, 18:28
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trubxelbuxbel
Ingen från a-falangen är åtalad för mord endast medhjälp måste varit bergsjön barn som utfört detta då folk greps i torslanda och Odins förövarna måste ha piskat upp mot Bergsjön efteråt
Ingen utom ledarens lillebror alltså. En till anhägare här för att vilseleda, hur många konton har ni egentligen? Ni kan lurar folk här i en stund kanske men inte polisen, dem skiter i era inlägg där ni försvarar respektive, dem har sina bevis.
Citera
2020-05-07, 18:37
Medlem
Citat:

Medhjälp till mord, kan bli fina straff, precis som när de skjöt upp krogen
Citera
2020-05-07, 18:49
Medlem
Citat:

10e gången du säger något om bergsjöbarnen nu och man märker ju hur du försöker få snuten att lägga fokus på något helt annat.

Inte en enda känd bergsjögrabb blev gripen så du menar att bergsjöbarnen gjorde detta men man dumpar både flyktbil och vapen i Kortedala där BISKOPKILLARNA grips?

Vart har du Info om att folk greps i Torslanda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in